Undrar hur man lättast för över spel till en box med RGH. Kan man installera spel på hårddisken som man laddat ner och bränt? Hur gör man annars lättast? Kabel mellan PC och box?
Undrar hur man lättast för över spel till en box med RGH. Kan man installera spel på hårddisken som man laddat ner och bränt? Hur gör man annars lättast? Kabel mellan PC och box?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Ok, tack för snabbt svar! Om man inte har Wifi på boxen funkar det med kabel från PC då? Men om man laddar ner och för över via FTP behöver man inte flasha för att kunna installera?
FTP Är över nätverk. Helst kör du kabel, det är bra mycket snabbare än wi-fi. Koppla en sladd mellan din 360 och samma router som du har din dator ansluten till. Har du ingen router så går det bra att ansluta en kabel direkt mellan xbox och datorn, spelar ingen roll om den är korsad eller ej då 360 klarar av att skapa ett nätverk även med rak kabel
annars kan du ju ha en extern usb-hårddisk som du har dina spel på, om du tycker det är smidigare.
Flashning har ENDAST med att läsa brända skivor att göra, så det påverkar inte FTP
Last edited by anden1; 2011-12-25 at 17:53.
Kanon tack för svaren!
Funkar det att använda sig av hdd-docka och trycka i en hårddisk i och koppla till boxen eller måste det vara något speciellt?
Går att använda filken USB anslutning som helst för att koppla in hårddisk formaterad i FAT32, ska inte vara några problem med några chipsets vad jag känner till för Xbox 360, kanske att USB 3.0 inte funkar... men det borde också funka utan problem eftersom xboxen kör USB 2.0 standarden och USB 3.0 är bakåt kompatibelt till 2.0 också (vad jag vet iaf?)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Bookmarks