Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Kan man göra en manuell update ? Xboxet hängt sig..

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20

    Kan man göra en manuell update ? Xboxet hängt sig..

    Skulle just prova Kinectet ihop med backup av Just Dance Kids. Disken krävde att vi skulle updejta, i början gick det bra, men nu fastnar det konstant på "can¨t read the update from the disc...bla bla". Och vi kan alltså ej starta spelet.

    Kan man göra en manuell update på något sätt ? Eller beror detta på den rätt föråldrade 1.61 flashningen av boxen ?

    Tänkte åka in över bron imorgon och få senaste flash mm mm, löser detta isf detta problem ?


    Problemet är nu större än jag trodde. Oavsett vilken annan backup jag sätter in så kommer jag till samma startscreen, "System update stopped. Cant read the update from the disc..."


    status code 3151-351F-B800-0F00-C000-003A

    Vad gör jag...?
    Last edited by corre; 2011-12-26 at 18:27.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    hade just kommit fram dit on my own, tack. men fick ej fatt i rätt version. nu har jag rätt.

    5.Kopiera innehållet i ZIP-filen till rotkatalogen på USB-flashminnet.

    betyder det att alla filer ligger "fritt" direkt i usb'ets start ?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    hade just kommit fram dit on my own, tack. men fick ej fatt i rätt version. nu har jag rätt.

    5.Kopiera innehållet i ZIP-filen till rotkatalogen på USB-flashminnet.

    betyder det att alla filer ligger "fritt" direkt i usb'ets start ?
    det ska ligga en mapp som heter "$SystemUpdate" i "roten" av USB-Minnet, det vill säga: X:\$SystemUpdate\
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Updaterade idag från lt 2 till lt 3.0
    Drog över nya dashen på USB.
    update, Blev 2 omstartet totalt vad jag minns. Efter sista omstarten med USB minnet i så fick jag upp felmeddelande e71.
    Tog bort minnet och starta upp konsollen. Och nya dashen finns där.
    Men varför jag får felmeddelande vet jag inte

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    Updaterade idag från lt 2 till lt 3.0
    Drog över nya dashen på USB.
    update, Blev 2 omstartet totalt vad jag minns. Efter sista omstarten med USB minnet i så fick jag upp felmeddelande e71.
    Tog bort minnet och starta upp konsollen. Och nya dashen finns där.
    Men varför jag får felmeddelande vet jag inte
    E71 är update error, kan ibland bli det om man har en default.xex på usb minnet, dock ska det inte vara det om man kör in USB varianten, det är bara CD/DVD varianten som har det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    nej, men box vill inte fortsätta uppdateringen när jag startar om den. plockat ut hårddisken och startar den med usb-hårddisk med rätt mapp i roten. bara hamnar på samma "system update error". får ta med den in till söder imorgonförmiddag så får ni proffs titta över den med lite kärlek och en skruvmejsel :-)

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tjena,
    jag har haft samma problem, jag har flashat tillbaka driven till orginal och laddat ner dashboarduppdatering som passar min felkod. När jag startar boxen så tar det ca 10 sekunder innan den börjar ladda uppdateringen, men uppdaterandet avbryts av sig själv efter ca 5 sekunder och boxen går tillbaka till sidan som visar felkoden. Har provat att ha uppdateringen på både usb-minne och cd, har även provat allt både med och utan hddn i, men det blir samma sak varje gång.

    Några idéer om vad som kan va fel?

    Tack på förhand!

    Mvh

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kentuckied Visa Inlägg
    Tjena,
    jag har haft samma problem, jag har flashat tillbaka driven till orginal och laddat ner dashboarduppdatering som passar min felkod. När jag startar boxen så tar det ca 10 sekunder innan den börjar ladda uppdateringen, men uppdaterandet avbryts av sig själv efter ca 5 sekunder och boxen går tillbaka till sidan som visar felkoden. Har provat att ha uppdateringen på både usb-minne och cd, har även provat allt både med och utan hddn i, men det blir samma sak varje gång.

    Några idéer om vad som kan va fel?

    Tack på förhand!

    Mvh
    Vad har du för DVD modell? har du HDMI på boxen?

    Har du en samsung och HDMI är det där felet ligger... det ska vara en liteon (troligen?) borde du se när du dumpade läsaren för att återställa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad har du för DVD modell? har du HDMI på boxen?

    Har du en samsung och HDMI är det där felet ligger... det ska vara en liteon (troligen?) borde du se när du dumpade läsaren för att återställa
    Det är en benq med hdmi. Går det att göra nått då?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kentuckied Visa Inlägg
    Det är en benq med hdmi. Går det att göra nått då?
    Testa starta boxen med benq läsaren halvvägs ut, vilken statuscode får du förresten? och vilken firmware version skrev du till den? samt skrev du rätt key?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ah, löste sig nu. Felkoden började på 3151 - 335A, så jag hade tagit dashboarden för 3151-felkoden istället för 335A. Dumt det blir när man läser för snabbt och utgår från att det är första 4 som gäller och inte andra

    Tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. update
    By Förvirrad in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 22:41
  2. Kommer Nintendo göra en update som dödar chippet?
    By Dousch in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 13:17
  3. Evo-x update...?
    By DJ-maZe in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 09:21
  4. Messiah2 manuell avstängning?
    By gurvon in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 17:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •