Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Uppdatera RGH?

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0

Uppdatera RGH?

tjenare, ja köpte en jtag xbox från er för drygt 1 vecka sedan, nu har ja köpt en kinect och får ett medelande att ja måste uppdatera, hur kommer det sig att jag inte kan andvända min kinect rakt av? ja trodde ni levererade era xboxar med den senaste uppdateringen...
    Hur gör jag nu..?

Jag har läst om att uppdatera jtag osv men det finns så mycket olika xbox versioner, hur vet jag vad jag har? har ja RGH?
    Och hur får jag ut min cpu key? när ja startar med eject knappen kommer jag bara till massa text om free60.org, ingen cpu key nån stans...

Dessutom borde väll ni ha mina original filer nån stans? ere inte lättare om ni kan skicka dem?

EDIT: ja kollade min dash version, o jag har 2.0.14699.0 borde ja då inte kunna köra kinect redan?? varför dyker det då upp ett medelande om att ja måste uppdatera när ja pluggar i min kinect..?
    Last edited by IllogicalGhost; 2011-12-27 at 01:19.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av IllogicalGhost Visa Inlägg
    tjenare, ja köpte en jtag xbox från er för drygt 1 vecka sedan, nu har ja köpt en kinect och får ett medelande att ja måste uppdatera, hur kommer det sig att jag inte kan andvända min kinect rakt av? ja trodde ni levererade era xboxar med den senaste uppdateringen...
    Hur gör jag nu..?

Jag har läst om att uppdatera jtag osv men det finns så mycket olika xbox versioner, hur vet jag vad jag har? har ja RGH?
    Och hur får jag ut min cpu key? när ja startar med eject knappen kommer jag bara till massa text om free60.org, ingen cpu key nån stans...

Dessutom borde väll ni ha mina original filer nån stans? ere inte lättare om ni kan skicka dem?

EDIT: ja kollade min dash version, o jag har 2.0.14699.0 borde ja då inte kunna köra kinect redan?? varför dyker det då upp ett medelande om att ja måste uppdatera när ja pluggar i min kinect..?
    med 14699 behöver kinect enheten uppdateras också, därför får du den frågan... du behöver stänga av update blockeringen för att kunna uppdatera, det gör du med en launch.ini som innehåller:

Kod:
    [Settings]
    noupdater = false
    Sen kör du 14699 updaten...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Vad innebär det? uppdaterar jag via frågan som kommer upp när jag stoppar i min kinect? (launch.ini biten är jag med på)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av IllogicalGhost Visa Inlägg
    Vad innebär det? uppdaterar jag via frågan som kommer upp när jag stoppar i min kinect? (launch.ini biten är jag med på)
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_14699.zip <--- ladda hem, lägg mappen $systemupdate på valfritt USB minne, starta konsollen med den mappan och launch.ini sen svarar du ja på frågan, om du är helt säker på att du har 14699 är detta inga problem, annars skriver den över och du får bara en original maskin igen, tills dess vi programmerar om moderkortet åt dig igen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Fick det att fungera, thx för hjälpen så här mitt i natten XD

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Hej gjorde som det stod i threaden kinecten fungerar som den ska men alla nya spel fungerar inte som need for speed run och andra nya som kommit på senare tid.
    Vad kan problemet vara? Går det att åter gärda?

Tacksam för alla svar!

Edit: Jag har Dash Launch 2.27 och kernel 14699 med autoboot med fsb 2.2. Spelen som funkade tidigare blir svart skärm och bootar till nxe.
    Last edited by barnicus; 2011-12-27 at 14:58.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av barnicus Visa Inlägg
    Hej gjorde som det stod i threaden kinecten fungerar som den ska men alla nya spel fungerar inte som need for speed run och andra nya som kommit på senare tid.
    Vad kan problemet vara? Går det att åter gärda?

Tacksam för alla svar!

Edit: Jag har Dash Launch 2.27 och kernel 14699 med autoboot med fsb 2.2. Spelen som funkade tidigare blir svart skärm och bootar till nxe.
    Låter som att spelen blivit korrupta eller att det är något fel med FSD... testa o starta spelen från XEXMenu, testa även att uppdatera till Dashlaunch 2.28
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Låter som att spelen blivit korrupta eller att det är något fel med FSD... testa o starta spelen från XEXMenu, testa även att uppdatera till Dashlaunch 2.28

Jag har installerat om FSD och uppdaterat den till REV 725, uppdaterat till Dashlaunch 2.28 och tagit bort spelen och i fört över dem igen och testat från XEXMeny. Men det är fortfarande samma sak. Svart sen boot till NXE.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vart kör du spelen från? har du avatar stödet installerat? (kan du välja underliga figurer i dashboarden?)
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    vart kör du spelen från? har du avatar stödet installerat? (kan du välja underliga figurer i dashboarden?)
    Jag kör spelen från hårddisken (Hdd1) och ja jag laddade ner avatar stödet och installerade det via usb flash.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag kör spelen från hårddisken (Hdd1) och ja jag laddade ner avatar stödet och installerade det via usb flash.
    Vilket format har spelen? XEX? GOD? om du kör GOD; har du testat att starta dom med vanliga dashboarden?
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Vilket format har spelen? XEX? GOD? om du kör GOD; har du testat att starta dom med vanliga dashboarden?
    Jag kör bara xex. Jag tog även bort all info/save från NXE men ingen skildnad. Jag laddat ner nya spel och installerat och dom har funkat men hittills bara av de äldre utsläppta. Om det går, har inte kollat upp det, men göra om xex spelen till god och testa då...

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Kan det vara problem med XGD3 spelen, och isåfall hur kan man ställa in för att få dom att fungera?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det ska inte vara några problem med något spel vad jag känner till, eller ok... Battlefield 3 och övriga "multi disc spel" kräver lite special åtgärder för att funka när man ska byta skiva, eftersom du kör XEX format är det mycket möjligt att någon/några filer saknas, kör du färdiga "JTAG" releaser är det inte ett bra val, dom kan ofta sakna filer för att spara plats, detta kan resultera i problem mitt i spelen eller att dom inte startar alls, det är inte alltid dessa testas ordentligt efter att man tagit bort filerna...

Kör med vanliga ISO och packa upp dom med Exiso GUI som du finner här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    det ska inte vara några problem med något spel vad jag känner till, eller ok... Battlefield 3 och övriga "multi disc spel" kräver lite special åtgärder för att funka när man ska byta skiva, eftersom du kör XEX format är det mycket möjligt att någon/några filer saknas, kör du färdiga "JTAG" releaser är det inte ett bra val, dom kan ofta sakna filer för att spara plats, detta kan resultera i problem mitt i spelen eller att dom inte startar alls, det är inte alltid dessa testas ordentligt efter att man tagit bort filerna...

Kör med vanliga ISO och packa upp dom med Exiso GUI som du finner här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/

Jag har använt Xbox Image Browser och packat upp filerna därifrån. Som sagt spelen fungerade innan jag gjorde uppdateringen. Om jag inte hade en backup går det inte att återställa till innan uppdateringen för det måste vara den som boven i dramat...men sen vad den gjort för att det blivit så är ju frågan...
    Men jag ska testa att ladda ner igen och testa med Exiso GUI, om det inte funkar då, så är jag slut på idéer...

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    vad är en " launch.ini " o hur skaffar man det....?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av murre2001 Visa Inlägg
    vad är en " launch.ini " o hur skaffar man det....?
    launch.ini är en konfigurations fil för dashlaunch, du skaffar den genom att öppna anteckningar/notepad och skriva in det som står i 2:a inlägget och sedan spara den som "launch.ini" med " tecknena...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0

Har testat med AC revelations:
    1. Iso till Xex och kört från FSD
    2. Iso till GOD och kört från FSD
    3. GOD och kört NXE

Alla tre sätt funkar inte. Xex bootar till NXE och GOD gör så att allt hänger sig.

Vad finns det mer för alternativ?

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Om jag skulle flasha om dashen 14699 skulle det återställa allt eller ligger tex avatar updaten kvar i systemet efter att ha en gång uppdaterat?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om jag skulle flasha om dashen 14699 skulle det återställa allt eller ligger tex avatar updaten kvar i systemet efter att ha en gång uppdaterat?
    avatar delen ligger alltid på hårddisken, men i övrigt nollas allt om du väljer att inte ta med settings...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Jag köpte den här slim 250 gb med RGH och 14699 allt installerat. Har inte sätt att det finns någon guide för uppdatera dessa, men är det bara nandflasher360 och köra?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag köpte den här slim 250 gb med RGH och 14699 allt installerat. Har inte sätt att det finns någon guide för uppdatera dessa, men är det bara nandflasher360 och köra?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php/40868-Uppdatera-RGH-maskin-med-2-13604-0-till-nyaste<--- läs här så har jag skrivit hur man ska göra för att uppdatera dashboarden, jag har inte riktigt haft tid att göra en ordentlig guide för RGH med senaste, tyvär... men 14699 är redan senaste
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Om jag kommer in med xboxen fixar ni den då så att alla spel fungerar på den som den gjorde innan avatar uppdateingen?
    och betalar 350 som ni skrivit på andra ställen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om jag kommer in med xboxen fixar ni den då så att alla spel fungerar på den som den gjorde innan avatar uppdateingen?
    och betalar 350 som ni skrivit på andra ställen?
    För 350:- lägger vi in de senaste versionerna vi har, men kan inte garantera att specifika/alla spel fungerar. Du har en modifierad konsoll nu och kan inte ställa krav på att den skall fungera till 100% med allt du provar på samma sätt som om du skulle köra allt original :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad jag personligen känner till funkar alla xbox 360 spel med JTAG också, vet att vissa spel kräver lite special metoder för att få att funka från extern disk, generellt om ett spel inte funkar beror det oftast på att man gjort fel när man extraherat/konverterat spelet
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Vad jag personligen känner till funkar alla xbox 360 spel med JTAG också, vet att vissa spel kräver lite special metoder för att få att funka från extern disk, generellt om ett spel inte funkar beror det oftast på att man gjort fel när man extraherat/konverterat spelet

Grejen är att alla spel fungerade och jag spelade på dom, men efter avatar/kinect uppdateringen så slutade dom fungera och dom har inte fungerat efter det, trots att jag laddat ner igen och testat olika extratrions metoder och konverterat på olika sätt. Jag har det senaste installerat men kanske det blev något knas efter uppdateringen som inte jag kan se. Men ni med mycket mer erfarenhet kanske kan se och fatta vad problemet är.

Liknande diskussioner

1. Uppdatera LT
    By Pinnen303 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 07:11
  2. Uppdatera
    By pezmannen in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 20:52
  3. Uppdatera FW
    By Bakasensei in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 17:39
  4. Uppdatera wii ?
    By Tr0llet in forum Nintendo WII - Allmänt