Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Title Updates

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13

    Title Updates

    Har en fundering angående Jtag/RGH, FSD och Title Updates

    Det funkar ju alldeles utmärkt att ladda ner och aktivera Title Updates via Freestyle Dash (FSD).

    Dock verkar det som att gamla save:ar ej fungerar längre !?

    Är detta ett allmänt känt problem?

    Jag har varvat Gears of War 3, men blev sugen på DLC Raams Shadow. Lade in senaste TU via FSD och fick Raams att starta. Dock fick jag upp att min gamla save ej fungerade och fick frågan om jag ville skapa en ny.

    Samma sak med Skyrim. Så fort jag testar och lägger in en nyare TU, så får jag ej min gamla save att fungera.

    Ngn som vet hur det fungerar?

    Har inga problem att köra Skyrim utan TU, men bävar inför kommande DLC (då jag ogärna vill nollställa min karaktär...)

    // P

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    nu vet jag inte säkert men har en fundering:

    kan de va så att du tagit ner NTSC-versionen av en title update till ett PAL-spel eller tvärtom? Title updates brukar släppas flera för varje region nämligen. Tänkte att JTAG/RGH-konsoler är ju regionsfria så kan tänka mig att updaten funkar, men de blir ändå problem med savegamet pga att konsolen kört i en annan region när den sparade förra gången?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Bra poäng!

    Inte kollat på GoW3 men på Skyrim lade jag manuellt in rätt TU på rätt version av spelet (Title ID).

    // P

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    En fråga när det gäller title updates. Har försökt göra detta genom FSD men får upp transferring title update failed hela tiden. Vad behöver man göra för att fixa detta?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pinnen303 Visa Inlägg
    En fråga när det gäller title updates. Har försökt göra detta genom FSD men får upp transferring title update failed hela tiden. Vad behöver man göra för att fixa detta?
    Se till att det finns en titleupdate för det spelet du försöker hämta dom för på http://marketplace.jqe360.com, att den inte är blockerad från nätet och eventuellt rensa databaserna.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Lånar tråden lite..

    Har en roster update (laguppställning) till NHL 12 här var ska man lägga roster updates på JTAg boxen?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Lånar tråden lite..

    Har en roster update (laguppställning) till NHL 12 här var ska man lägga roster updates på JTAg boxen?
    Dom lär ligga: HDD1:\Content\0000...\...\...\

    Då det är en form av DLC och inte en spel update per say...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Se till att det finns en titleupdate för det spelet du försöker hämta dom för på http://marketplace.jqe360.com, att den inte är blockerad från nätet och eventuellt rensa databaserna.
    Tackar för svaret. Kan inte tro att den är blockerad från nätet. Hur kan man kolla det annars? Får i alla fall IP-adress som syns om jag trycker ner vänster stryrkors. Hur menar du rensa databaserna?

    Problem också med att det inte plockas hem covers eller screenshots heller.

    LÖST! Fick ändra lite med ip i routern så ordnade de sig.
    Last edited by Pinnen303; 2012-03-16 at 12:09.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Pinnen303 har samma problem som du hade. Kan ej ladda ner TU eller covers från FSD. Får en ip-adress och testat att koppla boxen till switchen samt direkt till vägg-uttaget utan resultat.

    Detta har funkat tidigare och har suttit nu i många timmar och googlat en massa för att försöka åtgärda problemet.

    Skulle vara väldigt tacksam för hjälp.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Det jag gjorde var att tilldela boxen ip-adress i routern och då funkade det direkt. Är inte jätteteknisk och kan inte förklara mer än så.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hmm, verkar vara något som blockar boxen från att ladda ner. Det står 0kbps på de items den vill tanka ner men sen försvinner det bara.

    Ingen annan som vet vad för fel jag kan ha?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av thadon08 Visa Inlägg
    hmm, verkar vara något som blockar boxen från att ladda ner. Det står 0kbps på de items den vill tanka ner men sen försvinner det bara.

    Ingen annan som vet vad för fel jag kan ha?
    Kan vara en allmän bugg i FSD, testa att rensa databaserna och lägga in allt igen på nytt, det kan ibland hjälpa, funkar inte det kolla så att du inte i dashlaunch har att den ska blockera allt som har med MS att göra (livestrong)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har kört clear data i FSD inställningar och även testat att ändra livestrong i launch.ini filen till både false och true utan att lyckats. Har testat att tanka ner senaste FSD och Dashlaunch och inte heller fått det att fungera. :S börjar bli less

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av thadon08 Visa Inlägg
    Har kört clear data i FSD inställningar och även testat att ändra livestrong i launch.ini filen till både false och true utan att lyckats. Har testat att tanka ner senaste FSD och Dashlaunch och inte heller fått det att fungera. :S börjar bli less
    Kolla nätverksinställningarna på boxen, kolla även inställningarna i eventuell router, du nämnde att du körde kabel direkt till väggutaget? kolla då att du får rätt inställningar, vissa bolag har dessutom blockering att du max får nyttja x antal ip adresser, över det så blockeras det helt enkelt och ställer du in boxen på automatiskt blir det just det, automatiskt, det kan då bli att du får flera IP adresser till boxen som ställer till med problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ringer internetleverantören och frågar om ip adresser så att jag kan sätta upp en statisk ip adress till boxen. Tack Swizzy =)

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Kollade nu med min internetleverantör och fick reda på att boxen har en korrekt IP adress. Fick inte speciellt mycket hjälp utav dem, den ska tydligen vara uppkopplad. Har ej router utan en switch och det borde inte vara problemet då det funkat tidigare. Ser heller inget fel i mina nätverksinställningar på boxen.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Är det bara för mig som Covers och TU inte går att ladda ner för tillfället?

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    J****t märkligt men det löste sig när jag uppdaterade firmwaren på min router. Allt annat funkade perfekt men efter uppdateringen så funkar även covers och tu nerladdningar perfekt igen. haha

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    J****t märkligt men det löste sig när jag uppdaterade firmwaren på min router. Allt annat funkade perfekt men efter uppdateringen så funkar även covers och tu nerladdningar perfekt igen. haha
    FSD kan ibland få ryckningar med det där, ibland måste man nolla databasen för att den ska ladda hem ordentligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det hade inte funkat på flera dagar men efter uppdateringen så funkade allt plötsligt utmärkt. Jag hoppas det var FSD som var boven för jag kan ärligt talat inte se vad uppdateringen av min router hade med det att göra. Fast ibland tvivlar man ju på sig själv alltså. Som skolad och certifierad Windows nätverkstekniker som inte får sitt egna lilla sketna nätverk hemma att fungera som det ska..............än mindre förstår varför det inte funkar... haha

Liknande diskussioner

  1. no matching title is in the database?
    By jdipt in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 14:49
  2. Title Updates
    By Råttan in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 13:22
  3. Title updates försvinner mystiskt på en JTAG maskin.
    By anden1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 14:27
  4. Nya Updates ...
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 14:05
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •