Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Uppdatera RGH maskin med 2.13604.0 till nyaste

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0

Uppdatera RGH maskin med 2.13604.0 till nyaste

Hej

Jag köpte en RGH maskin av er någon vecka före jul till grabben och jag har försökt sätta mig in i vad det riktigt är man ska göra då man ska uppdatera den.
    Jag är inte helt hundra på om jag har förstått allt rätt. Jag verkar ha 2.13604.9 och nyaste är väl 2.14699.0, det blir väl att köpa till ett kinect och då behöver jag väl uppdatera maskinen, eller?

Om jag följer den här guiden funkar det då med min maskin? http://www.elitemodscene.com/index.p...-by-blackwolf/
    Jag har laddat ned flashdmp.bin från xellous genom websidan. (Det tog 1 timme att ladda ned den, ska det ta så lång tid? Finns det annat sätt) Och sparat nycklarna.
    Kan jag använda den filen eller behöver jag orginal flashen? Har ni min orginalflash sparad hos er? Kan jag få den av er isåfall?
    Måste man köra microsofts officiella uppdatering efter man har gjort om kerneln/dashen? Ska jag köra alla uppdateringar mellan 13604 och 14699 eller räcker det med 14699?

Vad kan gå fel? Kan jag förstöra maskinen om jag laddar in fel versioner eller går det att rädda den bara man har en flashdmp.bin fil och nycklarna?
    Jag har erfarenhet av linux och jag har softmoddat ett wii och hållit på med gamla xboxen så lite erfarenhet har jag och jag har verkligen försökt googla mig till information, men ändå har jag inte fått riktig klarhet i alla steg man måste göra.

MVH kruxenpedro

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version

följ den guiden fram till steg 4a/4b, därefter kör du med programmet xeBuild GUI, med version 1.1 har du även stöd för att ladda hem avatar updaten och lägga på minne.

sen fortsätter du från steg 6
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    0
    Jag får tacka för all hjälp, det fungerade perfekt att installer genom att följa alla instruktionerna. xeBuild GUI gör det väldigt lätt för oss som inte gör sånt här dagligen.
    En sista undran är det något problem med att använda kinect till en RGH hackad xbox? Det lät på grabben att han ville ha en sådan också, och man får väl vara snäll nu då det är jul

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av kruxenpedro Visa Inlägg
    Jag får tacka för all hjälp, det fungerade perfekt att installer genom att följa alla instruktionerna. xeBuild GUI gör det väldigt lätt för oss som inte gör sånt här dagligen.
    En sista undran är det något problem med att använda kinect till en RGH hackad xbox? Det lät på grabben att han ville ha en sådan också, och man får väl vara snäll nu då det är jul
    Det går, men du får köra in 14699 updaten igen för att uppdatera kinecten i sig också...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Kan man uppdatera till de nyaste dashboarden med en spoofad DVD?
    By Svantesson666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2012-01-01, 18:53
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 19:48
  3. uppdatera gammal xbmc till nyaste?
    By Orcus in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 16:24
  4. Nyaste biosen till X2 lite
    By Ph4z3 in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 18:35
  5. US AV-pack till chippad EU-maskin?
    By ljudfadern in forum X-BOX Hårdvaruforum