Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: gamla hårddisken i nya slim modellen?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20

    gamla hårddisken i nya slim modellen?

    Tjena. har kollat nätet lite om det gick att stoppa in den gamla hårddisken i nya slim-modellen. vad jag förstår så verkar det fungera.

    jag undrar om det är nån som vet om det är nån "risk" att göra det här. t ex om man kan bli bannad lr något annat.

    nån som vet?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Tjena. har kollat nätet lite om det gick att stoppa in den gamla hårddisken i nya slim-modellen. vad jag förstår så verkar det fungera.

    jag undrar om det är nån som vet om det är nån "risk" att göra det här. t ex om man kan bli bannad lr något annat.

    nån som vet?
    Det råder delade meningar om det där, vissa säger att det går, andra säger att det inte går... personligen har jag inte testat det på en "normal" box, bara JTAG's... på JTAG funkar det utan problem eftersom man där skiter fullständigt i vad det e för disk, bara den har rätt filsystem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Jo man är ju lite tvivlande. Det är ju nåt som MS iaf borde ha tänkt på. Eftersom de har en "egen" disk som är speciellt gjord för slim. Undra just om det finns risk för att bli bannad om man går så långt att man testar om det går oavsett vad resultatet blir.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Jo man är ju lite tvivlande. Det är ju nåt som MS iaf borde ha tänkt på. Eftersom de har en "egen" disk som är speciellt gjord för slim. Undra just om det finns risk för att bli bannad om man går så långt att man testar om det går oavsett vad resultatet blir.
    Varför skulle du bli bannad för att du tar ett av deras original tillbehör, skruvar isär och sätter i ett nytt skal bara? det är inte så att du moddar disken på något sätt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    "sätter i ett nytt skal"? hur menar du? jag tror jag förstår vad du menar.

    nä ingen aning. de på MS vet man ju aldrig vad de hittar på liksom

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    "sätter i ett nytt skal"? hur menar du? jag tror jag förstår vad du menar.

    nä ingen aning. de på MS vet man ju aldrig vad de hittar på liksom
    Ja, asså slim diskarna är bara ett plastskal runt en vanlig 2.5" sata hårddisk, problemet är egentligen att hårddiskarna har speciella sektorer som bara microsoft kan fixa, eller ja... hackers kan också, men det är inte lätt och funkar bara på vissa specifika diskar när man snackar om hacking verktygen...

    MS borde inte banna dig för det, men för att vara på the "safe" side testar du inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ok du menar så ja det borde funka i teorin iaf. men det är som du säger att det måste passa med sektorer. Det är kanske därför det funkar för vissa men inte andra.

    Nä det är väl bäst å låta bli. Jag hade bara hoppats på att slippa köpa en hdd för 500 spänn :S

Liknande diskussioner

  1. En fråga om gamla spel o min nya zboz 360 slim
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 00:06
  2. Clona gamla Hårddisken på en PC ?
    By svelov5 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 16:09
  3. Frågor ang. PS Two (lilla modellen)
    By Pena in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 08:36
  4. Frågor ang. PSTwo (lilla modellen)
    By Pena in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-12, 15:02
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 23:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •