Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Flasha med Windows 7

  1. #1

    Flasha med Windows 7

    Min gamla dator som jag körde WinXP på och använde för att flasha min Xbox med havererade

    Köpte en ny dator och har satt in Win7 ist.
    Jag har använt mig av jungleflasher och kopplat xboxen till datorn med VIA VT6421A SATA kortet.

    Kommer det funka lika smidigt i win7 med kortet eller är det nått man måste tänka på? Har för mig jag läst nått om hängningar under flashning med win7 och det kortet.
    Har inte monterat in kortet och provat flasha ännu tänkte höra efter innan man sätter igång.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det ska funka bara du kör 32-bitars versionen av windows och ser till att köra Jungleflasher som administratör eller att du stänger av UAC, kör du 64-bitars versionen av windows 7 är det en del saker man behöver tänka på, läsa JF tutorial för mer info...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    ok tack för svaret.
    får läsa tutorial för det är 64-bit jag kör.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Jag flashade med senaste Jungleflasher och Vista64bit utan problem.. (I förrgår)

    Lyckades dock inte få igång jungleflasher på min gamla xp maskin så det blev som det blev..

    Nog har Jungleflasher stöd för 64bit.. t.om Dosflasher senaste har ju stöd för 64bit OS

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Blitzkrieg Visa Inlägg
    Jag flashade med senaste Jungleflasher och Vista64bit utan problem.. (I förrgår)

    Lyckades dock inte få igång jungleflasher på min gamla xp maskin så det blev som det blev..

    Nog har Jungleflasher stöd för 64bit.. t.om Dosflasher senaste har ju stöd för 64bit OS
    mm, Det har stöd för det, men du måste trixa lite innan det funkar iaf i windows 7, vet inte hur det är med vista...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    mm, Det har stöd för det, men du måste trixa lite innan det funkar iaf i windows 7, vet inte hur det är med vista...

    Kanske är lättare i Vista? ingen aning men jag gjorde då inga modifikationer.. körde med WIN API..

    Däremot om man skulle köra PortIO var man ju tvungen att signa drivrutiner och köra testläge o rackla på

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Blitzkrieg Visa Inlägg
    Kanske är lättare i Vista? ingen aning men jag gjorde då inga modifikationer.. körde med WIN API..

    Däremot om man skulle köra PortIO var man ju tvungen att signa drivrutiner och köra testläge o rackla på
    Precis, det är det som är det krångliga med X64, och WIN API funkar inte med t.ex. Liteon afaik, det är väl typ bara hitachi som har stöd för att köras med WIN API?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis, det är det som är det krångliga med X64, och WIN API funkar inte med t.ex. Liteon afaik, det är väl typ bara hitachi som har stöd för att köras med WIN API?
    Haha gissar att jag hade flyt då :-) men det behövde jag efter att ha suttit 5 timmar o försökt få det att funka med X360USB ..

    Sen när jag kopplade till en fysisk sata-port på moderkortet så tog det kanske 30 sek så var allt klart.. jippi :-)

Liknande diskussioner

  1. Windows xp!!!?
    By ninjasatan in forum Fritt Forum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 13:10
  2. Flashning i Windows 7
    By Palleman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 20:16
  3. kan man flasha i windows vista 64-bit
    By falkz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 03:36
  4. Windows i xboxen???
    By BullHead in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-15, 19:41
  5. Windows 98?!
    By Shampo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-17, 00:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •