Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Lite trög när det gäller RGH-box och spel

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    15

Lite trög när det gäller RGH-box och spel

Sorry är nog lite trög när det gäller detta.

Har precis fått hem boxen med rgh. Har XeXMenu och FSD 2 på den. Blir fan inte klok på hur jag ska hantera ett nerladdat spel. Packar upp rar-filerna och får fram iso-filen. Ska denna sen ytterliggare packas upp? Hörde även att man ska ta bort update-mappen, hur gör man det? Är det bara att lägga filen i en mapp på den interna hdd:n?

Supertacksam för hjälp!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs de klistrade trådarna, börja med den här

http://forum.psxcare.com/support/sho...enu-och-dylikt

När vi återfår normalpuls efter julrushen och mellandagarna så får vi försöka putsa på guiderna lite så att dom blir lättare att läsa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    15
    Tack för svaret! Tro mig jag har läst guiderna men är nog som sagt lite trög. Lägger just nu över en iso i en mapp på interna hdd:n via ftp. Har kört iso:n genom xiso gui. Vet inte om det blev rätt för det skapades ju ingen ny fil.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pinnen303 Visa Inlägg
    Tack för svaret! Tro mig jag har läst guiderna men är nog som sagt lite trög. Lägger just nu över en iso i en mapp på interna hdd:n via ftp. Har kört iso:n genom xiso gui. Vet inte om det blev rätt för det skapades ju ingen ny fil.
    Låter fel. Resultatet skall bli "massor av filer och kataloger"

ISO-filen gör ingen nytta på den interna hårddisken. Troligen kommer överföringen avbrytas för att filen är större än vad filsystemet accepterar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    15
    Har provat med olika program för att att packa upp men får samma resultat. Skapar en ny mapp och Xiso säger att det är klart men mappen är tom. Xbox image browser får jag inte igång alls men det var tydligen problem med windows 7.
    Last edited by Pinnen303; 2011-12-29 at 21:46.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har provat med olika program för att att packa upp men får samma resultat.
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/ <--- ladda ISO filen här, och tryck på OK så kommer det automatiskt skapas en mapp bredvid ISO filen med samma namn som iso filen har (minus .iso)

Den mappen är då det resultat man är ute efter, den lägger du sedan på din externa hårddisk i en "Games" katalog t.ex.:

x:\Games\Spel1\default.xex
    x:\Games\Spel2\default.xex
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    15
    Du är ju kung! Det funkar med att packa upp skiten nu i alla fall. Behöver man göra något åt $Systemupdate?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du är ju kung! Det funkar med att packa upp skiten nu i alla fall. Behöver man göra något åt $Systemupdate?
    Kör du standard settings i programmet skippas den automatiskt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    15
    Bjuder på en bira nån gång!

Liknande diskussioner

1. Otroligt trög Xbox
    By Razorblade in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 02:32
  2. jag som är trög eller???
    By h0ist in forum DUO-X2 support