Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med Xgd3 + Hitachi V59

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20

    Question Problem med Xgd3 + Hitachi V59

    Hej!

    Behöver lite hjälp..

    Brände en backup av Gears of War 3, men får inte det att fungera.. Först skickades jag bara tillbaka till dashboard utan meddelande..

    Sen läste jag att man behövde uppdatera firmware, så uppdaterade med Jungleflasher till LT 2.0+

    Nu blir jag tillbakaskickad till dashboard men får felmeddelandet att skivan är oläsbar, repig o.s.v. (Dock fungerar mina vanliga spel som är före XGD3)

    Provade pot-tweaka den eftersom jag läste att den har svårare att läsa XGD3 skivor än gamla.

    Den låg på 3,6kOhm från början så tweakade ner den till 3,3 eftersom jag hört att 3,2 är lägsta man får köra..

    Hjälpte ingenting.. Nån som har nåt tips eller råd? Har bränt med Imgburn och följt guider på hur man ska bränna detta..

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste bränna 100% korrekt 0800v3 rippade versioner med en burnmax flashad lite-on IHAS brännare.
    Allt annat = truncated och fungerar inte.



    Hitachi 32, 36,
    40, 46, 47,
    58, and 59 GDR-3120L LT+ v2.0 RELEASED
    Hide content Hide version details
    This version adds support for XGD3 backups, and includes the LT-MAX feature which supports full XGD3 ISOs burned on regular DVD+R DL media with iXtreme Burner MAX. *NOTE: Hitachi v2.0+ does not support truncated XGD3 nor Xbox 1 backups (Xbox 1 originals are fine).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du måste bränna 100% korrekt 0800v3 rippade versioner med en burnmax flashad lite-on IHAS brännare.
    Allt annat = truncated och fungerar inte.
    Haha ja där har vi problemet :-)

    Tack för svar.. då vet vi vad felet är iaf

    Funderar dock på att byta till en Slim eftersom denna låter som ett jetplan när man kör den :P Så får se om det blir en ny brännare eller en ny box

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du måste bränna 100% korrekt 0800v3 rippade versioner med en burnmax flashad lite-on IHAS brännare.
    Allt annat = truncated och fungerar inte.

    En till fråga Hansi, ifall jag skulle köpa en Xk3y istället .. funkar XGD3 spel då eller blir det problem?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Uppdatering:

    Köpte en Lite-On brännare och flashade med Burnermax..

    Gick fint.. nu kan jag bränna hela spelen på skivan :-)


    Dock bummer.. köpte dyra verbatimskivor 10pack .. min läsare VÄGRAR läsa dom.. !! Så där kasta man pengarna i sjön..

    Dock funkade dom billiga TDK DVD+R DL från Coop utan problem :P

    Jaja.. får väl sälja dom billigt på ******* eller nåt :-)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Blitzkrieg Visa Inlägg
    En till fråga Hansi, ifall jag skulle köpa en Xk3y istället .. funkar XGD3 spel då eller blir det problem?
    Xk3y 1.11 och senare fw fungerar precis på samma sätt som ixtreme 3.0, använder profile data för ap25 och fungerar med xgd3 utan problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Bränna XGD3?
    By Obbe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2013-03-30, 09:15
  2. Problem med XGD3, kan jag uppdatera mitt flash själv? Hur?
    By davvekulneff in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 23:41
  3. Hitachi 47DJ vs XGD3?
    By dapr0x in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 12:57
  4. jtag + nya updateringen (xgd3 stöd) = problem?
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-07, 11:04
  5. Hitachi problem (Hitachi ROM v. 46DH)
    By C++arl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 12:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •