Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Assasins creed revelations på en JTAG

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Assasins creed revelations på en JTAG

Hej
    Jag har fått alla spel som jag provat att fungera på min JTAG förutom Assassins creed revelations. Är det någon som fått det att fungera? I så fall vad behöver man göra för att det ska fungera?
    Jag har den äldre modellen av JTAG (ej RGH) och har dashlaunch v2.26 installerad.
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Hej
    Jag har fått alla spel som jag provat att fungera på min JTAG förutom Assassins creed revelations. Är det någon som fått det att fungera? I så fall vad behöver man göra för att det ska fungera?
    Jag har den äldre modellen av JTAG (ej RGH) och har dashlaunch v2.26 installerad.
    MvH/svenolle
    Testa med att uppdatera till 2.28, jag kan testa ikväll efter jobbet om det funkar på min JTAG som har 2.28 installerat, har original skiva jag kan kopiera in till disk och testa med
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Tack för ett snabbt svar som vanligt och swizzy. Jag har nu provat med 2.28 men det fungerade inte hos mig, så kanske något annat behöver uppdateras för det var 3-4 månader sedan ni uppdaterade hela systemet senast åt mig. Det fungerar inte heller på boxen med xk3y, men däremot på skiva på SLIMboxen med ixtreme 2 på (innan den tysta uppdateringen), så det ska väl inte kunna vara något fel på spelet.
    MvH/svenolle

Registrerade
    Jul 2011
    Respekt
    14
    Vad har du för dashboard (version) på din jtag-box? (går att se båda i Frestyle Dash och i originaldashen (NXE))

// P

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Det är 12611 på dashboarden.
    Svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är 12611 på dashboarden.
    Svenolle
    Jag kör 13604 på min maskin, där funkar det utan problem från skivan, håller på kopierar in det just nu med FSD 2.2, det är 103 filer på totalt 7500mB (7.3GB)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Är 13604 den senaste? Jag antar att det inte är så enkelt som att uppdatera dashboarden med ett usb-minne. Måste det göras enligt den guide som finns överst i detta forum eller är det en mindre grej?
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Är 13604 den senaste? Jag antar att det inte är så enkelt som att uppdatera dashboarden med ett usb-minne. Måste det göras enligt den guide som finns överst i detta forum eller är det en mindre grej?
    MvH/svenolle
    Senaste är 14699, men ja du måste följa den guiden... den guiden visar bara hur du gör för 13604 som högst dock, har gjort en gui nu för tiden för 14699 istället för CMD som det gamla var, du finner gui'n här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...xeBuild%20GUI/ update downloadern funkar inte till 100%, den kan inte packa upp filerna som den ska har jag märkt, dock löst det inför nästa version som jag troligen släpper här i dagarna
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Tack för hjälp och länk. Jag har min dump hos er men fick med en postitlapp med 32 st tecken vid senaste uppdateringen. Är det min CPUkey? Om man redan har en dump kan man då fylla i alla de tecknen istället för att behöva läsa ur dem igen? Finns det möjlighet att få sin dump mailad från er?
    Jag får fundera över helgen om jag vågar mig på att prova detta, annars kommer jag in med boxen till er en dag nästa vecka.
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack för hjälp och länk. Jag har min dump hos er men fick med en postitlapp med 32 st tecken vid senaste uppdateringen. Är det min CPUkey? Om man redan har en dump kan man då fylla i alla de tecknen istället för att behöva läsa ur dem igen? Finns det möjlighet att få sin dump mailad från er?
    Jag får fundera över helgen om jag vågar mig på att prova detta, annars kommer jag in med boxen till er en dag nästa vecka.
    MvH/svenolle
    Ja, det är din CPUKey, är boxen kopplad till ditt nätverk hemma kan du hämta nyckeln genom nätverket istället, men ja, har du en dump redan sedan tidigare går det att använda den, spelar ingen roll om det är original dump eller ej
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Tack för din hjälp. Jag tänker försöka att göra en dump av nanden med flash360, och det är väl inget som kan förstöras av det? Är v1.0 den senaste versionen av flash360? Om det finns nyare så kanske någon har en länk? Om jag redan har CPUkey räcker det då att köra steg 1-3 och sedan hoppa över steg 4 och gå till steg 5?
    Swizzy du skrev att update downloadern funkar inte till 100%, är det något som behövs användas för att göra filen?
    MvH/svenolle

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Ännu en fråga om Assassins creed revelations till Swizzy eller någon annan som vet.
    Jag har även en box med xk3y med v1.05 och dashboard 13599 där allt utom det spelet fungerar. Kan det vara så att det behövs 13604 även på den?
    Går det att uppdatera till 13604 utan att uppdatera xk3y till v1.12?
    MvH/svenolle

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, det är din CPUKey, är boxen kopplad till ditt nätverk hemma kan du hämta nyckeln genom nätverket istället, men ja, har du en dump redan sedan tidigare går det att använda den, spelar ingen roll om det är original dump eller ej
    Är det ingen risk att åka på den s.k. tysta uppdatering om jag ansluter boxen till mitt nätverk? Jag har aldrig haft den inkopplad på nätverket.
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Är det ingen risk att åka på den s.k. tysta uppdatering om jag ansluter boxen till mitt nätverk? Jag har aldrig haft den inkopplad på nätverket.
    MvH/svenolle
    på JTAG är det inget problem, besides du startar den med Eject knappen där microsoft inte kan kommunicera med den, startar du den normalt och har dashlaunch live block aktiverat så är det inga problem (det är aktiverat som standard efter det att cOz la till det)

Det är inga problem att dumpa nanden med Flash360, det skadar inte, det ända som kan skada är om man skriver fel nand image eller en som är korrupt/blir korrupt pga dåligt usb minne eller dyligt, risken är relativt liten att det blir något fel om du läser vad som skrivs av mina program/build programmen som körs av mina program

Vad gäller uppdateringen där, det är om du kör med xeBuild GUI v1.1 den kan bara ladda hem uppdateringen, inte packa upp den, det vill säga det du behöver göra är att låta den preppa din disk, sedan öppnar du den rar/zip som laddades hem och ligger i samma mapp som programmet och helt enkelt drag 'n' droppar mappen "$systemupdate" till ditt usbminne/din usbhårddisk sen kör du in det minnet och startar boxen
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    på JTAG är det inget problem, besides du startar den med Eject knappen där microsoft inte kan kommunicera med den, startar du den normalt och har dashlaunch live block aktiverat så är det inga problem (det är aktiverat som standard efter det att cOz la till det)

Det är inga problem att dumpa nanden med Flash360, det skadar inte, det ända som kan skada är om man skriver fel nand image eller en som är korrupt/blir korrupt pga dåligt usb minne eller dyligt, risken är relativt liten att det blir något fel om du läser vad som skrivs av mina program/build programmen som körs av mina program

Vad gäller uppdateringen där, det är om du kör med xeBuild GUI v1.1 den kan bara ladda hem uppdateringen, inte packa upp den, det vill säga det du behöver göra är att låta den preppa din disk, sedan öppnar du den rar/zip som laddades hem och ligger i samma mapp som programmet och helt enkelt drag 'n' droppar mappen "$systemupdate" till ditt usbminne/din usbhårddisk sen kör du in det minnet och startar boxen
    Tack för ditt svar och att du har tålamod att svara på alla frågor från en nybörjare
    Ska jag starta boxen med eject när jag vill hämta CPUkey/LDV med ditt xeBuild genom nätverket eller går det lika bra att starta den som vanligt?
    Vad är LDV och var använder jag det värdet?
    Ska det värde som står förskrivet på raden 1BLKey vara som det är?
    Är den uppdateringen "$systemupdate" bara för avatar och är det något man även behöver göra för att få allt att fungera med dashboard 14699?
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du måste starta med eject...

LDV används bara vid retail/Glitchboot, det är lite svårt för mig att förklara det på ett lätt sätt, men det har att göra med fuses i processorn för att förhindra dig från att nedgradera maskinen...

1BLKey ska vara som den är, om du inte har en special maskin eller dyligt som du behöver ändra det för (eller att det ändras i framtiden?)

Det är för avatar, du måste köra om det varje gång du gör en uppdatering av boxen...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Du måste starta med eject...

LDV används bara vid retail/Glitchboot, det är lite svårt för mig att förklara det på ett lätt sätt, men det har att göra med fuses i processorn för att förhindra dig från att nedgradera maskinen...

1BLKey ska vara som den är, om du inte har en special maskin eller dyligt som du behöver ändra det för (eller att det ändras i framtiden?)

Det är för avatar, du måste köra om det varje gång du gör en uppdatering av boxen...
    Tack för snabbt svar. Nu känner jag mig redo för ett försök. Är det ingen risk att dashboard 14699 gör att de äldre spelen inte fungerar?
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack för snabbt svar. Nu känner jag mig redo för ett försök. Är det ingen risk att dashboard 14699 gör att de äldre spelen inte fungerar?
    MvH/svenolle
    Det ska inte vara några problem med det, men det finns dom som haft problem där... mitt tips; bygg 13604, men ladda först hem dashboard filerna då dom inte är inkluderade i xeBuild GUI packet för att minimera onödigt utrymme dom flesta bygger 14699 så det är onödigt för min del att inkludera 13604 filerna
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Det ska inte vara några problem med det, men det finns dom som haft problem där... mitt tips; bygg 13604, men ladda först hem dashboard filerna då dom inte är inkluderade i xeBuild GUI packet för att minimera onödigt utrymme dom flesta bygger 14699 så det är onödigt för min del att inkludera 13604 filerna
    Jag laddade hem även filen xeBuild GUI source och där verkar alla versioner av dashboarden finnas med, men det kanske var det du menade?

Jag uppdaterade min andra box med xk3y till dashboard 13604, men det hjälper inte för att starta Assassins creed. Då behöver jag väl troligen uppdatera till v.1.12 på firmware.

MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag laddade hem även filen xeBuild GUI source och där verkar alla versioner av dashboarden finnas med, men det kanske var det du menade?

Jag uppdaterade min andra box med xk3y till dashboard 13604, men det hjälper inte för att starta Assassins creed. Då behöver jag väl troligen uppdatera till v.1.12 på firmware.

MvH/svenolle
    Det är källkoden, det vill säga endast för utvecklare alla patcharna finns med även i den kompilerade versionen, men själva dashboard filerna saknas, du finner dom på www.logic-sunrise t.ex, eller så tar du bara filerna från CMD Freebooter (OBS: BYT INTE UT BIN MAPPEN!!)
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Det är källkoden, det vill säga endast för utvecklare alla patcharna finns med även i den kompilerade versionen, men själva dashboard filerna saknas, du finner dom på www.logic-sunrise t.ex, eller så tar du bara filerna från CMD Freebooter (OBS: BYT INTE UT BIN MAPPEN!!)
    Ska jag ta allt utom bin mappen från cmd freebooter mappen 13604 och flytta till mappen 13604 på xeBuild GUI ?
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ska jag ta allt utom bin mappen från cmd freebooter mappen 13604 och flytta till mappen 13604 på xeBuild GUI ?
    MvH/svenolle
    Yep, du kan skippa .ini filen dock, men det spelar ingen roll om du lägger in den också, den används inte ändå
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Yep, du kan skippa .ini filen dock, men det spelar ingen roll om du lägger in den också, den används inte ändå
    Nu har jag kört hela uppdateringen och allt har fungerat bra tills jag ska uppdatera dashboarden för avatar. När jag startar med USBminnet som har uppdateringen så får jag ett meddelande att systemet behöver uppdateras och när jag svarar ja så får jag ett felmeddelande med status code 3524-0000-3000-0903-8007-045D. Jag misstänker att dashlaunch som läggs med automatiskt vid nandskapandet har inställningen att stoppa uppdateringar. Jag har prövat att lägga in den senaste dashlaunch på min USBhdd tillsammans med en ini-fil som jag ändrat att inte stoppa uppdateringar, men inget startar upp automatiskt och jag kommer inte in på USBhdd genom XEXmenu för då vill boxen uppdatera. Om jag prövar att starta boxen utan USB minnet med avataruppdateringen på så får jag ett felmeddelande som är E71 innan jag kommer in på boxen. Vad kan jag göra för att boxen ska ta emot uppdateringen?
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    E71 betyder update error, och uppdaterings blockeringen i dashlaunch är att du inte äns hittar uppdateringen (det vill säga den letar efter uppdateringar i mappen $$ystemUpdate istället för $SystemUpdate )

har du någon fil någonstans som heter "default.xex" (på extern hårddisk eller interna hårddisken) kan även det ställa till E71 problemet, du kan få test köra med xeBuild 2.0 om du vill testa att bygga en ny image med allting färdigt + se till att uppdateringen hamnar rätt som den ska... du finner senaste test versionen här: http://dl.dropbox.com/u/43280539/bet...I_v2.0_rc1.rar

den länken slutar funka när jag tar bort rc1 och ersätter den med någon nyare version senare, funkar den inte och du vill testa med 2.0, hör av dig till mig via PM så får du ny länk till senaste (länken slutar även funka om jag anser mig vara klar med 2.0'an och allting funkar som det är tänkt)

Du kan även köra igång XEXMEnu utan externa hårddisken i, sedan sätta i den när boxen är igång så ska det lösa sig
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    E71 betyder update error, och uppdaterings blockeringen i dashlaunch är att du inte äns hittar uppdateringen (det vill säga den letar efter uppdateringar i mappen $$ystemUpdate istället för $SystemUpdate )

har du någon fil någonstans som heter "default.xex" (på extern hårddisk eller interna hårddisken) kan även det ställa till E71 problemet, du kan få test köra med xeBuild 2.0 om du vill testa att bygga en ny image med allting färdigt + se till att uppdateringen hamnar rätt som den ska... du finner senaste test versionen här: http://dl.dropbox.com/u/43280539/bet...I_v2.0_rc1.rar

den länken slutar funka när jag tar bort rc1 och ersätter den med någon nyare version senare, funkar den inte och du vill testa med 2.0, hör av dig till mig via PM så får du ny länk till senaste (länken slutar även funka om jag anser mig vara klar med 2.0'an och allting funkar som det är tänkt)

Du kan även köra igång XEXMEnu utan externa hårddisken i, sedan sätta i den när boxen är igång så ska det lösa sig
    Bussigt jag ska prova det. Menar du med att bygga en ny image att göra en ny avatar uppdatering?
    Jag lyckades uppdatera dashlaunch till 2.28 och provade att ändra ini filen till att inte stoppa uppdateringar. Det hjälpte ändå inte när jag försökte uppdatera avatargrejen så stannade den med den långa status coden.
    Men även utan avatar uppdateringen så fungerar nu Assassins creed revelations, men det är kanske andra spel som behöver den?
    Jag har ingen default.xex som ligger och skräpar.
    Om jag ändrar ini filen till dashlaunch tillbaka till att stoppa uppdateringar och lägger den på USBhdd, fungerar det då automatiskt eller behöver jag även uppdatera dashlaunch igen?
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Bussigt jag ska prova det. Menar du med att bygga en ny image att göra en ny avatar uppdatering?
    Jag lyckades uppdatera dashlaunch till 2.28 och provade att ändra ini filen till att inte stoppa uppdateringar. Det hjälpte ändå inte när jag försökte uppdatera avatargrejen så stannade den med den långa status coden.
    Men även utan avatar uppdateringen så fungerar nu Assassins creed revelations, men det är kanske andra spel som behöver den?
    Jag har ingen default.xex som ligger och skräpar.
    Om jag ändrar ini filen till dashlaunch tillbaka till att stoppa uppdateringar och lägger den på USBhdd, fungerar det då automatiskt eller behöver jag även uppdatera dashlaunch igen?
    MvH/svenolle
    Bygga om helt, känns som ngt är fel... den launch.ini du har på usb laddas automatiskt in före den som ligger i nand/på interna hårddisken
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Bygga om helt, känns som ngt är fel... den launch.ini du har på usb laddas automatiskt in före den som ligger i nand/på interna hårddisken
    Kan jag bygga den från samma nand-dump som jag använde innan? Blir även avatar-uppdateringen med om jag använder det nya programmet?
    MvH/svenolle

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kan jag bygga den från samma nand-dump som jag använde innan? Blir även avatar-uppdateringen med om jag använder det nya programmet?
    MvH/svenolle
    Ja, och nej, avatar delen ligger på hårddisken, men den nya funktionen ser till att allting blir rätt kring avatar delen

* edit: *

http://dl.dropbox.com/u/43280539/bet...I_v2.0_rc2.rar <--- ny version från sent igårkväll, fixat lite små grejer, lagt till stöd för att bygga ECC (glitch image) samt bytt till dashlaunch 2.29 som numera är släppt
    Last edited by Swizzy; 2012-01-01 at 16:12.
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2011
    Respekt
    14
    Swizzy, kan jag testa med denna? (vi har ju pratat om att jag skulle avvakta tills du fixat några grejer)

// P

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Swizzy, kan jag testa med denna? (vi har ju pratat om att jag skulle avvakta tills du fixat några grejer)

// P
    Yes, try it out see if it works...
    Google is your friend!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Assassins.Creed.Revelations.XBOX360-COMPLEX
    By oscy in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 01:28
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 07:57
  3. Assasins Creed funkar utan hårddisk???
    By phixius in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 11:57
  4. Assasins Creed (Slutet) OBS! Spoiler!
    By Babooba in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:18

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner