Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Precis köpt en xbox och ska flasha

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Exclamation Precis köpt en xbox och ska flasha

    Fick nyligen köpa en kompis gamla tjocka xbox360 och jag hade tänkt gå in med den till er på psxcare och låta er flasha den med nya iXtreme 3.0. Men jag har fortfarande några frågor. Jag har beställt en iHAS124 Rev.B som jag ska flasha firmware på och beställt Verbatim skivorna som rekommenderas. Tänker även uppdatera xboxet fullt ut innan jag lämnar in den. (Den har aldrig varit flashad tidigare)

    Jag har kopior på både nya och gamla spel som jag såklart vill kunna spela sen. Mina frågor är:

    1. Hur ska jag bränna spelen som har AP2.5?
    2. Hur ska jag bränna XGD3 spelen?
    3. Hur ska jag bränna dom spel med AP2.5 och XGD3?
    4. Hur ska jag bränna dom gamla spelen som varken har AP2.5 eller XGD3?

    Kanske dumma frågor men jag har inte hittat någon riktig förklaring hur man ska göra exakt. För vad jag förstått så kan man inte bränna alla spel på samma sätt, eller? Finns det en metod som fungerar till alla?

    Gott nytt år, tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Se till att alla AP25 spel patchas med "ap25 profile data" i ap25 replay data sektorn via xbox backup creator. Det är innehållet i den sektorn som skiljer iXtreme 3.0 mot äldre versioner.

    Eftersom alla XGD3 spel även är AP25 skyddade så inkluderar detta dessa spel.

    Det som skiljer XGD2 och XGD3 är layerbreak och att XGD3 kräver lite mer finlir med inställningar i imgburn för att få riktigt bra resultat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Har precis köpt ett psp flashat
    By Mikael71 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 12:57
  2. Har precis köpt en 360 elite
    By abz0r in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 14:10
  3. Precis köpt X360, några mindre frågor
    By Janols in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 21:10
  4. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 21:11
  5. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 08:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •