Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Jtag hjälp med uppdatering

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Jtag hjälp med uppdatering

    Har nyligen köpt ett jtagat xbox som var flashat med XBR_Xenon_1921_8955_1.bin. Xboxet har dash 8955.

    Inga program var installerat på den. Har lyckats installera xexmenu och fixat nand dump samt cpu key.

    Dock varje gång jag försöker uppdatera till freeboot 9199 så får jag error e71 när jag startar. Har försökt flera gånger med samma resultat.

    Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

    Mvh Tom

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tombl046 Visa Inlägg
    Har nyligen köpt ett jtagat xbox som var flashat med XBR_Xenon_1921_8955_1.bin. Xboxet har dash 8955.

    Inga program var installerat på den. Har lyckats installera xexmenu och fixat nand dump samt cpu key.

    Dock varje gång jag försöker uppdatera till freeboot 9199 så får jag error e71 när jag startar. Har försökt flera gånger med samma resultat.

    Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

    Mvh Tom
    Ligger det någon fil som heter "default.xex" någonstans på t.ex. USB minne/hårddisk? funkar det utan hårddiskar? varför inte uppdatera ordentligt till det senaste när du ändå håller på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    det låg några såna filer på min memory unit. Är det dom som stör? Uppdaterar gärna till det senaste då jag vill spela xdg3 spel från min externa usb hdd.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tombl046 Visa Inlägg
    det låg några såna filer på min memory unit. Är det dom som stör? Uppdaterar gärna till det senaste då jag vill spela xdg3 spel från min externa usb hdd.
    Japp, ligger det en fil enligt följande:

    x:\Default.xex

    kommer den att vara ett problem, se till att ta bort alla sådana filer som ligger i ROTEN av alla minnesenheter, om det ligger t.ex.: x:\spel\default.xex är det inga problem, bara om det ligger: x:\default.xex
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har tagit bort dom nu. Ska testa igen.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Fick original dumpar av nanden av han som jag köpte den av. Gjorde också en dump med flash360. Det är bara den dumpen som fungerar men den får error reading block AA status 210. När jag gjorde en freeboot.bin med en original dump får jag e71.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tombl046 Visa Inlägg
    Fick original dumpar av nanden av han som jag köpte den av. Gjorde också en dump med flash360. Det är bara den dumpen som fungerar men den får error reading block AA status 210. När jag gjorde en freeboot.bin med en original dump får jag e71.
    Block AA är troligen bad, och det är då därför du får E71 när man inte flyttat om datan som ligger just där normalt till ett annat ställe, testa o bygga en ny baserat på din dump du gjort själv, använd gärna xeBuild GUI: http://dl.dropbox.com/u/43280539/bet...I_v2.0_rc2.rar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har försökt men fick någon warning när han läste updflash.bin så jag startade inte.

    Du har ingen möjlighet att fixa filen åt mig?

    http://www.2shared.com/file/85DfKI5O/Xbox.html
    Min nand dump och cpu key
    Har ett xenon.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tombl046 Visa Inlägg
    Har försökt men fick någon warning när han läste updflash.bin så jag startade inte.

    Du har ingen möjlighet att fixa filen åt mig?

    http://www.2shared.com/file/85DfKI5O/Xbox.html
    Min nand dump och cpu key
    Har ett xenon.
    http://www.2shared.com/file/Oy9Uy6ZL/output.html <--- enjoy, läs min guide här: http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version följ stegen från steg 6 så vet du hur du ska göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. jtag hjälp
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 23:12
  2. Uppdatering hjälp
    By keeew in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 16:24
  3. jtag hjälp
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 18:58
  4. Hjälp med uppdatering!
    By Bossnas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 12:49
  5. Hjälp med Uppdatering av Wii
    By Ajido in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 13:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •