Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Vad behövs för att bränna och spela nya spel på phat?

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17

Vad behövs för att bränna och spela nya spel på phat?

Hej

Jag har en gammal tjockis (Falcon) med Liteon-läsare och LT+ 1.91. Har inte den nyaste dashboarden utan den första med kinectstöd.

Vad behöver jag göra för att kunna bränna och spela fungerande backuper av (bla) nya XGD3-spel?

Flashad Liteon IHAS?
    LT+ 3.0?

Något mer?
    Behöver jag nyaste dashboarden? När ska jag isåfall installera den. Efter uppdatering till LT+ 3.0?
    Last edited by Fruktmoasen; 2012-01-01 at 22:40.

De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Hej

Jag har en gammal tjockis (Falcon) med Liteon-läsare och LT+ 1.91. Har inte den nyaste dashboarden utan den första med kinectstöd.

Vad behöver jag göra för att kunna bränna och spela fungerande backuper av (bla) nya XGD3-spel?

Flashad Liteon IHAS?
    LT+ 3.0?

Något mer?
    Behöver jag nyaste dashboarden? När ska jag isåfall installera den. Efter uppdatering till LT+ 3.0?
    Det är typ allt du behöver, utöver Xbox Backup Creator, Verbatim skivor, spel och topology datan att injecta...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är typ allt du behöver, utöver Xbox Backup Creator, Verbatim skivor, spel och topology datan att injecta...
    Tack!

Visst är det bara vid flashningen av IHAS:en som man behöver special SATA-kort i datorn? Inte vid bränning av backuper?
    Last edited by Fruktmoasen; 2012-01-01 at 23:08.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tack!

Visst är det bara vid flashningen av IHAS:en som man behöver special SATA-kort i datorn? Inte vid bränning av backuper?
    Om jag inte missat något så....kan du bränna backuper med den så kan du flasha den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack!

en Liteon IHAS behöver INTE speciellt sata Chipset för att flashas eller användas, det är Xbox 360 DVD'n som behöver speical chipset för att dom inte svarar på samma sätt som en vanlig DVD, om det skulle varit så att du behövt special chipset föra tt flasha en vanlig hederlig brännare hade tillverkarna haft stora problem med mågna arga kunder som inte kan fixa problem som tillverkaren inte fixat innan dom skickade läsaren (mjukvaru fel)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    en Liteon IHAS behöver INTE speciellt sata Chipset för att flashas eller användas, det är Xbox 360 DVD'n som behöver speical chipset för att dom inte svarar på samma sätt som en vanlig DVD, om det skulle varit så att du behövt special chipset föra tt flasha en vanlig hederlig brännare hade tillverkarna haft stora problem med mågna arga kunder som inte kan fixa problem som tillverkaren inte fixat innan dom skickade läsaren (mjukvaru fel)
    Ok, tack för det klargörandet.
    Behöver man flasha IHAS alls med någon custom FW för att bränna XGD3-spel? Eller har jag fått det om bakfoten också.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok, tack för det klargörandet.
    Behöver man flasha IHAS alls med någon custom FW för att bränna XGD3-spel? Eller har jag fått det om bakfoten också.
    Ja, du måste flasha med iXtreme Burner MAX v1.0 för att kunna bränna XGD3 spel utan problem med en iHAS, det är därför man vill ha just iHAS modellerna och inte någonting annat
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Ja, du måste flasha med iXtreme Burner MAX v1.0 för att kunna bränna XGD3 spel utan problem med en iHAS, det är därför man vill ha just iHAS modellerna och inte någonting annat
    Tack än en gång

Förresten: Hur bra funkar de nya XK3Y? Funkar det på alla spel, osv? Det är ju dyrare än att köpa en IHAS, men smidigare, om allt funkar som det ska alltså.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tack än en gång

Förresten: Hur bra funkar de nya XK3Y? Funkar det på alla spel, osv? Det är ju dyrare än att köpa en IHAS, men smidigare, om allt funkar som det ska alltså.
    Går säkert att hitta något spel som inte fungerar, men vi har inte fått in några klagomål att några spel inte skulle fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Ok.

Sista frågan

Om jag vill lägga in nyaste dashboarden, hur ska jag gå tillväga? Jag har som sagt LT 1.91 idag, men har tänkt att uppdatera den snarast till 3.0. I vilket läge är det säkert att uppdatera dashboarden. Ska jag göra det genom USB eller från uppdatering på spelskiva?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    USB eller originalspel.

/Hansi

Ok.

Sista frågan

Om jag vill lägga in nyaste dashboarden, hur ska jag gå tillväga? Jag har som sagt LT 1.91 idag, men har tänkt att uppdatera den snarast till 3.0. I vilket läge är det säkert att uppdatera dashboarden. Ska jag göra det genom USB eller från uppdatering på spelskiva?

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    USB eller originalspel.

/Hansi
    Bara så jag inte gör något dumt; Nyaste dashboard-uppdateringen pajar inget om man lägger på den på en Ixtreme 3.0-box?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bara så jag inte gör något dumt; Nyaste dashboard-uppdateringen pajar inget om man lägger på den på en Ixtreme 3.0-box?
    Inget vi uppmärksammat, vi har kört både ixtreme 3.0 och xk3y 1.11 med senaste dashen.

Liknande diskussioner

1. PSP + backup-spel. Vad behövs!?
    By Clownen in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 16:17
  2. Behövs det något mer än viper(cobra) om jag vill spela NTSC importer med färg?
    By kiranos in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 16:22
  3. Kopiera spel, behövs det crack?
    By lumbojev in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 16:49
  4. spel, cd-r behövs dvd-brännare?
    By magwal in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-17, 17:34

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner