Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Klagomål!

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

Thumbs down Klagomål!

Ros:
    Min DC jag moddade för ett och ett halvt år sedan fungerar fortfarande. Mer än man kan säga om min Gamespot-inköpta PSX (God rest its soul...).

Ris:
    Måndag.
    Får höra att ni har MGS2 och origa inne. Ska just lämna huset då olyckliga omständigheter tvingar mig att snabbt ändra planer.

Tisdag förmiddag. Ringer tio minuter över tio för att lägga undan MGS2 och origa för installation senare under dagen. Inget svar.
    Blir tvungen att rusa iväg till nästa lektion. Vid nästa samtalstillfälle (en bit efter lunch) får jag veta att MGS2 just sålt slut och origa inte är inne. Personen på telefon kan inte svara på när ni får in nya, men säger att det kan dröja.

Onsdag kväll. Av någon anledning ringer jag en bit innan sex, trots att chansen att bägge produkterna skulle vara inne, när nu personen jag talade med dagen innan inte verkade känna till någon order, tordes minimal. Nu får jag dock besked om att bägge produkterna finns inne. Pga tidpunkten så beger jag mig inte iväg, men meddelar att jag kommer över imorgon, och ber personen jag pratar med att lägga undan ett ex av varje. Detta verkar han vara motvillig till och säger bara att det finns gott om exemplar imorgon, och att det bara var att komma över. Det skulle ta underfär två timmar.

Torsdag. Efter plugget så drar jag iväg med mitt PS2, nedpackad i två plastkassar, genom regnet. Efter en timmes färd + promenad så kommer jag fram till affären. Tar upp beställningen, och ska precis ta fram pengarna, då expiditen säger att det kommer att dröja "3-4 dagar". "Ja, vi har just fått in NEO4 och vi har ett 40-tal maskniner som står här på kö före dig. Vissa har väntat i över två månader, så vi tycker inte det är mer än rätt att de får moddas först."
    Visst. Det låter ju bra och rättvist. Men saken är den att om man bor i Stockholmsområdet så skickar man inte sin maskin två månader i förskott, vilket tyder på att dessa PS2or skulle skickas tillbaks till sina ägare via posten. I torsdags gjorde ni era interna tester, och konsumentmaskiner började inte skickas ut förrän idag, och de kommer nog inte fram förrän tidigast mitten på nästa vecka. Summan av kardemumman var att jag fick stå åt sidan för ingenting! Hade EN av era fem närvarande anställda satt sig ner för att löda in ett origachip under en och en halv timme eller så, så hade jag haft en lite festligare fredagskväll. Det hade inte inverkat på era kunder eftersom de maskinerna inte hade påbörjats än! Enligt ett inlägg från Hansi igår blev den första NEO4-PS2an klar vid 19:00-tiden, och den var till interna tester. Jag var där vid 15:00, och det såg ut som om den enda som verkade göra något modarbete var den mörkhyade killen.

Jag vet att det här inläggets struktur är tvivelaktig, men jag är grinig...

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

Question

Måste jag spamma några boards för att få svar?
    Eller bryr sig Hansi bara om messiah-world?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Majoriteten av alla NEO4 PS2'or är inlämnade av kunder som kommit till butiken.

Utöver dessa har vi just nu en order/arbetstopp samtidigt som delar av personalen varit upptagna med att kontakta NEO4-kunder, göra klart NEO4-anvisningar osv.

Personen du pratade med hade nog inte arbetsplaneringen klar för sig, vi kommer att hantera "övriga" modifieringar parallellt med NEO4. Men just Origa är ingenting man löder in i en handvändning, och vad jag vet är det flera kunder som "ligger före" att få origachip monterat.

Även om det verkar som om det finns "hur mycket personal som helst" så är det långt ifrån alla som har tid att göra modifieringar.

Det går åt 2 personer på heltid bara att hantera postorder, 1 person för att köpa in varor/lägga upp nya varor på hemsidan, 1 person som tar hand om kunder i butiken osv.

Däremot sitter just nu 7 personer efter stängningsdags och jobbar för att vi skall kunna utföra alla NEO4 modifieringar SAMT ta hand om de "övriga" modifieringar som vi helt enkelt inte hunnit med denna vecka.

Hur som helst har du INTE fått den service jag förväntar mig att du skall få. Reservation/undanläggning av varor skall hanteras genom att en order registreras på ett speciellt kundnummer och ditt namn/telefonnummer antecknas på ordern. Detta för att varan skall reserveras på lagret. Ibland kan vi dock säga åt kunden att reservation inte behövs, vissa spel kan vi ha t.ex. 100 exemplar av vilket vi vet inte tar slut på en dag.

Origachip har vi (nästan) slut på då de få vi har kvar är reserverade till redan inlämnade/beställda PS2 - det är dock fler beställda och vi har möjlighet att "ta tillbaka" chip som en branschkollega köpt men inte monterat ännu i värsta fall.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Opposition:
    Måste jag spamma några boards för att få svar?
    Eller bryr sig Hansi bara om messiah-world?
    </font>
    Tror du att jag BOR på messageboarden? Jag har familj och barn att ta hand om, sedan du skrev ditt inlägg har jag haft fullt upp med att fixa middag och natta småbarnen. Suck...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

Thumbs up

Ja, det är beundransvärt att du engagerar dig i ditt arbete så långt efter arbetsdagens slut.

Jag är glad för att ha fått lite insikt i erat system, det tackar jag för. Är dock fortfarande ledsen för att jag inte kommer att kunna spela MGS2 förrän mitten på januari. Buaaaaah!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner