Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Få igång emulatorer på xbox360

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0

Få igång emulatorer på xbox360

Hej!!!

Undrar om någon kan hjälpa mig med att tala om hur man installerar emulatorer
    på en xbox360. Har svårt att hitta guider som visar steg för steg.
    Har läst att det går att få Nes på 360 men andra Nintendo eller sega emulatorer går också bra.
    Har Matrix Glitch Hack i xboxet.

Hoppas på hjälp!!!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Börja med att leta upp emulatorn du vill ha tag i, dom flesta borde finnas på xbins...

Därefter läser du readme filen för varje specifik emulator, det är olika tillväga gångs sätt för varje emulator, dom flesta tror jag ligger som en mapp med en xex och massa andra filer...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Laddade ner NES emulator och det fanns bara fyra mappar och en XEX fil med utan någon Readme fil.
    Försökte mig på SNES EMU readme file hos Xbin men den är för svår att förstå, gav upp efter många försök att få igång emulatoren.
    Trodde det bara fanns ett sätt att lägga in mapparna samt filerna på.

Usage
    =====

Edit Settings.XML to define where your Roms will go. You can add as many MappedDrive
    tags as you need. Valid Devices are:

GAME:
    USB0:
    USB1:
    USB2:
    DVD:
    HDD:
    MEMUNIT0:
    MEMUNIT1:

The PreviewPath tag will specify where you want your Preview Images to be stored. Default is hdd:\EMUS\SNES360\Preview\

Toggle through each device my pressing R-Shoulder in the Rom List.

Both sticks during game will pause the current rom and open up the In Game Options

Skall man skapa EMUS mapparna och lägga allt där i ?????

Tack för svaret förresten!!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    När det är en mapp med en xex och ett gäng andra mappar lägger du dom på t.ex. en USB hårddisk och startar dom genom FSD/XEXMenu

i just det här fallet ska du även tala om v art spelen ska lagras någonstans, kanske jag gör en gui för att göra det lättare att configurera/förstå hur man ska använda diverse emulators senare... we'll see
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    hmm, det är väldigt enkelt. SNES360, lägg mappen på något fint ställe så att din JTAG/RGH-kommer åt mappen. Konfigurera FSD så att FSD söker igenom mappen där du lägger SNES360 så kommer emulatorn att dyka upp under Homebrew i FSD. Lägg dina roms i mappen som redan finns med i snes360-zipen. Sen är det bara att köra.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Tack för svaren har nu fått igång flera emulatorer, bara N64 som krånglar då den inte har någon xexfil. Många här pratar om att starta från xellreloaded genom Usb men någon sådan har jag inte då jag kör freestyle.
    Finns det något sätt att få igång N64 emulatorn från HDD.
    Har föresten Xell launch, vet inte om det är samma sa, men när jag startar den fryser boxen sig i en svart bild och jag måste starta om 360n

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av azteck Visa Inlägg
    Tack för svaren har nu fått igång flera emulatorer, bara N64 som krånglar då den inte har någon xexfil. Många här pratar om att starta från xellreloaded genom Usb men någon sådan har jag inte då jag kör freestyle.
    Finns det något sätt att få igång N64 emulatorn från HDD.
    Har föresten Xell launch, vet inte om det är samma sa, men när jag startar den fryser boxen sig i en svart bild och jag måste starta om 360n
    läs readme för xell launch, lägg xellreloaded för din typ av maskin bredvid xex'en så ska den starta ordentligt
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Tack, nu funkar det efter att man fått reda på att de 3 usb ingågarna på slimens baksida inte fungerar. Provade kontroller ingången och det gick fint.

Tack Läste redme och det stod att den måste döpas till xell från xell-2f, bara man läser lite så löser det sig med hjälp av Swizzy också.
    6dagar sen var samma redme rena kinesiskan.
    fan vad gött!!!! Skall ha ett Zelda Maraton nu

Liknande diskussioner

1. XBOX360 - Your XBOX360 are Banned from live
    By Pluttiplutt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 20:28
  2. Hur får man igång emulatorer genom skivor?
    By Peiman in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 11:57
  3. Guide: Få igång emulatorer på xboxen
    By rejjo in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 03:09
  4. Emulatorer
    By babiluba in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 19:17
  5. Emulatorer
    By gachupin in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2003-04-06, 21:28

Bookmarks