Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Vilka spel fungerar än på iXtreme 1.2?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    122
    Respekt
    22

    Vilka spel fungerar än på iXtreme 1.2?

    Jag har nu gett min Xbox360 till min systerson. Boxen har några år på nacken, gissar 4-5 år och har en Samsung drive med iXtreme 1.2.

    Jag har fattat att det numera inte går att lira original spel eftersom de bränner över flashen.

    Jag har även fattat att det inte längre bara är att ladda ner ett spel och lägga in på en Verbatim dual layer skiva eftersom man måste köra overburn.

    Frågor
    1) Hur ser jag vilka spel som går att lira på min box och iXtreme 1.2? Finns det ngn bra hemsida?
    2) Killen är sugen på Call of duty, Modern Warfare 3, går den att lira...
    3) Om jag bestämmer mig för att flasha om, vad bör jag välja då? Är det sedan bara att köpa en brännare som klarar overburn och köra igång.

    Stort tack för svar. Har en 10åring som är mkt sugen på svar...

    Avskedsfest

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om spelet kräver overburn så kommer det även kräva systemuppdatering och flasha om dvdläsaren.
    Att spelet är original eller backup spelar ingen roll, kräver spelet senare systemversion än vad boxen har så kommer det uppdatera.
    Ligger spelet på backup så kommer uppdateringen fastna mitt i proceduren eftersom den inte kommer kunna läsa skivan för att fullfölja, men det går att lösa med ett usb-minne.

    Uppdatera till ixtreme 2.0 eller återgå till original firmware och original skivor.
    Investera i en Liteon IHAS brännare om du skall fortsätta bränna spel
    Alternativt montera xk3y eller RGH-JTAG och kör från hårddisk istället

    Har boxen Samsung från fabrik slipper du bry dig om AP25, men bäst är att bränna rätt ändå och se till att patcha spelen med senaste abgx360 så dom får profile data sektorn enligt ixtreme 3.0 standard så fungerar dom även om du pensionerar boxen och köper en ny box med ixtreme 3.0 i framtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    122
    Respekt
    22
    Tack för svar Hansi!!!

    1) Hur vet jag om spelet kräver overburn? Finns det ngn bra site för detta?

    2) Min box har Samsung från Fabrik. Ser att du skrev "Har boxen Samsung från fabrik slipper du bry dig om AP25,"... Vad innebär det, vad är AP25? Skulle gå att köra en backup och bränna på vanlig Verbatim? (hoppas hoppas hoppas...)

    Stort tack, ska kolla igen dina alternativ för uppdatering av boxen nedan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Forsa 4 KRÄVER overburn.
    Övriga XGD3 spel BÖR brännas med overburn.

    RAGE
    Dark Souls
    Ace Combat: Assault Horizon
    Forza 4
    Batman: Arkham City
    The Adventures of Tintin: The Game
    Sonic Generations
    Battlefield: Bad Company 3
    CoD: MW3
    Metal Gear Solid HD Collection
    GoldenEye 007: Reloaded
    Just Dance 3
    Skyrim
    Saints Row The Third
    Assassins Creed Revelations
    Halo Combat Evolved
    NFS: The Run
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    122
    Respekt
    22
    Ok, dum fråga.

    Vad spelar det för roll om jag kör en backup med overburn om min Samsung inte kan läsa det som skrivs i overburn?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av avskedsfest Visa Inlägg
    Ok, dum fråga.

    Vad spelar det för roll om jag kör en backup med overburn om min Samsung inte kan läsa det som skrivs i overburn?
    Varför skulle den inte kunna det?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej,
    Jag ligger idag på Lt+1.9 om jag förstått allt rätt så för att kunna köra XGD3-spel måste man ligga på minst LT+2.0.
    Om jag lägger på Lt+ 3.0 måste jag då bränn om mina "backuper" ?
    Är enda skillnaden mellan Lt+ 2.0 och Lt+ 3.0 att den är "Live-säker" eller finns det andra fördelar ?

    Tack på förhand...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av kcjn772 Visa Inlägg
    Hej,
    Jag ligger idag på Lt+1.9 om jag förstått allt rätt så för att kunna köra XGD3-spel måste man ligga på minst LT+2.0.
    Om jag lägger på Lt+ 3.0 måste jag då bränn om mina "backuper" ?
    Är enda skillnaden mellan Lt+ 2.0 och Lt+ 3.0 att den är "Live-säker" eller finns det andra fördelar ?

    Tack på förhand...
    LT+ 2.0 funkar med AP25/XGD3 spel upp till dashboard 2.0.13604.0 om man INTE haft konsollen inkopplad på live
    LT+ 3.0 funkar med AP25/XGD3 på samtliga dashboards som finns ute idag, du måste bränna om samtliga AP25/XGD3 spel för att dom ska funka med LT+ 3.0, annars kommer dom inte funka...

    LT+ 1.9 funkar enbart med original XGD3 spel, vill man köra backup är det 2.0 eller senare som gäller
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    LT+ 2.0 funkar med AP25/XGD3 spel upp till dashboard 2.0.13604.0 om man INTE haft konsollen inkopplad på live
    LT+ 3.0 funkar med AP25/XGD3 på samtliga dashboards som finns ute idag, du måste bränna om samtliga AP25/XGD3 spel för att dom ska funka med LT+ 3.0, annars kommer dom inte funka...

    LT+ 1.9 funkar enbart med original XGD3 spel, vill man köra backup är det 2.0 eller senare som gäller
    Tack, O.k så då kan jag lika gärna uppdatera till LT3.0...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    122
    Respekt
    22
    Har varit bort från tråden ett tag...

    Hansi anledningen att jag skrev att min samsung inte skulle kunna läsa ut det som skrivs i overburn var för att jag läste följande

    "Samsung maskiner och vissa tidiga hitachi maskiner har inte stöd för dom här checkarna från början, därför frågar inte dashboarden dom läsarna OBS: det måste vara samsung/hitachi i maskinen från början, det går alltså inte att spoofa en samsung/hitachi och tro att det ska fungera... " finns i denna länk

    Men det verkar alltså vara fel... om jag tolkar ditt svar rätt Hansi...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av avskedsfest Visa Inlägg
    Har varit bort från tråden ett tag...

    Hansi anledningen att jag skrev att min samsung inte skulle kunna läsa ut det som skrivs i overburn var för att jag läste följande

    "Samsung maskiner och vissa tidiga hitachi maskiner har inte stöd för dom här checkarna från början, därför frågar inte dashboarden dom läsarna OBS: det måste vara samsung/hitachi i maskinen från början, det går alltså inte att spoofa en samsung/hitachi och tro att det ska fungera... " finns i denna länk

    Men det verkar alltså vara fel... om jag tolkar ditt svar rätt Hansi...
    det handlar om AP25, XGD3 heter det nya skivformatet, det stödjer dom här läsarna utan problem, men inte just AP25...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vilka spel funkar på nya arcade med ixtreme??
    By Darkic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 08:10
  2. Lista med spel som fungerar med iXTREME 1.2?
    By user491 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 20:17
  3. Vilka spel funkar online, ixtreme?
    By brownstone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 16:25
  4. Hur gör man så att spel fungerar till ixtreme 1.2
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 15:20
  5. xbox 360 Ixtreme 1.0 - hur vet jag om ett spel fungerar?
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 22:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •