Har råkat bränna C3B2 och FT2R2.
Att jag lyckats bränna FT2R2 gör ju så att boxen inte får någon ström alls och undrar hur jag ska göra för att fixa det?
Sett att folk har lyckats, men inte förstått.
Har råkat bränna C3B2 och FT2R2.
Att jag lyckats bränna FT2R2 gör ju så att boxen inte får någon ström alls och undrar hur jag ska göra för att fixa det?
Sett att folk har lyckats, men inte förstått.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Tänkte det, men var bara tveksam på vilka de punkterna är.
Skulle något sånt här funka trots att jag har bränt C3B2? (http://imageshack.us/photo/my-images...2011307jj.jpg/)
Och vad är det för motstånd?
Antar att motståndet är på 33ohm. Det är vad som sitter där annars. På bilden har man lyckats få bort motståndet som sitter på moderkortet från fabrik.
1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.
Jag har 3 x 10ohm i min box och den funkar... TYP. ;-)
Typ???!
Jag är sjukt dålig på att löda små punkter. Har lyckats döda fler än en Slim. ;-)
Jag lyckades paja mitt motstånd och med alla försök att löda dit nytt motstånd gjorde bara allt värre. Det slutade med att jag fick löda mot två alternativa punkter på undersidan. Alltså, sätta motstånden på undersidan av moderkortet. Boxen startar och går men när den blir varm så ger den ibland mig det onda, röda ögat med en felkod som inte ger mig någon information. Även direkt efter omstart så ger den mig onda ögat. Måste låta den kallna först. ;-) Ibland startar boxen trots att den lyser rött. Rätt kul.
Hur som helst, det behöver ju inte hända dig. Jag tror att något annat kanske kan ha lite dålig kontakt någonstans.
Haha, låter spännande
Jag är "bara" inne på mitt andra xbox.
Jag gav upp efter ett par boxar, lämnade till någon som faktiskt kunde och nu har jag en Trinity RGH och en Trinity helt i original. Jag ger mig fan inte på att löda in RGH själv igen. Däremot, när jag hade kommit så långt som jag gjorde när skiten pajade så kunde jag lika gärna löda vidare. Jag är lite bättre på små punkter nu. ;-)
Övning ger färdighet!
Jag återkommer när jag fått igång min låda igen
Skrotar ytterligare ett moderkort!
Bookmarks