Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Wiikey Fusion med gamecube problem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2012
    Från
    Norra STHLM
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Wiikey Fusion med gamecube problem

    Jag köpte ett chippat Wii med Wiikey Fusion v1.4 installerat, inne på butiken Psx, för ett år sedan. Den har version 4.3e.

    Problemet är nu det att gamecube symbolen inte kommer upp som den ska, endast 1/20 försök. Tidigare har jag bara använt brända skivor och inte noterat något problem, men nu vill jag köra sd kort i stället. Ibland har jag lyckats få gång spel och jag har även lyckats uppgradera till Wiikey Fusion v1.5 utan att det blivit bättre. Lampan på kortläsaren lyser inte och det tycker jag är lite konstigt. Kan även meddela att jag använder WBFS Manager v4.0 och ett SDHC ScanDisk 8gb.

    Så vad kan vara fel tänkte att jag kollar här först om det är något som jag missat innan jag åker in till butiken.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inget svar på ditt problem, bättre du lämnar in den så ser vi till att det fungerar än att lägga tid på att försöka gissa sig fram i forumet för att komma fram till att vi måste ta isär konsollen och byta något :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2012
    Från
    Norra STHLM
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tror jag har löst problemet med en "Norsk reset" . Ska kontrollera lite grundligare i veckan.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lookkee Visa Inlägg
    Tror jag har löst problemet med en "Norsk reset" . Ska kontrollera lite grundligare i veckan.
    och vad innebär en "Norsk reset" om andra fått samma problem?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2012
    Från
    Norra STHLM
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Dra ur strömsladden.

    Allt fungerar som det ska. Byta kort, eject.
    Last edited by Lookkee; 2012-01-16 at 17:41.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Vad använde du för skivor när du brände dina spel? Har du också problem med att det är väldigt få spel som startar när du använder SD kortet? Är det normalt att man måste starta om Wiiet för att kunna byta spel med SD kortet, eller kan du bara dra det in och ut ur läsaren?

    Tack för hjälpen

    MVH

    Krongo

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2012
    Från
    Norra STHLM
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    För att byta SD kort så startar jag alltid om konsolen. Ibland måste strömsladden dras ur vägguttaget. Jag använder gamla skivor som jag skaffade för flera år sedan av märket Platinum. Men Verbatim ska fungera bättre.

    Har inte testat spel som inte fungerat på SD för att se om de fungerar på skiva. Men kan ju vara värt att se om det skull lösa ej fungerande spel.

Liknande diskussioner

  1. Wiikey fusion Problem
    By vajsaren in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 20:39
  2. Wiikey 2 vs. Wikey fusion
    By Wal in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 23:36
  3. Wiikey Fusion stora problem
    By fetoll in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 17:16
  4. wiikey fusion
    By rikki in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 10:56
  5. wiikey fusion
    By rikki in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 16:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •