Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Bakåtkompatibel och custom firmware?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16

    Bakåtkompatibel och custom firmware?

    Har googlat lite men en enkel fråga, går det att få ett ps3 bakåtkompatibelt med custom firmware och något homebrew eller är det ännu att skaffa en tidigare bakåtkompatibel konsol som gäller?

    //Alex

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    När du säger bakåtkompatibel menar du att kunna spela PS2 spel ?

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Ah precis.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, det går att aktivera stöd för bakåtkompatibilitet med hjälp av custom firmware. Cobra USB dongeln var först med det. Men det är i praktiken helt värdelöst då det bara är 60-giggaren som har hårdvarustöd för PS2. Alla andra kör en buggig slö experimentell mjukvaruemulator. Hade den fungerat i praktiken så hade Sony aktiverat den i de nyare konsollerna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Allright, thnx. Men om jag inte kan få tag på en bakåtkompatibel konsol som har FW under 3.56 kan man då nedgradera med E3 Flasher eller något?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    om du hittar en gammal FAT 60 giggare på nätet och ägaren inte har uppdaterat den så är du med i gamet så att säga, Om E3 flashér funkar på dom "gamla" törs jag inte säga det beror på moderkortets layout, men troligen inte om jag gissar E3 är en ny produkt
    och jag gissar att dess layout/kontakter inte funkar på Fat modellen... Men det är bättre att Hansi svarar på det

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    E3 flashern passar inte 60-giggaren.

    Vi har inte hittat något sätt att nergradera, men ser gärna om någon annan har någon info.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  2. Custom firmware?
    By andersson_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 09:51
  3. Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!
    By BigMac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 41
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 20:24
  4. Custom Firmware 3.52 M33
    By BigMac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 01:11
  5. Custom firmware 3.02?
    By antepante in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 23:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •