Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Köpt PS3 60GB med CFW 3.55, vill spela nya originalspel, hur gå tillväga?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Köpt PS3 60GB med CFW 3.55, vill spela nya originalspel, hur gå tillväga?

    Som rubriken lyder köpte jag idag en PS3 med CFW 3.55 installerat. Har endast testat de originalspel som medföljde och de verkar fungera, men såg nu att alla senare spel kräver högre FW-version. Om jag nu förstått det hela rätt så fungerar inte nyare spel med denna FW, utan behöver t.ex. 3.72?

    Låt säga att jag inte har lust att vänta på en ny CFW, kan jag då flasha om till senaste original FW på något enkelt sätt, köpa spelen och spela utan probs?
    Och om detta går, kan jag då i framtiden även uppdatera till t.ex. CFW 3.72 när det väl kommer? Lite svårt att förklara hur jag tänker då jag är nybörjare på PS3.
    Vill ju fortfarande ha möjligheten att kunna köra backups osv i framtiden. Men lite trist att vänta en evighet på dagens nyheter.

    Alla svar uppskattas!
    XBOX 360 Slim 250GB
    PS3 60GB CFW 3.55
    Nintendo Wii Wiikey Fusion
    XBOX 1.6 SmartXX Lite

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan patcha majoriteten spel så att dom funkar på 3.55, annars återställer du till 3.55 OFW genom recovery menyn och sedan uppdaterar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan patcha majoriteten spel så att dom funkar på 3.55, annars återställer du till 3.55 OFW genom recovery menyn och sedan uppdaterar...
    Jaså? Finns det någon slags guide som ligger och snurrar på den vida webben eller något du kanske kan instruera mig till att göra?
    XBOX 360 Slim 250GB
    PS3 60GB CFW 3.55
    Nintendo Wii Wiikey Fusion
    XBOX 1.6 SmartXX Lite

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du uppgraderar förbi 3.55 för att köra originalspelen så är det INTE enkelt att nergradera tillbaka till 3.55 igen.

    Vi fick in dessa igår, med dom skall det gå att köra dubbla firmwares:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1529
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och med en sån här skall det gå att få igång rätt många nya spel trots att man kör 3.55. Dock ej original, utan man får leta efter anpassade "releaser" på nätet:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1528
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok, men Hansi, om jag uppdaterar i dagsläget till en senare OFW, och det om t.ex. ett halvår släpps en ny CFW, då borde jag väl kunna flasha om till den nya CFW:n så att säga?
    Det går väl att flasha från t.ex. OFW 3.55->CFW 3.55, eller OFW 3.72->CFW 3.72, men aldrig neråt i version?
    XBOX 360 Slim 250GB
    PS3 60GB CFW 3.55
    Nintendo Wii Wiikey Fusion
    XBOX 1.6 SmartXX Lite

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nezan Visa Inlägg
    Ok, men Hansi, om jag uppdaterar i dagsläget till en senare OFW, och det om t.ex. ett halvår släpps en ny CFW, då borde jag väl kunna flasha om till den nya CFW:n så att säga?
    Det går väl att flasha från t.ex. OFW 3.55->CFW 3.55, eller OFW 3.72->CFW 3.72, men aldrig neråt i version?
    Exakt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok, då vet jag. Hur flashar jag om från CFW till senaste OFW? är det bara att köra via menyn eller?
    XBOX 360 Slim 250GB
    PS3 60GB CFW 3.55
    Nintendo Wii Wiikey Fusion
    XBOX 1.6 SmartXX Lite

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nezan Visa Inlägg
    Ok, då vet jag. Hur flashar jag om från CFW till senaste OFW? är det bara att köra via menyn eller?
    Sök efter en guide för hur du kommer åt "Recovery menu" och installera 3.55 OFW genom den menyn... sedan uppdaterar du till whatever version you like, det är det säkraste sättet, annars kan du såklart om du känner för att vara på den våghalsida sidan bara köra updaten rakt av, inget jag skulle rekomendera dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av nezan Visa Inlägg
    Ok, men Hansi, om jag uppdaterar i dagsläget till en senare OFW, och det om t.ex. ett halvår släpps en ny CFW, då borde jag väl kunna flasha om till den nya CFW:n så att säga?
    Det går väl att flasha från t.ex. OFW 3.55->CFW 3.55, eller OFW 3.72->CFW 3.72, men aldrig neråt i version?

    Man kan ju bara spekulera om vad som kommer "i framtiden". Det GÅR att nergradera, men det kräver att man tar isär ps3:an och dumpar nand osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om du uppgraderar förbi 3.55 för att köra originalspelen så är det INTE enkelt att nergradera tillbaka till 3.55 igen.

    Vi fick in dessa igår, med dom skall det gå att köra dubbla firmwares:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1529

    Har PS3 SLIM som kom med OFW 3.6 något, o har uppdaterat den till 3.73.
    Kan jag använde denna produkt för att kunna nedgradera till 3.55 för CFW?
    No Comments..!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Man kan ju bara spekulera om vad som kommer "i framtiden". Det GÅR att nergradera, men det kräver att man tar isär ps3:an och dumpar nand osv.
    Ok, då förstår jag iaf hur det fungerar. Har ännu inte velat uppgradera till senare OFW. Får se hur jag går tillväga, men nu har jag iaf någonting att gå på!
    De produkterna du hänvisade till är ju ett riktigt bra alternativ!
    XBOX 360 Slim 250GB
    PS3 60GB CFW 3.55
    Nintendo Wii Wiikey Fusion
    XBOX 1.6 SmartXX Lite

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Hej!

    Lånar tråden lite, tänkte köpa ett beg PS3 som har CFW 3.55. Går det att uppdatera till 3.72 själv?
    Han hade köpt det här på psxcare.

    Samt hur återställer jag om jag skulle vilja kunna spela online senare?

    Helt ny inom detta så förklara gärna övertydligt =)

    Tack för mig.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Att uppdatera är inga problem, det ä nedgradera som är problemet. Ligg kvar på 3.55 o spela backups. Uppdatera till 4.0 för att lira nya spel men inga backups (än så länge). Ditt val

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Okej, har varit ute på en sida och där står det ju att det kräver 3.72 för att kunna spela dom backups spelen? Hur gör man då?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
    Okej, har varit ute på en sida och där står det ju att det kräver 3.72 för att kunna spela dom backups spelen? Hur gör man då?
    man kör med TrueBlue dongel och patchade spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Tack för era svar.
    Men fattar nästan 0, jag har ju redan cfw 3.55
    Och då kan jag alltså inte spela nyare spel, men kan spela äldre backups?

    Uppdaterar jag bara genom konsolen får jag 4.0 och original, kan spela nya spel men ej backups.?

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Jag kan alltså inte köpa MW3 och spela det om jag inte uppdaterar? Och jag kan inte ladda hem MW3 och köra backup för versionen är för gammal?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
    Tack för era svar.
    Men fattar nästan 0, jag har ju redan cfw 3.55
    Och då kan jag alltså inte spela nyare spel, men kan spela äldre backups?

    Uppdaterar jag bara genom konsolen får jag 4.0 och original, kan spela nya spel men ej backups.?
    Med True Blue och anpassade patchar/releaser så kan man köra backuper av spel som annars kräver högre firmware än 3.55

    http://forums.qj.net/ps3-hacks-explo...lity-list.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Med True Blue och anpassade patchar/releaser så kan man köra backuper av spel som annars kräver högre firmware än 3.55

    http://forums.qj.net/ps3-hacks-explo...lity-list.html
    Okej, så det finns inget sätt för mig att spela mw3 för mig om jag behåller 3.55? Och utan att köpa Ture blue.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
    Okej, så det finns inget sätt för mig att spela mw3 för mig om jag behåller 3.55? Och utan att köpa Ture blue.
    Om du har ett kompatibelt moderkort så kan du montera E3 flasher och en extra hårddisk, då kan du dual-boota och välja om du vill starta 3.55 eller 4.0

    /Hansi
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
    Okej, så det finns inget sätt för mig att spela mw3 för mig om jag behåller 3.55? Och utan att köpa Ture blue.
    Om du inte vill online så är nog TB med TB-CFW det bästa alternativet med en "TB" komatibel version av spelet, om du vill ut och lira online så är nog E3 flash det bästa, allternativet är annars att köpa en ps3 till!

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Hur kan jag se vilka spel jag kan spela?
    Kan jag köpa NHL och FIFA 2012 och spela original eller behövs update?

    Har nyss spelat ut uncharted 3 som låg på hårddisken och nu börjat med BF3.
    Men om jag tex vill lägga in SNES spel hur gör jag? Emulator finns ju.
    Samt hur lägger man in äldre backup spel?

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
    Hur kan jag se vilka spel jag kan spela?
    Kan jag köpa NHL och FIFA 2012 och spela original eller behövs update?

    Har nyss spelat ut uncharted 3 som låg på hårddisken och nu börjat med BF3.
    Men om jag tex vill lägga in SNES spel hur gör jag? Emulator finns ju.
    Samt hur lägger man in äldre backup spel?
    Det finns en hel del guider hur man går tillväga med att lägga in backups, oftast görs det via FTP

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 22:57
  2. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 00:05
  3. Spela originalspel online med flashad xbox
    By runeAusLKPG in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 19:23
  4. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 00:42
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 08:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •