Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Flasha Iextreme 1.2 till LTextreme 3.0

  1. #1
    ljungkullen Guest

    Flasha Iextreme 1.2 till LTextreme 3.0

    Hej!


    Jag ska flasha grannens xbox som är den där Liteon driven som man var tvungen att löda för att få ur key:en.

    Den är flashad med typ 1.2 eller dylikt. Jag har fått filen från killen som flashade den, med tillhörande key etc. Jag antar att jag har fått den firmwaren som jag kan använda som source....


    När jag tar och öppnar den i JF så varnar den om att det istället antingen är fel firmware eller annars tidigare än 1.5... vilket den i o för sig är.


    Dom frågor jag har:

    * Ska jag bara köra på och ignorera varningarna jag får när jag öppnar sourcen?

    * Behöver jag plocka bort drivruten (har för mig att det var Viaraid eller dylikt)när jag flashar denna läsare? Eller är det bara när jag tar ut keyen vilket jag inte behöver nu :::?

    * Första steget är att ta ursprungsfirmwaren, blanda den med LT 3.0. Sedan är det bara att writa? Eller behöver man erasa läsaren först?

    * Vilka är fallgroparna som skulle kunna gå snett så jag brickar läsaren ifråga?

    Jag har lyckats att flasha Benq Vad6038 några gånger.

    Grymt tacksam för svar

    Jag hade lite för många frågor för att tjata på Swizzy via MSN

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skulle så långt som möjligt undvika att flasha en 360 dvdläsare utan att ha läst ur den själv först. Isåfall testa att flasha en annan dvdläsare och testa med den först för att se att nyckeln är korrekt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    ljungkullen Guest
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag skulle så långt som möjligt undvika att flasha en 360 dvdläsare utan att ha läst ur den själv först. Isåfall testa att flasha en annan dvdläsare och testa med den först för att se att nyckeln är korrekt...


    Ok va bra idé!

    Ehh, kan man testa med en typ Benqläsare eller måste det vara en av samma modell?

    Måste vara en likadan modell va?

  4. #4
    ljungkullen Guest
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Ok va bra idé!

    Ehh, kan man testa med en typ Benqläsare eller måste det vara en av samma modell?

    Måste vara en likadan modell va?

    bump....

  5. #5
    ljungkullen Guest
    .... Eftersom det är typ Iextreme 1.2... Behöver jag då inte hålla på med proben?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    .... Eftersom det är typ Iextreme 1.2... Behöver jag då inte hålla på med proben?
    en liteon kan inte ha lägre än 1.5... är du säker på att det är en liteon du sitter med?

    Testa o dumpa den med dom "vanliga" metoderna, funkar det inte måste du ha en probe det vill säga; half tray out + dummy from ixtreme, funkar den inte måste du använda probe (om det nu är en liteon?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    ljungkullen Guest
    Jo nu har jag hämtat läsaren från grannen. Det är en DG-16D2S.

    Så då lär det väl vara 1.5 som den är flashad, det var mer än kvalificerad gissning bara från min sida.

    Ok då!

    Då tar jag bort drivrutinen och försöker dra ut FW då!

    Ska man sätta dit drivrutinen igen sen för att kunna köra Benq etc sedan? Eller kan man alltid köra utan den drivisen?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Jo nu har jag hämtat läsaren från grannen. Det är en DG-16D2S.

    Så då lär det väl vara 1.5 som den är flashad, det var mer än kvalificerad gissning bara från min sida.

    Ok då!

    Då tar jag bort drivrutinen och försöker dra ut FW då!

    Ska man sätta dit drivrutinen igen sen för att kunna köra Benq etc sedan? Eller kan man alltid köra utan den drivisen?
    Alla utom Hitachi bör du inte ha drivrutinen installerad, för hitachi bör du ha den installerad..
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    ljungkullen Guest
    Aahhh..XD


    Well, nu blev det maskinvarufel nr jag hade läs av dummy iextreme. Jag skulle spara key så blev det blå bild etc etc. Driven funkar förstås än då men det känns inte bra att försöka igen ...

    Vad kan det vara när det låser sig där? Datorn startades om efter den blåa bilden.

    Kan det vara att det inte funkar med senaste JF?

Liknande diskussioner

  1. iextreme 1.6
    By dreamzor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 09:53
  2. iExtreme 1.5
    By Omgbanana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 10:00
  3. Uppgradera till iExtreme 1.2 på egen hand?
    By ConraDargo2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 14:54
  4. Iextreme
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 00:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •