Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Nätverk

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0

Nätverk

Halloj nu är jag tillbaka med en säkert banal fråga. Har kollat runt lite men orkar inte grotta ner mig mer inatt så jag slänger upp frågan här.

Är det möjligt att ansluta sig till sitt trådlösa nätverk (med det trådlösa modemet i boxen givetvis) hemma med rgh-jtag-slimmen och på något sätt se till att den inte går upp på xbox-live och börjar uppdatera?

Om inte, vad är det enklaste sättet (utan att behöva jiddra med routern som är skit) att skicka filer med t ex FlashFXP som jag använder? Statisk IP läste jag nånstans. Vart ställer jag iordning det och hur måste sakerna vara kopplade? en korsad (eller vanlig) kabel rakt från datorn till boxen?

Mvh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av skarvsladd Visa Inlägg
    Halloj nu är jag tillbaka med en säkert banal fråga. Har kollat runt lite men orkar inte grotta ner mig mer inatt så jag slänger upp frågan här.

Är det möjligt att ansluta sig till sitt trådlösa nätverk (med det trådlösa modemet i boxen givetvis) hemma med rgh-jtag-slimmen och på något sätt se till att den inte går upp på xbox-live och börjar uppdatera?

Om inte, vad är det enklaste sättet (utan att behöva jiddra med routern som är skit) att skicka filer med t ex FlashFXP som jag använder? Statisk IP läste jag nånstans. Vart ställer jag iordning det och hur måste sakerna vara kopplade? en korsad (eller vanlig) kabel rakt från datorn till boxen?

Mvh
    Ja, det är möjligt, men boxen har inget modem, det är ett vanligt trådlöst nätverkskort (speciellt designad för Xbox 360 slim of course)

Anyways, det du behöver göra är att helt enkelt installera dashlaunch (det gör vi alltid, med den här inställningen färdig) och se till att liveblock = true i .ini, eller att den inte existerar alls (den blockeras automatiskt om du inte stängt av den)

För att ytterligare se till att den inte uppdateras från spel etc. kör du även "noupdater = true" i ini, samma sak gäller här, existerar den inte är den aktiv...

Du ställer in nätverksinställningar i vanliga dashboarden under system -> network typ... du kan köra antingen vanlig kabel, korsad kabel eller trådlöst nätverk
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    Tack för svar i natten!

Kanske ska tillägga att jag har köpt den hos er precis innan jul så det kan alltså vara så att det här är fixat?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av skarvsladd Visa Inlägg
    Tack för svar i natten!

Kanske ska tillägga att jag har köpt den hos er precis innan jul så det kan alltså vara så att det här är fixat?
    Det är fixat på ALLA slims vi har gjort, oavsett om du köpt den av oss eller lämnat in den för modifiering

det är även fixat på alla andra JTAG's vi varit i kontakt med sedan funktionen tillkom, nu minns jag inte riktigt när det var, men det var ganska länge sedan...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är fixat på ALLA slims vi har gjort, oavsett om du köpt den av oss eller lämnat in den för modifiering

det är även fixat på alla andra JTAG's vi varit i kontakt med sedan funktionen tillkom, nu minns jag inte riktigt när det var, men det var ganska länge sedan...
    Det funkar perfekt, tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

1. Nätverk
    By aaaaaaalm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 01:04
  2. Nätverk
    By SeBbE_lKpG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 01:27
  3. ? Nätverk/x-box
    By JohanFolke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-11, 16:56
  4. Ftp/Nätverk