Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Installation av nand-x och coolrunner

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0

Installation av nand-x och coolrunner

Jag hade tänkt fixa jtag (rgh) på min box men det var länge sen jag lödde och jag tvivlar lite på min förmåga. Så nu undrar jag, om jag kommer in med en nand-x med qsb och en coolrunner kan ni då installera detta på min falcon? När qsb:n väl är installerad kan jag väl läsa och skriva nand med nand-x vid ett senare tilfälle utan att behöva löda? Då går det väl lättare att själv uppdatera och fixa om nåt går snett? Ungefär vad skulle denna installation kosta?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ja, vi kan fixa det åt dig, men jag skulle inte rekomendera coolrunner om du planerar fixa programmering och sådär i efterhand med nand-x då du måste stänga av det chippet för att kunna läsa/skriva till moderkortet utan att allt blir korrupt.

och för det måste du öppna boxen och pilla på en switch, utöver det får du INTE flippa switchen medans nätagget är inkopplat, det kan om du har otur steka kretsar (kortsluta dom)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Okej, att öppna boxen är inga problem det måste jag väl ändå om jag vill använda nand-x. Är det någon skillnad på att använda nand-x eller en LPC-H2148 eller kan båda utföra samma funktioner?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Båda utför samma funktioner ja, vad gäller nand-x där beror det väl lite på hur du gör, det går att dra ut kablarna så det går att komma åt dom utan att öppna hela boxen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. NAND Recovery
    By DopeD in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 22:55
  2. NAND backup
    By mima in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 21:55
  3. Dumpning av NAND
    By efex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 23:41
  4. CPU Key and NAND
    By jay20 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 09:56
  5. Nand recovery?
    By ushi in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 10:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner