Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: xk3y eller rgh? hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    Talking xk3y eller rgh? hjälp

    köpte en ny slim idag gears of war paketet med 250gb, lotnr 1134 tillverkad maj 2011 och 12 10,83a det borde vara trinity i den va?

    nu står jag i valet och kvalet om jag ska rgha denna eller köra xk3y kommer mest att spela spel, går det att läsa ur firmwaren i dvd spelaren i denna tro?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    köpte en ny slim idag gears of war paketet med 250gb, lotnr 1134 tillverkad maj 2011 och 12 10,83a det borde vara trinity i den va?

    nu står jag i valet och kvalet om jag ska rgha denna eller köra xk3y kommer mest att spela spel, går det att läsa ur firmwaren i dvd spelaren i denna tro?
    Det ska vara Trinity i den ja, kolla på trayen hur den ser ut, om det är en hitachi i den går det inte att dumpa firmwaren i dvd'n, annars går det

    Vill du spela på live? isåfall; Xk3y, annars skulle jag säga RGH i vilket fall som
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok, ska kolla . om det är en liteon måste jag byta kretsen då eller går det att flasha den rakt av den är tillverkad i maj 2011,

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok, ska kolla . om det är en liteon måste jag byta kretsen då eller går det att flasha den rakt av den är tillverkad i maj 2011,
    måste troligen byta styrkort eller borra/kapa banor, har den dashboard version över 2.0.13146.0 är det så oavsett vilket...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Ok verkar som jag har liteon 9504 , och om den inte blivit låst än är det bara läsa ur firmwaren i den då eller måste jag ha probe eller något,? Och om jag flashar den sen och uppdaterar dashboard så blir den låst och jag måste gör om allt igen eller? Lite novis på detta hur det fungerar.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Ok verkar som jag har liteon 9504 , och om den inte blivit låst än är det bara läsa ur firmwaren i den då eller måste jag ha probe eller något,? Och om jag flashar den sen och uppdaterar dashboard så blir den låst och jag måste gör om allt igen eller? Lite novis på detta hur det fungerar.
    japp, den blir låst vid uppdatering över dashboard version 2.0.13599.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok , är det då bäst att läsa ur nyckeln så jag har den, sedan uppdatera till ny dash då blir den låst , och blir en 0272 drive efter det, om jag har mxic chippet kan man göra The Basic Russian Hack för att låsa upp chippet då och flasha den då? har ett xceuter kit från er.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok , är det då bäst att läsa ur nyckeln så jag har den, sedan uppdatera till ny dash då blir den låst , och blir en 0272 drive efter det, om jag har mxic chippet kan man göra The Basic Russian Hack för att låsa upp chippet då och flasha den då? har ett xceuter kit från er.
    Japp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    1 fråga till bara hur är det om min är låst har inte hunnit koppla in den än för att kolla dashboard, går det fortfarande att läsa ur dvd key utan några problem, läste ngn stans att via korten som jag köpte av er kan ha problem att hitta spelaren.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    1 fråga till bara hur är det om min är låst har inte hunnit koppla in den än för att kolla dashboard, går det fortfarande att läsa ur dvd key utan några problem, läste ngn stans att via korten som jag köpte av er kan ha problem att hitta spelaren.
    Vet inte hur det är med 9504 som blir låst, om den går att hitta med Via korten, inte testat... vi kör numera med x360USBPro för i princip samtliga läsare, funkar bättre än att testa VIA för att sedan bli besviken om det inte funkar med slim läsarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    tänkte köpa matrix glitcher 2 chippet av er får man med kablar för lödningen?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    tänkte köpa matrix glitcher 2 chippet av er får man med kablar för lödningen?
    Det ingår inte nej...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    tänkte köpa matrix glitcher 2 chippet av er får man med kablar för lödningen?
    Du kan beställa till kabel:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=118

    OBS vi har inte alla färger längre, vi tar det vi har på rullen för dagen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok hur mkt kabel går det åt för matrix glitcher 2 + lödning till moderkortet med olimexen

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    kan man läsa ur nanden på slim kortet fast jag inte har matrix2 chippet än eller måste det vara fastlött för det? och vilken nandpro version ska man ha?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    kan man läsa ur nanden på slim kortet fast jag inte har matrix2 chippet än eller måste det vara fastlött för det? och vilken nandpro version ska man ha?
    Matrix chippet, eller övriga chip i störst allmänhet har inget att göra med att dumpa nanden, så du kan göra det utan problem.

    Nandpro 2.0D eller senare... beror på vad du har i din olimex
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Hur vet jag vad jag har i olimexen köpte den av er för ca 1 år sedan

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Ok betyder det att jag kan flasha in en ny nand också innan jag monterar matrix chippet?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Ok betyder det att jag kan flasha in en ny nand också innan jag monterar matrix chippet?
    Du kan göra allting fram tills dess du behöver CPUKey, det vill säga du kan skriva en ECC (gggggggg... hack) alltså första hacket, sen för att skapa nya nanden med patch och sådär behövs din cpukey, vilket betyder att du måste starta ECC/Xell-Reloaded för att läsa av din key, du kan iofs också "bruteforcea" den, det tar väldigt lång tid...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. JTAG eller xk3y?
    By central in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 20:48
  2. xk3y 1.1 R7-2
    By ivve77 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 00:33
  3. XK3Y eller JTAG på xbox 360 slim?
    By Vieu in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 21:03
  4. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 09:23
  5. Hjälp med no-ip eller DynDNS
    By RahDaddy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 15:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •