Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Bränna ut recoverypartitionen på en packard bell

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Bränna ut recoverypartitionen på en packard bell

    Håller på att försöka fixa en Packard Bell SB85 Limited edition åt en bekant.
    Den har Vista premium som originalOS och de har själv installerat Windows 7 på den.
    Det har aldrig gjorts någon recoveryskiva från den dolda EISA-partitionen (som finns kvar på disken), men eftersom de har installerat om med win7 så kommer jag inte åt att återställa den med F11 som är standard.
    Jag har använt Packard Bells "bootdisk16" vilken är en boot-cd för att komma in i recovery-delen, men den kräver "Master-CD" vilken ju aldrig blivit skapad.
    Någon som vet om och hur jag kan göra partitionen synlig och aktiverad så att jag antingen kan återställa datorn till original-OS eller bränna ut innehållet och installera den därifrån.
    Jag är fullt medveten om att man kan ta en vanlig OEM-skiva och sedan ladda ner drivisar, men det retar mig att tillverkarna gömmer filerna och hindrar mig från att återställa OS efter test med annat.
    Att man endast får skapa en uppsättning av recoveryskivor kan jag acceptera p.g.a. copyright, men inte att jag har får problem med att återställa direkt från recoverypartitionen.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varför köra Vista? det är ett skit OS >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Spelar ju ingen roll om det är ett skit-OS, det är själva grejen att jag vill komma åt det som ligger på recoverypartitionen.
    Efter att de installerade Win7 så blev det problem med grafikkortet, klarar endast att visa 8 bitars färg i 640x480.
    Hjälper inte att plocka ner senaste drivrutinerna heller. När jag installerat dem så funkar grafiken men efter omstart går den tillbaka till 640x480, så jag tänkte återställa den till original OS som följer med maskinen för att utesluta drivrutiner/inkompabilitet med deras ful-kopierade/crackade Win7.

    Om det känns bättre i själen så kan jag ljuga om att det ligger Win7 där , men jag ser inte att det skulle vara någon skillnad i själva operationen att få ut filerna...
    Last edited by Game_Freak_se; 2012-01-12 at 23:06.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ingen som vet?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    En kompis till mig sa att man kan testa att bara göra den partitionen aktiv, se om det funkar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    funkade inte, men nu skiter jag i det. Bara att det retar mig att jag inte kan återställa den partitionen utan att ha originalOS installerat. Borde gå att ladda ner deras återställnings-program så att man kan installera det i befintligt OS och sedan återställa därifrån.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. bränna.
    By shifty93 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:29
  2. Bränna
    By AceCod3r in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 16:15
  3. bränna iso
    By Utter in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 08:57
  4. Bränna på DVD-r
    By Yollyflopp in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 18:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •