Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Falcon bootar inte

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20

Falcon bootar inte

Har försökt få min RGH falcon att boota men den vägrar. Den bootar snabbt och fint in i xell på eject knappen men med power knappen står den bara och blinkar. Har läst att coolrunner chipet ska blinka grönt typ var 5 sekund men min blinkar bara en gång, någon som vet? har flashat in min hackade bin flera gånger utan framgång både med nand-x och med rawflash via Xell. Lödningen borde vara rätt med tanke på att jag kommer in i Xell?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pluppen Visa Inlägg
    Har försökt få min RGH falcon att boota men den vägrar. Den bootar snabbt och fint in i xell på eject knappen men med power knappen står den bara och blinkar. Har läst att coolrunner chipet ska blinka grönt typ var 5 sekund men min blinkar bara en gång, någon som vet? har flashat in min hackade bin flera gånger utan framgång både med nand-x och med rawflash via Xell. Lödningen borde vara rätt med tanke på att jag kommer in i Xell?
    Har du skapat rätt image? vad har du använt för program för att göra det? stämmer LDV värdet?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du skapat rätt image? vad har du använt för program för att göra det? stämmer LDV värdet?
    Jag skapade imagen i Multi builder, skapade och la in txt med cpukey och en nanddump i mappen. Är det inte såna värden den ska ta från original nanden? Är det värdet med alla f´s?. har typ checkat cpkeyn 20 gånger nu känns det som, när jag dumpade nanden tog jag 3 dumpar som alla stämmer mot varandra, kollat alla lödningar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag skapade imagen i Multi builder, skapade och la in txt med cpukey och en nanddump i mappen. Är det inte såna värden den ska ta från original nanden? Är det värdet med alla f´s?. har typ checkat cpkeyn 20 gånger nu känns det som, när jag dumpade nanden tog jag 3 dumpar som alla stämmer mot varandra, kollat alla lödningar.
    testa att köra med xeBuild GUI (det program jag gjort) det funkar finfint för alla som jag stött på iaf, och jag har inte hört något om att det inte ska funka med falcon... eller något annat moderkort heller för den delen... eller ok, vissa maskiner kan strula, det vet jag... dom som har badblocks kan i vissa fall ställa till med problem... men inte att dom inte startar i huvudtaget, utan helt andra problem... dock har jag löst dom flesta av dom problemen med nästa version som jag sitter och finslipar just nu
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Nu har jag gjort en ny hackad Nand i ditt prog ser allt bra ut? fick nån error.
    ==================================
    Swizzy's xeBuild GUI version 1.1
    Log Started: Friday 2012-01-13 16:55:33
    ==================================
    Using: xellreloaded for Glitch hack
    Including dashlaunch... Done!
    Including custom dashlaunch settings (launch.ini)... Done!
    Copying nand to data directory, this may take a while... Done!
    Checking if SMC is Glitch or Retail...
    Dumping current SMC... Done!
    Checking SMC...
    SMC is Retail!
    checking if you selected patchsmc or not...
    Force adding patchsmc!

Parameters sent to xeBuild:

-noenter -t glitch -c falcon -d data -f 14699 -b '''''D0C9ED669E7B56794FB68563EFA -p '''''86D3F536D138851E4A617FF2F7D -o patchsmc output.bin

Building nand using xeBuild (this may take a while):

---------------------------------------------------------------
    xeBuild v1.00.356
    building glitch image
    ***** WARNING: fcrt.bin not found, skipping *****
    output.bin image built, info:
    Console : Falcon
    NAND size: 16MiB
    Build : Glitch
    Xell : power on console with console eject button
    CPU Key : '''''86D3F536D138851E4A617FF2F7D
    1BL Key : '''''D0C9ED669E7B56794FB68563EFA
    CF LDV : 8
    xeBuild Finished. Have a nice day.
    Moving output file to output location, this may take a few minutes... Done!
    Cleaning data and temporary directories...Done!

****** The app has now finished! ******

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nu har jag gjort en ny hackad Nand i ditt prog ser allt bra ut? fick nån error.
    Det ser normalt ut, det är inget error meddelande, det är en varning... fcrt.bin finns bara på slim, så du kan ignorera det
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Hahaha jag fuckade up den helt, man ska inte löda på fyllan haha . STBY_CLK vart förstörd. men jag fick tag på en ny Falcon den rullar på fint nu

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hahaha jag fuckade up den helt, man ska inte löda på fyllan haha . STBY_CLK vart förstörd. men jag fick tag på en ny Falcon den rullar på fint nu
    lust att ta bild på det? kanske går att använda alternativa punkter alternativt fixa den
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Falcon rgh vill inte boota
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 17:07
  2. Bootar inte XBR
    By Greger82 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 14:33
  3. Bootar inte!?!?
    By calpa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 09:32
  4. Bootar inte...
    By Ray Tracy in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-09-16, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner