Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flash Hitachi-LG GDR-3120L (47)

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Flash Hitachi-LG GDR-3120L (47)

    Hej!
    Jag har försökt med att läsa på forum och kolla video på olika webbplatser. men ingen verkar ha samma problem som jag har.
    jag har ett VIA kort som känner av min lite-on phat och slim och alla har gått bra att flasha. Mina vänners boxar som har samsung och nyare lite-on, alla har också gått bra att flasha om men nu har jag kört fast med hitachi (v.47).

    Jag har provat att koppla den till via kortet samt till onboard intel sata porten men inget av dessa portar hittar min läsare. Jungelflasher 1.9.1 har används. (som jag har förstått så ska Slax användas på v.79.) men har även testat den utan någon framgång.

    Så nu till min fråga, finns det en guide eller har någon som har samma problem som jag? och i så fall hur har ni löst det?
    tacksam för svar och hoppas på en lösning!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    men vad är det som jag gör fel då den inte kommer upp. under vendor: no drive detecred!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Får rekommendera dig att köpa en X360USB Pro genom Hansi och co. för Hitachi kan vara bedrövliga att flasha annars. Även om allt funkar perfekt fram till flashning så är det STOR risk att flashningen går åt skogen. Jag talar av egen erfarenhet. Med X360USB Pro är man helgraderad plus att den är kanon för ALLA andra läsare också.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Får rekommendera dig att köpa en X360USB Pro genom Hansi och co. för Hitachi kan vara bedrövliga att flasha annars. Även om allt funkar perfekt fram till flashning så är det STOR risk att flashningen går åt skogen. Jag talar av egen erfarenhet. Med X360USB Pro är man helgraderad plus att den är kanon för ALLA andra läsare också.
    Japp, kan även jag rekomendera just X360USBPro för hitachi, dom är ett rent helvete om man inte har RÄTT dator, du kan ha en dator som klarar allt utom just hitachi, sen kan du ha en dator som klarar hitachi men ingenting annat

    X360USBPro funkar med ALLA läsare som finns idag (som går att dumpa/flasha)

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1473&xSec=89 <--- länk till X360USBPro den produkten hansi länkade till är gamla versionen av kitet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    löste det fick in den i mode b. däremot fick jag inte upp den under vendor.
    lt 2.0 i den nu.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av MrL0c0 Visa Inlägg
    löste det fick in den i mode b. däremot fick jag inte upp den under vendor.
    lt 2.0 i den nu.
    Den dyker bara upp under Hitachi, den ska flashas genom Win API... (Windows ska hitta den)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hitachi Flash - Avinstallerade läsaren, what to do now?
    By RickeX3 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 14:17
  2. Flash Hitachi 0032CE, Går det?
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 13:33
  3. Kan någon duktig hjälpa mig (Hitachi GDR-3120L 47DJ)
    By HaxxHaris in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 12:20
  4. Hitachi eject problem efter flash!
    By perfekt73 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:52
  5. Hitachi flash
    By Meecrob in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 14:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •