Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Xk3y problem att starta spel.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Xk3y problem att starta spel.

    Hej!

    Jag har kopplat in en xk3y i min 360 och lagt in firmware på sd-kortet,
    version 14699 ligger på konsolen, laddat hem filerna man ska lägga i roten på hårddisken.

    xk3y hittar hårddisken och spelen, kollar jag i picture viewer så finns inte hårddisken med,

    försöker jag starta nått spel genom xk3y så kommer bara en helskärm med xbox 360 fram eller hoppar tillbaka till dashbord beroende på vilket spel man provar med.

    Jag har gamla tjocka arcade versionen med hdmi och benq.

    Vad är det jag har missat???

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke72 Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har kopplat in en xk3y i min 360 och lagt in firmware på sd-kortet,
    version 14699 ligger på konsolen, laddat hem filerna man ska lägga i roten på hårddisken.

    xk3y hittar hårddisken och spelen, kollar jag i picture viewer så finns inte hårddisken med,

    försöker jag starta nått spel genom xk3y så kommer bara en helskärm med xbox 360 fram eller hoppar tillbaka till dashbord beroende på vilket spel man provar med.

    Jag har gamla tjocka arcade versionen med hdmi och benq.

    Vad är det jag har missat???
    Vad visar jungleflasher att det är för modell på DVD'n? 04421C? om inte är det där felet ligger, du måste ha den "nya" versionen av firmware
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag fick min Firmware.bin skickad till mig häromdan från företaget som flashade min 360 för länge sen, då var det 1.6 som var aktuell.

    Jag har inga prylar så jag kan kolla min dvd själv.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke72 Visa Inlägg
    Jag fick min Firmware.bin skickad till mig häromdan från företaget som flashade min 360 för länge sen, då var det 1.6 som var aktuell.

    Jag har inga prylar så jag kan kolla min dvd själv.
    Ok, då är det där problemet ligger som jag misstänkte, ladda hem jungleflasher och iXtreme 1.9 eller högre, välj 0442 mjukvaran som target och det du fick av dom som source, tryck sedan Spoof source to target (stora knappen i mitten) och sedan save to file, du har nu en firmware av rätt version för din xk3y
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Räcker det med programmen du räknade upp och min Firmware.bin fil? eller måste jag skaffa prylar för att läsa av min dvd?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    kan jag skicka min Firmware.bin fil till dig så du kan kolla?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Japp, det räcker med dom, annars kan du skicka firmwaren till mig så fixar jag iordning rätt fil åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Till vilken adress ska jag skicka filen?

    Jag får tacka så mycket för hjälpen i förväg. :-) Hoppas det funkar efter du fixat till filen. :-)

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Fil skickad, sen får vi se om det kommer att funka om jag hinner få tillbaka den innan fredag den 13e är slut. *S*

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke72 Visa Inlägg
    Fil skickad, sen får vi se om det kommer att funka om jag hinner få tillbaka den innan fredag den 13e är slut. *S*
    svarat med en fixad version... borde funka bättre för dig nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hej! Jag har testat med filen du skickade, spelen startar ändå inte.

    Jag la in filerna xkey.cfg, uImage, rootfs på hårddisken, xk3y uppdaterar och sen startade jag om.

    mixed media kommer upp och jag går till picture viewer så hittar jag spelen.

    Antingen kommer textrutan fram på skärmen "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller stpra xbox 360 loggan.

    kollar jag på dosan står det "App 01.12"

    Det är säkert en struntsak jag missat, men att hitta felet är svårare än jag trodde.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke72 Visa Inlägg
    Hej! Jag har testat med filen du skickade, spelen startar ändå inte.

    Jag la in filerna xkey.cfg, uImage, rootfs på hårddisken, xk3y uppdaterar och sen startade jag om.

    mixed media kommer upp och jag går till picture viewer så hittar jag spelen.

    Antingen kommer textrutan fram på skärmen "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller stpra xbox 360 loggan.

    kollar jag på dosan står det "App 01.12"

    Det är säkert en struntsak jag missat, men att hitta felet är svårare än jag trodde.
    Ok, då är det fel dump du fått... du får dumpa läsaren själv, bor du i stockholm kan du svänga förbi hos oss med ett USB minne så kan vi dumpa den åt dig, original spel funkar om du startar konsollen med eject eller hur? om det inte heller funkar är det troligen fel på någon av sata kablarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Original spel funkar men inte mina brända skivor, det slutade funka vid förra uppdateringen.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Du hade rätt Swizzy, jag måste fått fel dump från den etablerade firman som har högt betyg av prisjakt.

    Jag åkte till en lokal firma som läste ut min Firmware.bin, la in den på sd-kortet när jag kom hem och körde igång, Det funkade direkt. Tack så mycket för hjälpen. :-)

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke72 Visa Inlägg
    Du hade rätt Swizzy, jag måste fått fel dump från den etablerade firman som har högt betyg av prisjakt.

    Jag åkte till en lokal firma som läste ut min Firmware.bin, la in den på sd-kortet när jag kom hem och körde igång, Det funkade direkt. Tack så mycket för hjälpen. :-)
    shit happens to everyone, även vi kan skicka ut fel dump emellanåt, vi är inte mer än människor så är det med alla... människor kan göra misstag, t.ex. kanske man någon gång råkar skriva över en annan dump om man är väldigt trött av sig sent på kvällen eller dyligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hejsan! Jag har precis samma problem som du har/hade Micke72.

    jag har en fat Elite med liteon och updaterat driven till 04421C som du skrev swizzy

    och jag har fått min firmware sparad åt mig från en kille i stan som flashar xbox.

    jag tror inte det kan vara sata eller någon kabels fel? jag har även testat att byta ut dom.
    när jag köpte xboxen så var lasern på dvdn lite dålig, därför passade det bra att köpa xk3y, den nya versionen med platt kabel.

    jag har haft lite olika fel förut som xk3y logan freeze på dosan, även den är uppdaterad till 1.1
    eller E64 men även fixat den med rätt firmware på minneskortet och även formaterat minneskortet så den bara blir på 1mg


    xkey.cfg har jag inte rört, inte ändrat något i den testat att kopiera in den också utan resultat! sen finns det något dae.bin fil många pratar om som jag inte förstår..


    jag börjar misstänka att jag har fel firmware.bin!!
    för varken orginal eller dom på hdd funkar!,
    xk3yn verkar vara rätt kopplad och upföra sig på rätt sätt med svenska uppdateringen, jag väljer ett spel från dosan och öppnar
    dvdn på xboxen det kommer ingen bild på spelet och spelet vill som starta upp men jag skickas tillbaka till dashboard

    plz hjälp!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Khalil_s Visa Inlägg
    Hejsan! Jag har precis samma problem som du har/hade Micke72.

    jag har en fat Elite med liteon och updaterat driven till 04421C som du skrev swizzy

    och jag har fått min firmware sparad åt mig från en kille i stan som flashar xbox.

    jag tror inte det kan vara sata eller någon kabels fel? jag har även testat att byta ut dom.
    när jag köpte xboxen så var lasern på dvdn lite dålig, därför passade det bra att köpa xk3y, den nya versionen med platt kabel.

    jag har haft lite olika fel förut som xk3y logan freeze på dosan, även den är uppdaterad till 1.1
    eller E64 men även fixat den med rätt firmware på minneskortet och även formaterat minneskortet så den bara blir på 1mg


    xkey.cfg har jag inte rört, inte ändrat något i den testat att kopiera in den också utan resultat! sen finns det något dae.bin fil många pratar om som jag inte förstår..


    jag börjar misstänka att jag har fel firmware.bin!!
    för varken orginal eller dom på hdd funkar!,
    xk3yn verkar vara rätt kopplad och upföra sig på rätt sätt med svenska uppdateringen, jag väljer ett spel från dosan och öppnar
    dvdn på xboxen det kommer ingen bild på spelet och spelet vill som starta upp men jag skickas tillbaka till dashboard

    plz hjälp!
    0442 är iofs BenQ, det är 02510C du ska ha för Liteon Sata kabeln kan det visst vara problem med, hur kopplar du in den till moderkortet annars?!

    Kolla så du satt kablarna på rätt port...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    0442 är iofs BenQ, det är 02510C du ska ha för Liteon Sata kabeln kan det visst vara problem med, hur kopplar du in den till moderkortet annars?!

    Kolla så du satt kablarna på rätt port...


    hej och tack för ditt svar micke72.
    jag har fixat så den är på 02510c och alla sata kablar är rätt kopplade..

    dvd läsaren var lite nött när jag köpte xboxen men det borde inte spela någon roll va??
    annars har jag ingen anning om vad jag kan ha gjort för fel???

    hjääääälp!

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag menade swizzy

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ta bild på din installation, och använde du en Android telefon som minneskort läsare eller någon annan telefon är det troligen där problemet ligger...

    Jag har varit med om kunder som kört dom i telefoner, telefonerna förstör allting på minneskortet eftersom det är så pass lite utrymme som du har att använda formaterar vissa telefoner kortet, utan att du begär det... då radera bootsektorer etc. som xk3yn behöver
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tjena! Jag har ett liknande problem, jag kan starta alla xgd2 spel men inga xgd3 alls (den xboxen står och tuggar i ca 2min sen går den över och blinkar en röd lampa e61), har provat massa olika knep men lyckas inte. Har finkammat dom flesta forumen nu. Någon som har nån idé?

    Mvh Jimmie

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    E61 var först gången jag någonsin hört att någon fått, är du säker på att det är 61 du får och inte t.ex. 64 eller 66?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jo e64 ska det vara.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jimic Visa Inlägg
    jo e64 ska det vara.
    Det betyder att man har en Hitachi som är äldre än 78/79 och har tagit den firmware versionen, för att fixa det tar du en hitachi 78 eller 79 firmware och sparar den med din nyckel (detta ska alltså ligga på Micro SD kortet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem med att starta vissa spel
    By Pinnen303 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 19:14
  2. Problem Med att starta spel
    By valium in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 09:54
  3. Problem att starta spel...
    By brassa in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 07:55
  4. Problem o starta dvd-r brännda spel
    By bgf345 in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 09:52
  5. problem med att starta spel via browsern
    By Spokk in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-05-15, 12:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •