Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spela backup skivor - softmoddat (letterbomb)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Spela backup skivor - softmoddat (letterbomb)

    Hej!

    Sorry för noob-fråga men jag har letat runt på forumet men inte lyckats hitta svaret.

    Har kört letterbomb-guiden på en kompis wii och installerat homebrew chanel. Jag har hittat vad som krävs för att lira spel från usb-minnen och SD-kort, men vad behövs för att spela dem från brända skivor?

    MvH Jonas

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Callypb Visa Inlägg
    Hej!

    Sorry för noob-fråga men jag har letat runt på forumet men inte lyckats hitta svaret.

    Har kört letterbomb-guiden på en kompis wii och installerat homebrew chanel. Jag har hittat vad som krävs för att lira spel från usb-minnen och SD-kort, men vad behövs för att spela dem från brända skivor?

    MvH Jonas
    Vilken modell av wii är det du har? (LEHxxx räcker) om du har tillräckligt gammal wii ska det funka att lira dom med hjälp av USBLoaderGX vet jag... men nyare modeller funkar det INTE på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken modell av wii är det du har? (LEHxxx räcker) om du har tillräckligt gammal wii ska det funka att lira dom med hjälp av USBLoaderGX vet jag... men nyare modeller funkar det INTE på
    Ok, nu har jag inte wii här så jag får återkomma med det. Men nyare modeller funkar enbart att spela upp dem från något minne och inte skivor alls med andra ord?

    Tack för ett snabbt svar.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Callypb Visa Inlägg
    Ok, nu har jag inte wii här så jag får återkomma med det. Men nyare modeller funkar enbart att spela upp dem från något minne och inte skivor alls med andra ord?

    Tack för ett snabbt svar.
    Original skivor funkar, men inte backup skivor... men ja, det går att lira från USB hårddisk/USB minne etc. utan problem oavsett vilken Wii man har, på äldre modeller (med rätt DVD spelar modell) kan du även spela backuper från skiva utan chip, på nyare modeller måste du montera ett chip för att kunna spela backuper från skiva, och dom allra senaste modellerna av wii måste du även byta styrkort/DVD för att kunna montera ett chip (oavsett om du kör med t.ex. drivekey som sitter på flatkabeln eller wiikey som sitter på styrkortet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Spela backup av GC på wii från SD/USB?
    By tomtebloss in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 20:20
  2. Att spela backup.
    By Mahjar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 00:02
  3. PS2 version kan inte läsa backup skivor
    By Nectral in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-29, 01:10
  4. Kan man spela backup på nätet?
    By willmans in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 15:04
  5. svarta skivor för backup ?!
    By linkan in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-01-01, 20:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •