Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: freestyledash hänger sig/låser sig vid boot/start

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    freestyledash hänger sig/låser sig vid boot/start

    om jag startar xboxet och har autosign-in igång eller om jag är inloggad och avslutar spela (så den återgår till FSD) och nästan direkt (precis efter den kollat igenom TU och det står "idle" så fryser FSD och jag måste starta om xboxet genom att trycka på powerknappen på lådan..

    så någon som vet vad felet kan vara?

    har alltså inte detta problem med NXE utan detta sker alltså bara i FSD och bara när jag är inloggad när FSD startar..

    verkar även hjälpa om jag direkt efter det har startat byter "meny" så att den inte visar den raden med min avatar, xbox360 games, xbox live arcade games osv..
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    verkade vara min avatar och/eller gamerpicture som strula till det..

    så fort jag bytt avatar och gamerpicture så var det inga problem längre.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Har du senaste FSD? Om inte, installera. :-)
    Det var en bugg i en av versionerna som nyligen kom ut som gjorde att boxen låste sig om man hade kört något spel eller homebrew som saknade ikon. Då låste sig FSD strax efter start. Bytte man profil så funkade det eftersom att den då inte försökte ladda en bild som inte fanns tillsammans med avataren.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Tror att jag har nya. Vilken är senaste och hur vet man vilken man har? (och hur uppdaterar man?)

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    Tror att jag har nya. Vilken är senaste och hur vet man vilken man har? (och hur uppdaterar man?)
    Du går in under Setup, väl där går du längst till höger -> (Credits) och kollar vad det står på "Dash Version: ..."
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    jag har återigen råkat ut för det här och då jag inte riktigt fick någon lösning på det sist så fortsätter jag på denna tråden
    (jag den senaste versionen av FSD)

    vet att jag sist löste det med att byta avatar, men denna gången så när jag ladda upp NXE och skulle byta avatar så fick jag ett meddelande i stil med "din avatar har ändrats du måste uppdatera den via internet" eller något liknande.

    så hur löser jag detta?

    edit: för övrigt så har jag faktiskt just nu ett spel i "latest games" som det står "no icon" på. men då jag har senaste versionen av FSD så borde det inte vara problemet, men den buggen kanske är kvar i denna versionen ändå trots allt?
    Last edited by tqila; 2012-05-01 at 20:39.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    vet att jag sist löste det med att byta avatar, men denna gången så när jag ladda upp NXE och skulle byta avatar så fick jag ett meddelande i stil med "din avatar har ändrats du måste uppdatera den via internet" eller något liknande.
    Vet inte om det hjälper men i alla fall, kolla http://digiex.net/guides-reviews/con...d-console.html

    Och från team-xts forum

    "i think i kinda solved it , it seems some avatar stuff are only works with 12611 and 12625 now if there only was a way to check that "

    "The dash your on is picking up on the live acc and also it is picking up on a network connection i'd say that is why it telling you there is an update for avatars.
    Just update your FreeBoot to 12625 and use the Avatar update and you wont see it again.. "

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    den länken är nog inte aktuell i detta fallet.

    dock det du nämner från team-xts forumet.

    vet nämligen att jag löste det så sist, typ..


    dock kommer jag inte ihåg hur jag gör

    är livrädd för att råka uppdatera dash, speciellt nu då jtag/rgh blir obrukbart om man uppdaterar.

    så om någon kan berätta hur man gör för att "uppdatera" den där avatar-grejjen han säger måste uppdateras utan att uppdatera dash så vore jag tacksam!
    vet att man måste ta bort live-blocken i .ini-filen osv, men vet inte hur och vad man gör efteråt, vilka filer som skall "installeras" eller hur.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    den länken är nog inte aktuell i detta fallet.

    dock det du nämner från team-xts forumet.

    vet nämligen att jag löste det så sist, typ..


    dock kommer jag inte ihåg hur jag gör

    är livrädd för att råka uppdatera dash, speciellt nu då jtag/rgh blir obrukbart om man uppdaterar.

    så om någon kan berätta hur man gör för att "uppdatera" den där avatar-grejjen han säger måste uppdateras utan att uppdatera dash så vore jag tacksam!
    vet att man måste ta bort live-blocken i .ini-filen osv, men vet inte hur och vad man gör efteråt, vilka filer som skall "installeras" eller hur.
    Du uppdaterar med samma system uppdatering som redan ligger på maskinen, och för att temporärt stänga av uppdaterings skyddet i dashlaunch lägger du in en fil i roten på minnet som heter "launch.ini" som innehåller:

    Kod:
    [Settings]
    noupdater = false
    Sedan startar du med det minnet i bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, förstår det där med usb-minne och launch.ini nu.

    men hur menar du med "system uppdatering som redan ligger på maskinen"?

    ska inte uppdateringen ligga på usb-minnet också? och isåfall vart hittar jag "den jag redan har" på min maskin så jag kan lägga den där?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok, förstår det där med usb-minne och launch.ini nu.

    men hur menar du med "system uppdatering som redan ligger på maskinen"?

    ska inte uppdateringen ligga på usb-minnet också? och isåfall vart hittar jag "den jag redan har" på min maskin så jag kan lägga den där?
    Starta boxen, gå in under system settings, console settings och leta upp system information, där hittar du Dashboard, ladda sedan hem den uppdatering som motsvarar den versionen du ligger på redan, du hittar uppdateringarna här: http://www.homebrew-connection.org/f...ystem_updates/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    tack återigen

    och bara för att sätta pricken över i:et. behöver jag boota i NXE eller funkar FSD också? (eller sköter den det automatiskt bara jag startar med usb-minnet i?)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    tack återigen

    och bara för att sätta pricken över i:et. behöver jag boota i NXE eller funkar FSD också? (eller sköter den det automatiskt bara jag startar med usb-minnet i?)
    NXE går bra, FSD kommer inte autostarta om du inte ställer in det också i den launch.ini du har på minnet men ja, den sköter det själv... faktum är att du ska få fram det innan du äns kommer till dashboarden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    fick inte fram något alls :S
    och gick in i avatar-tjaffset och då säger den fortfarande att jag måste gå live för att uppdatera avatar-items.

    på usb-minnet ligger systemupdate-foldern för mitt dashboard samt launch.ini filen med noupdate grejjen.

    men det konstiga var att efter jag tagit "ok" på den notisen så klicka jag på avatar-grejjset igen för att modda avatar och då kom jag in och kunda modda.

    sen om jag gick ur och klicka igen sa den samma sak, men efter att ha stängt rutan så kom jag in iallafall .. osv
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    fick inte fram något alls :S
    och gick in i avatar-tjaffset och då säger den fortfarande att jag måste gå live för att uppdatera avatar-items.

    på usb-minnet ligger systemupdate-foldern för mitt dashboard samt launch.ini filen med noupdate grejjen.

    men det konstiga var att efter jag tagit "ok" på den notisen så klicka jag på avatar-grejjset igen för att modda avatar och då kom jag in och kunda modda.

    sen om jag gick ur och klicka igen sa den samma sak, men efter att ha stängt rutan så kom jag in iallafall .. osv
    Det tyder på att du redan har det installerat, det du skulle kunna göra är att gå in och radera filerna manuellt och göra om processen, detta kräver att du använder dig av en ftp server eller dyligt som mountar (visar) HddSysExt har jag för mig det är... extended system iaf på HDD... FTPDLL gör det (plugin till dashlaunch, ja jag älskar plugins till dashlaunch )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    det låter omständigt och svårt
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    det låter omständigt och svårt
    Inte speciellt svårt, men lite omständigt ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    hur gör man då? och vad ska bort?

    la in ftpdll.xex i rooten på hdd1, la till på plugin2 path till ftpdll.xex i launch.ini på usb0 och starta xexmenu.
    anslöt sedan till ftpn med port 7564 user: xbox, pass: xbox

    men den kan inte ansluta

    läste något om att swap.xex och ftpdll.xex inte funkar ihop så tog bort swap.xex och ändra i launch.ini, men det hjälpte inte heller..

    edit: en omstart eller två löste problemet, nu ansluter den iallafall..

    så åter till hur jag gör nu då, dvs vad jag tar bort osv..
    Last edited by tqila; 2012-05-04 at 21:17.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    hur gör man då? och vad ska bort?

    la in ftpdll.xex i rooten på hdd1, la till på plugin2 path till ftpdll.xex i launch.ini på usb0 och starta xexmenu.
    anslöt sedan till ftpn med port 7564 user: xbox, pass: xbox

    men den kan inte ansluta

    läste något om att swap.xex och ftpdll.xex inte funkar ihop så tog bort swap.xex och ändra i launch.ini, men det hjälpte inte heller..

    edit: en omstart eller två löste problemet, nu ansluter den iallafall..

    så åter till hur jag gör nu då, dvs vad jag tar bort osv..
    Vad använder du för klient för att ansluta med?

    La du den som plugin1 när du tog bort swap.xex?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    eftersom inte det tog bort problemet så frågar jag återigen om någon har en annan lösning på mitt problem?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    verkar som att problemet försvann så fort "ikonen" med texten "no icon" försvann från "latest games" när jag hade spelat tillräckligt många andra spel för att den skulle försvinna.

    konstigt då någon tidigare nämnde att det var pga en gammal version av dash/fsd. men jag kör ju 14699 och fsd 2.2 rev 725
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    har löst problemet nu

    så fort ett spel/homebrew eller liknande saknar ikon och då lägger sig som "no icon" på senast spelade spel-listan i FSD så hänger sig xboxet.

    och för att lösa det så var det bara så enkelt som att aktivera http-servern i FSD och gå till http://xboxets-ip/ och sedan använda sig av standard user/pass (om du inte ändrar själv) och där sedan gå till spele och lägga till en ikon och sedan spara.

    i mitt fall var det inget spel utan homebrew-programmet xm360 som saknade ikon.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Liknande diskussioner

  1. Datorn hänger sig vid start med driven inkopplad :/
    By TM1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 17:32
  2. Seg start
    By Znapper in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 21:32
  3. Xbox låser sig vid start.
    By holmer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-07, 19:46
  4. Volymslider vid start?!
    By Lorio in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 10:05
  5. start problem
    By Kahl in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 23:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •