Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Xbox 360 slim, flash osv.

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0

Xbox 360 slim, flash osv.

Tjena, Jag har bestämt mig att köpa ett Xbox 360 Slim 4GB och sedan flasha det, men så fick jag höra att inte alla Slim går att flasha, så då har jag några frågor.
    iXtreame LT+ 3.0 kommer väll ut till Slim snart, right? Kommer det göra att alla går att flasha eller finns det fortfarande vissa dvdläsare som inte går att flasha?

Tack!
    Last edited by Oakdude; 2012-01-16 at 20:27.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Oakdude Visa Inlägg
    Tjena, Jag har bestämt mig att köpa ett Xbox 360 Slim 4GB och sedan flasha det, men så fick jag höra att alla 4GB inte går att flasha, så då har jag några frågor.
    iXtreame LT+ 3.0 kommer väll ut till Slim snart, right? Kommer det göra att alla går att flasha eller finns det fortfarande vissa dvdläsare som inte går att flasha?

Tack!
    iXtreme LT+ 3.0 har redan kommit ut till de "tjocka" boxarna som har Liteon och Benq, det som saknas där är Hitachi v78 och v79.
    Just nu väntar man på att det skall släppas till de "slim" boxar som redan går att flasha med iXtreme 2.0, den versionen är under testning.
    De "oflashbara" dvdläsarna är slim Hitachi och vissa slim lite-on. Ingen vet när det släpps någon iXtreme till dessa, men det "jobbas på det"

http://c4evaspeaks.com har den information som finns att få.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    ...just nu är det så hög trafik på c4evaspeks att det inte går att komma in, brukar tyda på att något nytt släppts :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    iXtreme LT+ 3.0 är släppt!

-----------------------------

iXtreme LT+ v3.0 for Lite-On Slim 0272(9504)/0225/0225u/0401/1071 Released!

C4E's iXtreme LT+ in association with Team Jungle & Team Xecuter

Official release of the iXtreme LT+ v3.0 for 0272/0225/0401/1071 slim Liteons

- Support for topology data on AP25 enabled titles. Will correctly answer any ap25 challenge eliminating need for dae.bin to create a backup.

- No need to make new backups everytime dae.bin is updated on console

- Extra support for rare firmwares

Topology Data

When ap25 was first introduced I devised a way of calculating any challenge which I called the silver bullet which I made reference to along time ago. This was withheld until it was absolutely necessary. It was easier to replay the fixed challenges.

With unique per console ap25 challenges it has become necessary to use the silver bullet.

A series of measurements are taken across the disk. This topology data is then used to calculate a response to any ap25 challenge.

It is very important that the drive used to create the topology data is reliable at reading discs as bad topology data equals bad ap25 responses.

Liteon drives using 0800 v3 seem to be more accurate for this purpose. Only ap25 enabled titles require topology data. Activation of ap25 on older non-ap25 games although technically possible is highly unlikely.

Currently topology data for xgd3 titles are similar and topology data from one xgd3 title will pass on another xgd3 title although this is not advisable.

Per title title topology data is best as there are slight differences between titles and newer titles could have different topology than existing ones.

One liteon to go and four Hitachis. Have a great year everyone.

Thanks go to Team Jungle and all testers for their hard work and efforts in the development process.
    Thanks also go to Team Xecuter for their support to this project.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Misstänkte väl det :-)

Nu lär vi ju få lite att göra i veckan...

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Har laddat ner det nu. Och nu ska min egen box flashas.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Har nu testat. Funkar perfekt på min LiteOn 1071.

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Tack för snabba svar Såg nu att enligt denna SIDA så sitter hitachi läsarn i ett slim som har NTSC regionen, fast säljs ändå i sverige. Vafan? Ere jag som är helt ute o cyklar eller är det nått som inte stämmer?
    Last edited by Oakdude; 2012-01-16 at 20:28.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Oakdude Visa Inlägg
    Tack för snabba svar Såg nu att enligt denna SIDA så sitter hitachi läsarn i ett slim som har NTSC regionen, fast säljs ändå i sverige. Vafan? Ere jag som är helt ute o cyklar eller är det nått som inte stämmer?
    korkad användare som valt fel?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Hah mm kanske det :P

Liknande diskussioner

1. Vågar jag uppdatera min xbox. Xbox live. Slim 0225, LT+ 1.91. Thnx
    By AFX3D in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 23:16
  2. ps3 slim 320gig downgrade flash nya moderkortet?
    By nimrath in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 18:42
  3. slim flash
    By ilballetto in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 09:31
  4. Flashning av SLIM 0225u låst flash eller ej?
    By ergotype in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 10:19
  5. Xbox 360 Slim.
    By ninjasatan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 22:52

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner