Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Originalskiva spel startar inte och det går inte att kopiera dom till hdd

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0

Originalskiva spel startar inte och det går inte att kopiera dom till hdd

Jag har fått min JTAG RGH xbox 360 4GB slim nyligen och har installerat Xexmenu 1.1 i extern hdd och testade iso spel och allt fungerar bra(nya spel fungerar perfekt) men den startar inte orignala skivor som jag har och jag försokt köra copy dvd till extern hdd men dett kopiera bara Audio and Video folder,Kan ni hjälpa mig med detta?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ramandyar Visa Inlägg
    Jag har fått min JTAG RGH xbox 360 4GB slim nyligen och har installerat Xexmenu 1.1 i extern hdd och testade iso spel och allt fungerar bra(nya spel fungerar perfekt) men den startar inte orignala skivor som jag har och jag försokt köra copy dvd till extern hdd men dett kopiera bara Audio and Video folder,Kan ni hjälpa mig med detta?
    Vi hade en bugg för flera veckor sedan som gjorde att originalspel inte fungerar, du har troligen samma problem och det är lätt att lösa - speciellt om det är en box som vi gjort installationen på, då kan vi snabbt ordna nya filer och skicka till dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Borde räcka med att du installerar nya Dashlaunch
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Boxens installation gjort av psXcare team,Har ni Guide för hur man installera nya dashlaunch och FSD2.2 ,Vilken minne ska man välja för installation intern minne eller extern Hdd?jag göra save game i extern hdd jag har skapat 8 GB xbox format i 1TB extern hdd för Xexmenu 1.1 och för spara spel.
    Tack för snabb respons
    Last edited by Ramandyar; 2012-01-16 at 16:58.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Boxens installation gjort av psXcare team,Har ni Guide för hur man installera nya dashlaunch och FSD2.2 ,Vilken minne ska man välja för installation intern minne eller extern Hdd?jag göra save game i extern hdd jag har skapat 8 GB xbox format i 1TB extern hdd för Xexmenu 1.1 och för spara spel.
    Tack för snabb respons
    Ladda hem dashlaunch och kör installern, följ sedan instruktionerna på skärmen, fsd 2.2 bör du kunna uppdatera till direkt från fsd, annars laddar du bara hem den, raderar filerna i Freestyle2.0 och lägger in dom från fsd2.2

Vad har du för typ av maskin? slim eller tjockis? det bästa är att ha en "Xbox 360 hårddisk" alltså sådan man sätter i toppen eller botten (toppen för tjockis, botten för slim)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Jag har slim med 4GB köra spel o xexmenu via extern hdd.Är det ok om jag installera dashlaunch och fsd i extern hdd?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag har slim med 4GB köra spel o xexmenu via extern hdd.Är det ok om jag installera dashlaunch och fsd i extern hdd?
    Du kan inte köra XEXMenu och spelen från samma hårddisk (om du vill autoladda) då det brukar crasha när man gör det, FSD är det inga problem med dock, dashlaunch kör du inte från extern hårddisk, dashlaunch laddas från nanden, men du kan ha konfigurationen vart du vill
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Vilken version av dashlaunch ska jag installera?jag ska följa din guide :http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vilken version av dashlaunch ska jag installera?jag ska följa din guide :http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php
    Den guiden är inte för JTAG, det är för vanliga Xbox 360's, du ska använda dashlaunch 2.29 http://www.logic-sunrise.com/telecha...unch-v229.html
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Bifogning 1220Jag har installerat FSD2.2 men jag kunde inte installera DashL2.29 vad jag gör för fel?jag har extern hdd och användar usb16gb fat32 för att installera DashL2.29 kolla på bifogade bilder.hur jag vet vilken DashL jag har?Bifogning 1219

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    om länkarna funkade i detta forum vore det awesome, lägg dom istället utan länkar så blir det bättre

Anyways, dashlaunch packar du upp, tar installer mappen, kör igång den default.xex som ligger där och följer anvisningarna som står på skärmen, när du kör installern ser du vilken version av dashlaunch som är installerad sedan tidigare, finns inget annat bra sätt att veta vilken version av dashlaunch du har utöver att extrahera launch.xex från nanden och göra en CRC check mot den eller dyligt, bara omständigt och onödigt.

Men som sagt, lägg installer mappen på valfri plats, kör igång default.xex som ligger där i, antingen genom XEXMenu eller genom FSD, detta gör du lättast genom filhanteraren i respektive program, XEXMenu's filhanterare kommer du åt med att trycka på RB en gång efter att du startat xexmenu
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Dash Launch v.2.29(211) installer
    ---------------------------------------------------
    For kernel version 14699
    Currently installed launch.xex:v.2.29
    Press A to install or ------------------
    Press Y----
    Writing launch.xex to flash…File is already current in flash
    Writing ihelper.xex to flash…File is already current in flash
    *****WARNING*****
    No launch.ini was found on any device,if you wish to use one.you must create one and place it where dash launch(and installer)van find it.
    Please see the instructions that came with dash launch.
    Checking for external paches
    CB9188 found.type:trinity (glitch)
    External patches not found,checking embedded patches
    Patches don’t need to be update,already current
    Flashing done ,press A to shut down.

Inne I Install folder det fanns ingen Launch.ini när jag laddad ner DL2.29 från din länk, då jag har skapat en och har lagt den där:
    [QuicklaunchButtons]
    BUT_X = Usb:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\CO DE99990F586558
    Default = Usb:\Freestyledash\default.sex
    [settings]
    Nxemini = true
    Pingpatch = true

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    funkar det bättre för dig nu?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Nej det går inte fortfarande spela orginal spel eller kopiera spel till extern hdd och FSD starter inte från början jag måsta köra den från xexmenu.Har jag installerat Dashlaunch på rätt sätt?

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Allt fungerar nu efter jag har fått ett nandflash fil från Swizzy.....tack.

Liknande diskussioner

1. spel startar inte
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 15:20
  2. Spel på DVD-R som inte startar
    By roine_johnsson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 20:46
  3. Spel som inte startar!!
    By mattsson_theman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 21:37
  4. Får inte rätt på kopiera spel
    By Asso in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 21:35
  5. PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte
    By Hansi in forum Messiah - Teknisk support