Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Fördelar med xk3y vs JTAG

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0

Fördelar med xk3y vs JTAG

Hejsan

Jag undrar om någon kan förklara skillnaden mellan XK3Y och JTAG för jag har inte riktigt fattat hela galoppen. Så som jag har förstått det så är skillnaden att med JTAG kan jag modda den till mina behov, oändliga möjligheter etc men går funktionen att stänga av tillfälligt om jag nu skulle vilja gå in och spela på live eller om det är säkert att ha detta på och köra live genom att bara ha en rätt patchad ISO eller är dett strikt förbjudet att överhuvudtaget gå in på LIVE med risk för ban?

XK3Y tilltalar mig för det är simpelt och jag har inte så stort behov av moddning men har läst att LIVE är inte ens att tänka på samt att det är en aning svårt att uppdatera den. Har dock inte förstått om backuperna måste vara patchade?

Tacksam för svar.
    Mvh Chubbey

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Chubbey Visa Inlägg
    Hejsan

Jag undrar om någon kan förklara skillnaden mellan XK3Y och JTAG för jag har inte riktigt fattat hela galoppen. Så som jag har förstått det så är skillnaden att med JTAG kan jag modda den till mina behov, oändliga möjligheter etc men går funktionen att stänga av tillfälligt om jag nu skulle vilja gå in och spela på live eller om det är säkert att ha detta på och köra live genom att bara ha en rätt patchad ISO eller är dett strikt förbjudet att överhuvudtaget gå in på LIVE med risk för ban?

XK3Y tilltalar mig för det är simpelt och jag har inte så stort behov av moddning men har läst att LIVE är inte ens att tänka på samt att det är en aning svårt att uppdatera den. Har dock inte förstått om backuperna måste vara patchade?

Tacksam för svar.
    Mvh Chubbey
    Live funkar utan problem med xkey MEN är precis som att köra ixtream att man vet inte hur länge. Jag tycker själv att använda en xkey med en orginal läsare känns iaf för mig lite säkrare fast det inte går att bevisa. Xkey hadde problem med uppdateringar men jag har för mig att deras FW nu är lite mer stabila när det ska uppdateras. Sqizy lr Hansi får rätta mig där eftersom dom jobbar med xkey i butiken säkert varje dag Jag gillar xkey den är lätt osv men funderar själv på JTAG i framtiden när barnsjukdomarna är fixade och alla program kommer upp i lite nyare versioner där många buggar är borta.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    När man väl ordnat till minneskortet på rätt sätt - vilket vi alltid gör nu vid uppdatering/montering, så är det riktigt smidigt att uppdatera xk3y själv sedan.

Än så länge så verkar det gå att köra online med xk3y, både med chippet avstängt och originalspel, men även med chippet aktivt och spel från hårddisken. Hur säkert det är kan man bara gissa om.

Fördelen är annars att man normalt kan låta spelen installera nya systemversioner allteftersom man spelar nya spel som kräver nya system. Bara att trycka OK och installera.
    JTAG måste man uppdatera manuellt och aldrig med en "normal" uppdatering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Då låter Xk3Y som det bästa alternativet. Men är det möjligt att spela Xbox 1 spel då eller är detta bara något som JTAG klarar av?

Liknande diskussioner

1. JTAG eller xk3y?
    By central in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 21:48
  2. XK3Y eller JTAG på xbox 360 slim?
    By Vieu in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 22:03
  3. Jtag vs xk3y - vad är bäst ?
    By wartech in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 09:23
  4. Jtag vs xk3y - vad är bäst ?
    By wartech in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 09:23
  5. Fördelar
    By Zith in forum X-ecuter 2 PRO support