Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: XGD3 spel fungerar inte och får meddelande, 1 röd lampa och svart skärm

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    XGD3 spel fungerar inte och får meddelande, 1 röd lampa och svart skärm

    Jag har en Phat 360 är rätt säker på att det är Jasper, den har HDMI.

    Är rätt säker på att jag har senaste versionen av XK3Y för har flat kabel.

    Jag har råkat paja min controller enhet så när jag skulle göra min uppdatering blev det direkt till minneskortet. Version 1,11

    På kortet ligger:

    firmware
    2st filer från uppdateringen
    cfg filen
    ................................
    Dae.bin ligger på hårddisken
    ................................

    Vad är fel?? Någon tipsade om att vissa spelare inte funkar?

    Provade att öppna firmwaren i Junge flasher och där stod det att det är en Liteon.

    Jag har suttit i 6 timmar så all hjälp uppskattas!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bavermun Visa Inlägg
    Jag har en Phat 360 är rätt säker på att det är Jasper, den har HDMI.

    Är rätt säker på att jag har senaste versionen av XK3Y för har flat kabel.

    Jag har råkat paja min controller enhet så när jag skulle göra min uppdatering blev det direkt till minneskortet. Version 1,11

    På kortet ligger:

    firmware
    2st filer från uppdateringen
    cfg filen
    ................................
    Dae.bin ligger på hårddisken
    ................................

    Vad är fel?? Någon tipsade om att vissa spelare inte funkar?

    Provade att öppna firmwaren i Junge flasher och där stod det att det är en Liteon.

    Jag har suttit i 6 timmar så all hjälp uppskattas!
    du behöver göra om minneskortet med USB Image Tool: http://www.alexpage.de/download/usbit/usbit.zip

    Sen behöver du en ny image från xk3y teamet: http://www.multiupload.com/UU2R5N2VLS

    instruktioner finner du här: http://www.x360keyforum.com/viewtopic.php?f=6&t=489

    Kör programmet som Administratör för att vara säker på att du kan använda Device Mode
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har gjort precis som du sa.

    Problemet är att jag inte får plats med filerna på minneskortet. Det blir ju bara drygt 1mb stort som man kan "se" i windows. Enligt alla kommentarer så ska man lägga in själva uppdateringen på HD:n för att det ska gå.

    Men i med att jag inte har controllern så kan jag ju inte uppdatera den vägen? Hur ska jag bära mig åt för att få in uppdateringen utan controller?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bavermun Visa Inlägg
    Jag har gjort precis som du sa.

    Problemet är att jag inte får plats med filerna på minneskortet. Det blir ju bara drygt 1mb stort som man kan "se" i windows. Enligt alla kommentarer så ska man lägga in själva uppdateringen på HD:n för att det ska gå.

    Men i med att jag inte har controllern så kan jag ju inte uppdatera den vägen? Hur ska jag bära mig åt för att få in uppdateringen utan controller?
    För att få in 1.12 bör du använda kontrollerboxen, om inte det går får man köra med uppdateringen direkt utan kontrollerboxen och sitta och vänta tills man hoppas det är klart, väntar du i 10 minuter ska det garanterat vara klart
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Det gällde 1,11 men jag antar att det inte spelar någon roll. I vilket fall som helst så fungerar det inte att uppdatera. Jag förbreder minneskortet precis som jag ska och lägger in det jag ska.

    Lät boxen starta upp med filerna på HD:n (root). Väntade i 10 min och ingenting hände. Är du säker på att den startar uppdateringen automatiskt utan kontroller boxen?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bavermun Visa Inlägg
    Det gällde 1,11 men jag antar att det inte spelar någon roll. I vilket fall som helst så fungerar det inte att uppdatera. Jag förbreder minneskortet precis som jag ska och lägger in det jag ska.

    Lät boxen starta upp med filerna på HD:n (root). Väntade i 10 min och ingenting hände. Är du säker på att den startar uppdateringen automatiskt utan kontroller boxen?
    Hyffsat, inget händer om allting är som det ska, typ iaf man ser inget på skärmen när den uppdaterar (därav du bör använda kontroller boxen) om du lagt med en cfg ska även den läggas in, när du sedan startar om ska den ladda den, om du ändrar någonting i cfg och ändringen går igenom märker du att den har uppdaterats
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vissa XGD3 spel fungerar inte.
    By Gladjolt in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 14:15
  2. Grön lampa och svart skärm efter flashning.
    By Krejsy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:59
  3. Svart/Vit skärm(sar) vid start av spel
    By Sasansasan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 01:03
  4. Svart skärm vid uppstart (Inte PAL/NTSC felet)
    By miklas in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 21:27
  5. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •