Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Starttid efter RGH samt bästa RGH?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19

Starttid efter RGH samt bästa RGH?

Hej,

Tänkte kika in hos er i veckan för att fixa RGH på min 360 och tänkte bara ställa två frågor (hoppas dom inte ställts innan eller är dumma )

1. Vad är starttiden vanligtvis efter RGH? Såg en video på youtube (http://www.youtube.com/watch?v=AMBLytFm1Fc) och där verkade den starta på typ några sekunder med TX CoolRunner?

2. Vilket är det bästa RGH chippet för en 360 Slim GoW 3 SE 320GB (Tror det är Trinity moderkort)?

Tack på förhand för svar

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Normala starttiderna är mellan 5 sekunder och 3 minuter, vi försöker alltid optimera så den startar inom MAX en minut, det finns fall där vi inte lyckats med det, det är dock väldigt sällsynt...

Det som är bäst för dom är väl egentligen en CMOD då du lätt kan gömma undan den så som vi placerar dom, men vi använder främst Matrix Glitcher II nu då det är mindre jobb för oss med dom, och det finns en färdig Debug led så man kan se om/när den försöker glitcha
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Normala starttiderna är mellan 5 sekunder och 3 minuter, vi försöker alltid optimera så den startar inom MAX en minut, det finns fall där vi inte lyckats med det, det är dock väldigt sällsynt...

Det som är bäst för dom är väl egentligen en CMOD då du lätt kan gömma undan den så som vi placerar dom, men vi använder främst Matrix Glitcher II nu då det är mindre jobb för oss med dom, och det finns en färdig Debug led så man kan se om/när den försöker glitcha
    Tack för svaret! Ok jag förstår, men om det skulle vara så att ni installerar det och testar starttiderna och dom ligger väldigt högt, brukar ni göra om installationen då? För det känns ju lite surt om man skulle ha otur och den tar 3 minuter på sig att starta varje gång

Ok, men är CoolRunner och CMOD bättre bara att det tar längre tid att installera dom och är mer arbete? Har läst mest om CoolRunner och då verkar dom flesta vara överrrens om att det är bäst jag kan gärna vänta lite längre (utan att vara jobbig) för att få det bästa nämligen

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kalonjii Visa Inlägg
    Tack för svaret! Ok jag förstår, men om det skulle vara så att ni installerar det och testar starttiderna och dom ligger väldigt högt, brukar ni göra om installationen då? För det känns ju lite surt om man skulle ha otur och den tar 3 minuter på sig att starta varje gång

Ok, men är CoolRunner och CMOD bättre bara att det tar längre tid att installera dom och är mer arbete? Har läst mest om CoolRunner och då verkar dom flesta vara överrrens om att det är bäst jag kan gärna vänta lite längre (utan att vara jobbig) för att få det bästa nämligen
    Vill du ha coolrunner så sätter vi i coolrunner...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vill du ha coolrunner så sätter vi i coolrunner...
    Ok, vill ju dock ha det ni objektivt tycker är bäst men finns det någon garanti för starttiden, alltså att ni gör om "chippningen" om den skulle ta 3 minuter på sig att starta varje gång?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kalonjii Visa Inlägg
    Ok, vill ju dock ha det ni objektivt tycker är bäst men finns det någon garanti för starttiden, alltså att ni gör om "chippningen" om den skulle ta 3 minuter på sig att starta varje gång?
    Cmod som vi programmerat själva, matrix glitcher och coolrunner glitchar i praktiken på samma sätt allihop så det brukar bli det som teknikern trivs bäst med beroende på hur chippet monteras fysiskt i olika konsoller osv.

Vi har ingen garanti för starttiden, men vi trimmar den ju så gott vi kan trimma den. Eftersom det gärna tar lite längre tid på jasper konsollerna så har vi anpassat priset så att vi kan lägga ner den tid som krävs. I övrigt får du lita på att vi har koll på vad vi gör efter att ha glitchhackat uppskattningsvis minst 200 konsoller senaste månaderna...

(Swizzy får säga till om jag överdriver, men med tanke på hur många cmod och matrix glitchers jag köpt in och då de flesta jag köper in monteras av oss själva så tror jag det stämmer rätt bra)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Cmod som vi programmerat själva, matrix glitcher och coolrunner glitchar i praktiken på samma sätt allihop så det brukar bli det som teknikern trivs bäst med beroende på hur chippet monteras fysiskt i olika konsoller osv.

Vi har ingen garanti för starttiden, men vi trimmar den ju så gott vi kan trimma den. Eftersom det gärna tar lite längre tid på jasper konsollerna så har vi anpassat priset så att vi kan lägga ner den tid som krävs. I övrigt får du lita på att vi har koll på vad vi gör efter att ha glitchhackat uppskattningsvis minst 200 konsoller senaste månaderna...

(Swizzy får säga till om jag överdriver, men med tanke på hur många cmod och matrix glitchers jag köpt in och då de flesta jag köper in monteras av oss själva så tror jag det stämmer rätt bra)
    den siffran låter rimlig vi har gjort en himmla massa maskiner, dom flesta med cmod, men även många Matrix Glitcher/Matrix Glitcher II

Ur kund synpunkt spelar det ingen som helst roll vilket chip man kör med då alla har samma resultat, det som skiljer chippen åt är som hansi nämner lite om ovan hur dom monteras, det vill säga hur dom ser ut, vilken form dom har, vart punkterna sitter etc. men i det stora hela har alla i princip samma komponenter, någon kanske har någon extra led här eller där, någon annan har dipswitch eller dyligt för att välja olika lägen för chippet, andra kanske har att du gör en lödbrygga etc. etc. det är inte så mycket funktions mässigt som skiljer dom åt, dom som är bäst ur uppdaterings synpunkt är dom man kan programmera själv som bygger på original hacket (det vill säga chip med Xillinx XC2C64A) eftersom du kan programmera om dessa själv och det är större sannolikhet att det kommer uppdaterade versioner av hacket till detta än vad det är att det kommer till övriga då dom flesta chippen ändå använder just den kretsen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Hjälp, efter Dashlaunch 2.21 så stannar allt efter start.
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 02:16
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 19:06
  3. XviD samt lagg efter 5min i XBMC
    By mrpurple2k in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-07-07, 12:08
  4. DVD±r samt ±rw
    By Cero in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-09-23, 13:29
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44