Externa hårddisken behöver vara FAT32 formaterad, annars klarar inte boxen av att nyttja den, oavsett om det är original dashboard eller JTAG dashboard...
Du kan köra emulatorer och annan homebrew på maskinen, den blir helt regions fri samt kan du köra spelen från hårddisk, ändra delar av spelen etc. etc.
Hittils har jag inte hört något om att någon specifik typ av hårddisk ska ha strulat, däremot vet jag att många haft problem med Iomega hårddiskar, personligen kör jag med en Western Digital Elements 2.0 på 2TB som funkar finfint för mig ^^
Du bör använda dig av programmet exisogui om du vill köra spelen från extern hårddisk, det är inget du installerar utan du kör det bara som det är (det e jag som gjort det programmet (OBS: jag har bara gjort ett GUI till det inte själva programmet "Exiso" i sig), vill du ha det redan nu såhär i förväg finner du det här:
http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/
Om du har en Xbox 360 med en hårddisk av något slag (en slim med 4GB har INTE en hårddisk) lägger vi in programmet på din hårddisk under _pctools också
Bookmarks