ludiii 21:16 18th January 2012
Har efter mycket om och men lyckats installera xexmenu och FSD på min RGH:ade xbox.
Men problemet är att när jag försöker starta ett spel så får jag upp "The game could not start. Please download the game again.". Funkar fint att starta både xexmenu och FSD.
Kör förövrigt dashlaunch 2.29 ifall det spelar någon roll?
Reply
Swizzy 21:27 18th January 2012
Vad är det för spel du försöker starta? vilket format är det i? har du alla filerna som dom låg på skivan om du packat upp till XEX format? hur har du fört över spelet? vart ligger det? hur startar du det?
Reply
ludiii 21:47 18th January 2012
Jag har försökt att starta Dirt3,L4D och Mirrors Edge.
Försökt både som uppackad iso och som GOD.
Provat både att behålla alla filer och att ta bort systemupdate.
För över alla spel med genom usbminne.
Spelen ligger under HDD://games och jag kan hitta dom utan problem (GOD lägger jag såklart under 0000000000000000).
Provat starta genom FSD och NXE.
Ber om ursäkt för den lulliga punktsormen, men du förstår nog vad jag menar
Reply
Swizzy 21:52 18th January 2012
Originally Posted by
ludiii:
Jag har försökt att starta Dirt3,L4D och Mirrors Edge.
Försökt både som uppackad iso och som GOD.
Provat både att behålla alla filer och att ta bort systemupdate.
För över alla spel med genom usbminne.
Spelen ligger under HDD://games och jag kan hitta dom utan problem (GOD lägger jag såklart under 0000000000000000).
Provat starta genom FSD och NXE.
Ber om ursäkt för den lulliga punktsormen, men du förstår nog vad jag menar 
Vad har du använt för program att extrahera spelen med? och hur exakt ligger spelen sa du?
x:\Games\Spel1\Default.xex
x:\Games\Spel2\Default.xex
osv.?
Reply
ludiii 21:58 18th January 2012
Har använt Xbox image browser för att packa upp och har lagt spelen precis så som du skrivit.
Reply
Swizzy 22:37 18th January 2012
Originally Posted by ludiii:
Har använt Xbox image browser för att packa upp och har lagt spelen precis så som du skrivit.
http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/ <--- kör det här progammet istället, snabbare och lättare...
Om problemet kvarstår kan det vara problem med USB Minnet, eller din dators ram t.ex. det mesta tyder på att någon del av datan blir korrupt av någon anledning, vilka settings kör du med i Dashlaunch btw?
Reply
ludiii 22:42 18th January 2012
Ska försöka föra över med FTP, om jag lyckas ta reda på hur.
Antar att det är de här inställningarna du syftar på?
[QuickLaunchButtons]
BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
BUT_Y = Hdd:\Freestyle\default.xex
Default =
[Settings]
nxemini = false
pingpatch = true
contpatch = true
regionspoof = true
exchandler = false
debugout = false
liveblock = false
Reply
Swizzy 22:46 18th January 2012
contpatch = true <--- ändra till false, den kan störa

iofs bara DLC/XBLA den stör har jag för mig, men man vet aldrig
Reply
ludiii 00:01 19th January 2012
Lyckades nästan att boota Dirt3 efter att ha patchat det med x360gamehack, men får upp att skivan är oläslig efter att spelet börjat ladda (dirt3 loggan), så skulle nog tippa på att det är en korrupt fil?
Reply
Swizzy 07:38 19th January 2012
verkar som att det är korrupta/saknade filer någonstans ja
Reply
ludiii 01:09 22nd January 2012
Har nu provat att ftp:a över några spel, men får dem ändå inte att fungera

Provat Mirrors edge och Crysis, båda i GOD-format.
Crysis fryser när jag valt språk och Mirrors edge ger mig samma felmeddelande som förut.
Reply
anden1 01:27 22nd January 2012
Tycker du borde prova att FTP:a tillbaka filerna till datorn och sedan jämföra filerna mot de som låg på datorn ursprungligen för att se om de har förändrats. Om de skiljer sig på något sätt har filerna blivit korrupta vid överföring (eller annan anledning, t.ex. att hårddisken i din 360 är trasig). Ett bra sätt att göra detta är att ladda tillbaka filerna till en ny katalog, döpa om dom och sedan lägga allt i samma katalog. Sedan kör du t.ex. en sfv-checker och skapar checksum för alla filer eller använder fc /b kommandot i kommandoprompten (om du kör windows) för att jämföra filerna.
Reply
Swizzy 11:13 22nd January 2012
Originally Posted by anden1:
Tycker du borde prova att FTP:a tillbaka filerna till datorn och sedan jämföra filerna mot de som låg på datorn ursprungligen för att se om de har förändrats. Om de skiljer sig på något sätt har filerna blivit korrupta vid överföring (eller annan anledning, t.ex. att hårddisken i din 360 är trasig). Ett bra sätt att göra detta är att ladda tillbaka filerna till en ny katalog, döpa om dom och sedan lägga allt i samma katalog. Sedan kör du t.ex. en sfv-checker och skapar checksum för alla filer eller använder fc /b kommandot i kommandoprompten (om du kör windows) för att jämföra filerna.
det bästa sättet att göra det på är att göra en SFV fil på spelmappen, skicka vöer det via ftp, kopiera tillbaka det till en ANNAN mapp och köra SFV filen där istället
Reply
ludiii 21:47 22nd January 2012
Nu lyckades jag att få igång Mirrors Edge!
Har inte tid att prova spela, men det ser ut att fungera bra

Bytte nätverkskabel från en korsad till en vanlig "rak".
Reply