Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: JTAG på min slim idag! Vad gör jag nu? Vad kan jag göra?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19

    JTAG på min slim idag! Vad gör jag nu? Vad kan jag göra?

    Har precis lämnat min xbox 360 slim för att få den JTAGad. Har lite dålig koll, men killen sa att det var mycket bättre och smidigare än mitt tidigare "vanliga flash". Så till mina frågor här;
    vad kan jag göra nu som är kul, bra eller oumbärligt?
    Jag har en extern hårddisk hemma, måste jag göra något speciellt för att kunna använda den till mitt Xbox?
    Funderar på att köpa en ny hårddisk som inte kräver extern strömförsörjning att använda till spel, vilken ska man köpa? Finns det några krav eller speciella spec. som den måste ha?
    Måste jag installera något speciellt på datorn eller Xbox för att det ska funka?

    Tacksam för alla tips, knep och allt annat man kan tänka sig!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Externa hårddisken behöver vara FAT32 formaterad, annars klarar inte boxen av att nyttja den, oavsett om det är original dashboard eller JTAG dashboard...

    Du kan köra emulatorer och annan homebrew på maskinen, den blir helt regions fri samt kan du köra spelen från hårddisk, ändra delar av spelen etc. etc.

    Hittils har jag inte hört något om att någon specifik typ av hårddisk ska ha strulat, däremot vet jag att många haft problem med Iomega hårddiskar, personligen kör jag med en Western Digital Elements 2.0 på 2TB som funkar finfint för mig ^^

    Du bör använda dig av programmet exisogui om du vill köra spelen från extern hårddisk, det är inget du installerar utan du kör det bara som det är (det e jag som gjort det programmet (OBS: jag har bara gjort ett GUI till det inte själva programmet "Exiso" i sig), vill du ha det redan nu såhär i förväg finner du det här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/

    Om du har en Xbox 360 med en hårddisk av något slag (en slim med 4GB har INTE en hårddisk) lägger vi in programmet på din hårddisk under _pctools också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Externa hårddisken behöver vara FAT32 formaterad, annars klarar inte boxen av att nyttja den, oavsett om det är original dashboard eller JTAG dashboard...

    Du kan köra emulatorer och annan homebrew på maskinen, den blir helt regions fri samt kan du köra spelen från hårddisk, ändra delar av spelen etc. etc.

    Hittils har jag inte hört något om att någon specifik typ av hårddisk ska ha strulat, däremot vet jag att många haft problem med Iomega hårddiskar, personligen kör jag med en Western Digital Elements 2.0 på 2TB som funkar finfint för mig ^^

    Du bör använda dig av programmet exisogui om du vill köra spelen från extern hårddisk, det är inget du installerar utan du kör det bara som det är (det e jag som gjort det programmet (OBS: jag har bara gjort ett GUI till det inte själva programmet "Exiso" i sig), vill du ha det redan nu såhär i förväg finner du det här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/

    Om du har en Xbox 360 med en hårddisk av något slag (en slim med 4GB har INTE en hårddisk) lägger vi in programmet på din hårddisk under _pctools också
    Jag har en slim med 250gb hårddisk. Ska jag lägga in programmet på den externa, eller på xboxet? Eller i datorn? Har ingen koll alls... Packar jag upp isofilerna på datorn, eller gör jag det på xboxen? Vad gör exisogui? Är det för att packa upp ISO filen eller? Och räcker det att jag gör en extra partition på den externa som är fat32, och döper den till Xbox 360? Eller måste hela disken vara formaterad likadant?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Första partitionen måste vara FAT32, annars funkar det inte med 360'n resten e skit samma...

    Du kör programmet på datorn, den gör liite mer än bara packa upp isofilerna, den kan även packa ihop en mapp till iso format igen (OBS: den iso filen funkar isåfall BARA med JTAG!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Första partitionen måste vara FAT32, annars funkar det inte med 360'n resten e skit samma...

    Du kör programmet på datorn, den gör liite mer än bara packa upp isofilerna, den kan även packa ihop en mapp till iso format igen (OBS: den iso filen funkar isåfall BARA med JTAG!)
    Första partitionen? Måste man göra någon specielle inställning då? Kan man köra det med Partition Magic? Och kan man skapa partitioner på en hårddisk utan att formatera den?? Har en med en massa annat på som jag vill behålla nämligen, men som jag vill använda till xbox också...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Första partitionen? Måste man göra någon specielle inställning då? Kan man köra det med Partition Magic? Och kan man skapa partitioner på en hårddisk utan att formatera den?? Har en med en massa annat på som jag vill behålla nämligen, men som jag vill använda till xbox också...
    Det ska funka med Partition magic, jag skulle inte pilla med partitions tabeller och sådant om det ligger viktiga grejer på disken som du inte är villig att bli av med...

    Lättast är att bara köra med 1 partition rakt av på disken i FAT32...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det ska funka med Partition magic, jag skulle inte pilla med partitions tabeller och sådant om det ligger viktiga grejer på disken som du inte är villig att bli av med...

    Lättast är att bara köra med 1 partition rakt av på disken i FAT32...
    Köpa en ny HDD då med andra ord?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Köpa en ny HDD då med andra ord?
    Det är den lättaste vägen ja, då slipper du oroa dig för den datan du har på befintlig disk, och du har en som är dedikerad till konsollen, vilket är att föredra då det är lätt hänt att saker och ting blir fel om det ligger massa annat på disken också, man ska absolut inte ha viktiga filer på en och samma disk som man kör hacks och grejer på, iaf inte på samma partition då det kan bli stora fel i filsystem om det dyker upp en bugg i något program, och allt det här är kodat av folk som gör det på sin fritid utan att ta betalt för det, så det kan lätt bli buggar som ingen vill ta ansvar för.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är den lättaste vägen ja, då slipper du oroa dig för den datan du har på befintlig disk, och du har en som är dedikerad till konsollen, vilket är att föredra då det är lätt hänt att saker och ting blir fel om det ligger massa annat på disken också, man ska absolut inte ha viktiga filer på en och samma disk som man kör hacks och grejer på, iaf inte på samma partition då det kan bli stora fel i filsystem om det dyker upp en bugg i något program, och allt det här är kodat av folk som gör det på sin fritid utan att ta betalt för det, så det kan lätt bli buggar som ingen vill ta ansvar för.
    tack för tipset!
    Vet i nuläget inte vilka program och homebrews jag får med riktigt, visar sig när jag ska hämta konsollen imorgon. Något program som är bra att ha om jag nu inte får det med? Och hur installerar jag allt? Genom min externa hdd och sen in i xboxet? Och en sak till: Den har varit flashad innan, kan jag spela mina brända spel fortfarande? Om jag nu inte får igång allt direkt så vill jag ju kunna spela de så länge...

    Och nu när jag ska välja vilken hdd jag ska köpa, hur stor?? Hur stor plats tar ett spel (uppackat från ISO, eller det tar lika mycket plats som en spel-ISO fil?)ungefär så kan jag ju räkna ut vad jag behöver. Hur stor plats tar ev. homebrews?
    Last edited by davvekulneff; 2012-01-18 at 22:01.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det mesta du kommer använda ingår i vårat baspaket på PSXCare, vill man ha extra grejer får man läsa på hur man installerar just det, det är olika för olika program.

    Spelen tar upp runt 5GB ungefär per spel, det är olika från spel till spel, men räknar du 5GB per spel har du en någelunda vettig riktlinje

    Homebrew tar inte upp speciellt mycket, dom flesta ligger under 100MB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det mesta du kommer använda ingår i vårat baspaket på PSXCare, vill man ha extra grejer får man läsa på hur man installerar just det, det är olika för olika program.

    Spelen tar upp runt 5GB ungefär per spel, det är olika från spel till spel, men räknar du 5GB per spel har du en någelunda vettig riktlinje

    Homebrew tar inte upp speciellt mycket, dom flesta ligger under 100MB
    Kan ju börja med att använda den interna kanske? Gör jag på något speciellt sätt då? Och hur får jag över spelen till den hdd? Ftp? Hur funkar det?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Japp, du kan använda interna hårddisken, starta igång xexmenu, fsd eller dyligt med en nätverkskabel inkopplad kör du i XEXMenu trycker du 2 gånger på RB knappen för att komma till inställnings/informations menyn, där ser du den IP adress boxen får, anslut sedan med din FTP klient till den IP adressen och logga in med användarnamn/lösenord: xbox/xbox

    HDD1 är då interna hårddisken, du kör med fördel med GOD formatet på interna hårddisken, då lägger du det under: hdd1:\content\000000...\
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, du kan använda interna hårddisken, starta igång xexmenu, fsd eller dyligt med en nätverkskabel inkopplad kör du i XEXMenu trycker du 2 gånger på RB knappen för att komma till inställnings/informations menyn, där ser du den IP adress boxen får, anslut sedan med din FTP klient till den IP adressen och logga in med användarnamn/lösenord: xbox/xbox

    HDD1 är då interna hårddisken, du kör med fördel med GOD formatet på interna hårddisken, då lägger du det under: hdd1:\content\000000...\
    Ok. Så för att kolla om jag fattat rätt...

    1. Starta xexmenu med nätverkskabel i. Har en slim med trådlöst nätverk, kan jag använda det som vanligt, eller dra en nätverkssladd till datorn?
    2. föra över till boxen
    3. spela?

    Kan man köra med filezilla? Bara att installera servern på pc, sen börja föra över? Eller måste jag ha något på xboxet då också? Eller det finns i xexmenu? Och hur gör jag för att ftp:a över filer tillxboxet? Kan inte filezilla alls. Finns det någon lättförståelig guide? Hittade ingen här

    Kom på en sak till. När jag packat upp ISO filen med ditt program, Kan jag ta bort den sen? Alltså är det bara mappen med det uppackade materialet som ska med på den externa HDD, eller ISO filen också?
    Last edited by davvekulneff; 2012-01-19 at 09:38.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Går att använda trådlöst, men är inte att rekomendera då det går snabbare genom kabel


    Annars stämmer det ja

    Servern behöver du inte, den ligger på boxen, du ska ha CLIENT, men ja, filezilla funkar... om du kör client förstår du det mycket mycket bättre

    Räcker med mappen, jag skulle dock rekomendera att du sparar iso tills du vet att spelet funkar som det ska
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    - Hur gör jag för att lägga in title updates?
    - Hur gör jag för att lägga in XBLA spel?
    - Hur gör jag för att föra över filer med hjälp av en nätverkskabel? Får det att funka trådlöst, men vad ska jag göra i filezilla för att jag ska hitta Xboxen med kabel?
    Last edited by davvekulneff; 2012-01-20 at 23:43.

Liknande diskussioner

  1. ftp överföring xbox360 slim 250 gig jtag
    By pepspersson in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 18:25
  2. JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 256
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:12
  3. XK3Y eller JTAG på xbox 360 slim?
    By Vieu in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 21:03
  4. Skillnad jtag och Jtag RGH ?
    By muggen76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 18:49
  5. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •