Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Uppdatera omslag?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19

    Uppdatera omslag?

    Jag har precis hämtat min JTAG box, så kan inget om sånt här...
    Har något program (vet inte vad) som gör att xboxet ska hämta covers automatiskt från http://covers.jqe360.com/. Har ställt in användarnamn och allt sånt, men jag får inga covers! Har jag någon inställning fel? Eller vad kan det vara?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Jag har precis hämtat min JTAG box, så kan inget om sånt här...
    Har något program (vet inte vad) som gör att xboxet ska hämta covers automatiskt från http://covers.jqe360.com/. Har ställt in användarnamn och allt sånt, men jag får inga covers! Har jag någon inställning fel? Eller vad kan det vara?
    Antar att det är FSD du pratar om? Freestyledash... Det kan bero på att du måste ha nätverk inkopplat, samt är FSD väldigt buggigt...funkar inte alltid o ladda hem covers
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Antar att det är FSD du pratar om? Freestyledash... Det kan bero på att du måste ha nätverk inkopplat, samt är FSD väldigt buggigt...funkar inte alltid o ladda hem covers
    Jag har en slim med wifi. Vill va tillgänglig för nätverket, men inte för Xbox live bara. Hur ställer jag in det då?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Jag har en slim med wifi. Vill va tillgänglig för nätverket, men inte för Xbox live bara. Hur ställer jag in det då?
    Har du dashlaunch installerat med standard settings blockeras det automatiskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du dashlaunch installerat med standard settings blockeras det automatiskt
    Hur kan jag ändra de inställningarna då? Vill ha tillgång till nätverket, men inte MS eller Live

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Hur kan jag ändra de inställningarna då? Vill ha tillgång till nätverket, men inte MS eller Live
    Launch.ini
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Launch.ini
    Är det svårt att ändra? Vilka inställningar ska jag ha? Komplett guide hade uppskattats väldigt!!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hade också uppskattat en beskrivning på detta med inställningar för nätverket

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yrr Visa Inlägg
    Hade också uppskattat en beskrivning på detta med inställningar för nätverket
    läs igenom launch_info.ini som följer med dashlaunch...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Vart hittar jag den filen då, ligger den i flash mappen?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yrr Visa Inlägg
    Vart hittar jag den filen då, ligger den i flash mappen?
    ladda hem senaste dashlaunch, där hittar du allt du behöver...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Jag skulle också vilja ha möjlighet att ladda ner covers till FSD, hur kommer jag till vanliga dashboarden när jag har lagt in FSD som default för att sedan lägga till network? Finns det en annan möjlighet att lägga till WI-FI nätverk via FSD skulle jag vara tacksam för beskrivning för det också.

    Ledsen om det lät lite flummigt

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
    Jag skulle också vilja ha möjlighet att ladda ner covers till FSD, hur kommer jag till vanliga dashboarden när jag har lagt in FSD som default för att sedan lägga till network? Finns det en annan möjlighet att lägga till WI-FI nätverk via FSD skulle jag vara tacksam för beskrivning för det också.

    Ledsen om det lät lite flummigt
    Håll in RB under uppstart så kommer dashlaunch skippa default, får du det inte o funka under uppstart går det lika bra att trycka på Guide knappen (globen på din handkontroll) följt av Y och A sedan snabbt hålla in RB...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Håll in RB under uppstart så kommer dashlaunch skippa default, får du det inte o funka under uppstart går det lika bra att trycka på Guide knappen (globen på din handkontroll) följt av Y och A sedan snabbt hålla in RB...
    Tack det fungerade för mig. Jag måste vell antagligen skaffa en innloggnig til XLink Kai för att kunna ta del av väder och covers, men i så fall hur gör jag det?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, du behöver bara låta den komma åt nätet, det vill säga stäng av funktionen "livestrong" i dashlaunch configurationen (ändra "livestrong=true" till false eller radera den i launch.ini)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    min launch.ini ser ut så här:

    [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    Default = Hdd:\FSD22Final\Default.xex
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true

    vad ska jag göra då?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
    min launch.ini ser ut så här:

    [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    Default = Hdd:\FSD22Final\Default.xex
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true

    vad ska jag göra då?
    Se över dina nätverksinställningar, kolla så inte routern blockerar FSD etc. etc. testa även att radera databaserna och göra om det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Se över dina nätverksinställningar, kolla så inte routern blockerar FSD etc. etc. testa även att radera databaserna och göra om det...
    Tack för svar, men jag förstod tyvärr inte vad du menade att jag skulle göra med nätverksinställningarna och det där med att radera databaserna. Om du kude förklara lite enklare så vore jag tacksam.

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Hej

    ignorera mitt senaste innlägg.

    Nu när jag la till en ny game path så kom det upp covers till spelen som ingick i den. Inga av mina andra spel som jag tidigare lagt till får covers. hur fixar jag det?

    Hade bara en annan fundering över hur man ska ställa in fan level. Vilken nivå bör den vara på för att vara så tyst som möjligt men ändå inte skadligt för xboxet?

    Tack för all tidigare hjälp, det uppskattas verkligen!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
    Hej

    ignorera mitt senaste innlägg.

    Nu när jag la till en ny game path så kom det upp covers till spelen som ingick i den. Inga av mina andra spel som jag tidigare lagt till får covers. hur fixar jag det?

    Hade bara en annan fundering över hur man ska ställa in fan level. Vilken nivå bör den vara på för att vara så tyst som möjligt men ändå inte skadligt för xboxet?

    Tack för all tidigare hjälp, det uppskattas verkligen!
    Det vill säga, du behöver göra om inställningarna för FSD, det finns en grej i menyerna för att radera all data om spel etc. (databaserna) därefter lägger du bara in allt igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    det är smartast att köra på auto om du vill att maskinen ska vara tyst. Tvingar du den att gå långsamt jämt (tex 20%) så kommer inte fläkten varva upp högre än det när den behövs... Att sätta en fast hastighet är nog kanske mer intressant för de som vill höja hastigheten högre än vanligt och kan leva med oväsendet (jag t.ex. kör alltid 80% men ser till att ha ljudet så högt att det överröstar fläkten =P)

    vill du få ner ljudnivån är det nog smartare att förbättra kylningen i maskinen, typ sätta på dyrare kylpasta, m.m.

    Finns massor av bra kylningsmoddar du kan göra, beror på vad du har för maskin...

    Sen kan jag rekommendera att du ändrar tröskelvärdena i din nand-image till de temperaturer du önskar, så kommer auto-läget bli precis som du vill ha det.

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Okej, tack för svar!

Liknande diskussioner

  1. Om spel omslag
    By xboxenergi in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-15, 11:52
  2. Omslag på filmer saknas
    By agoodyear in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 16:31
  3. Bilder (omslag) på filmer i XBMC
    By LinX in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-26, 11:45
  4. Cd omslag i XBMP???
    By julle_h in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-27, 12:04
  5. Mått på omslag
    By asmodean in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-22, 15:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •