Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: x360Glitchip (RGH för Corona moderkort)

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19

x360Glitchip (RGH för Corona moderkort)

Såg inte detta postat någonstans (ta bort tråden om jag missat det ) bra nyhet för er med Corona morderkort!

One of the problems with the 'RGH' is that is not currently compatible with the newer 'Corona' motherboards found in the later model Xbox 360 Slim's.

Well the 'x360Glitchip' team claim to the be first to solve this problem by producing a new Glitch'er that does not need any wiring to the HANA chip, and have released a short video below, and news regarding this improved & updated design!

When other teams just copy others and/or make only business with their chip without bringing something new and/or make news with nothing new...

x360Glitchip brings you the FIRST WORLD Corona Ready chip.

As you know Corona (New motherboard revision after Trinity) were not Glitch compatible because the HANA chip had been removed which were needed for Timing through the CLK_STBY Wire.

• The x360Glitchip v2 is the first world chip which doesn't need this point, and so become Corona Ready.
    • Of course, the build.py of the Glitch Hack has to be updated to handle the new CB 13121.
    • Others functionnalities will be announced soon, cause the x360Glitchip Team doesn't stop here. :-)

Here a video showing a Trinity Motherboard booting without the CLK_STBY Wire on a modified x360Glitchip v1.4 in order to be Corona Ready.

You will note:

• The missing B point (Not needed now)
    • The great booting time : (10s, 16s, 7s, 12s)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Bra och bra, den här nyheten ger falska förhoppningar då det handlar om att man tagit bort en punkt och satt dit en egen oscillator (rätta mig om jag stavar fel), det betyder inte att man helt plötsligt kan hacka Corona, det finns flera problem att ta itu med först;

Ny layout på allting i nanden, större nand, olika varianter av corona där vissa inte går att dumpa med den metoden som används just nu.

Detta är bara några exempel, det finns flera chip som klarar EXAKT samma sak, men dom annonserar inte ut något med "Corona" då det inte finns bevis för att chippet i huvudtaget kommer funka med Corona annat än att det inte krävs samma punkter som tidigare, det som saknas på corona...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Alltså, man måste ju sänka hastigheten på CPU. Det går inte på en Corona.. än.

Hanapunkten som man nu har tagit bort var bara för att förse chippet med en signal som man skulle kunna skapa direkt på chippet. Vilket man gör nu.

Visst, det är "Corona"-ready om man ser till att man inte behöver HANA-punkten men det är en bra bit kvar innan man glichar en Corona..
    Last edited by N!klas; 2012-01-19 at 22:01.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bra och bra, den här nyheten ger falska förhoppningar då det handlar om att man tagit bort en punkt och satt dit en egen oscillator (rätta mig om jag stavar fel), det betyder inte att man helt plötsligt kan hacka Corona, det finns flera problem att ta itu med först;

Ny layout på allting i nanden, större nand, olika varianter av corona där vissa inte går att dumpa med den metoden som används just nu.

Detta är bara några exempel, det finns flera chip som klarar EXAKT samma sak, men dom annonserar inte ut något med "Corona" då det inte finns bevis för att chippet i huvudtaget kommer funka med Corona annat än att det inte krävs samma punkter som tidigare, det som saknas på corona...
    I see, jag har ingen aning, läste nyheten på en annan spelsida och det gick inte att länka dit så jag kopierade bara in hela inlägget Kanske är ett steg på vägen iallafall

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Kalonjii Visa Inlägg
    I see, jag har ingen aning, läste nyheten på en annan spelsida och det gick inte att länka dit så jag kopierade bara in hela inlägget Kanske är ett steg på vägen iallafall
    Inte mycket, dom vill sälja flera chip, det är så enkelt det är

Progress = när du kan dumpa alla corona utan problem, hackersen behöver inte ett chip som detta för att få det att funka, dom behöver tid att hitta möjligheter istället
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. X-box moderkort?????
    By Johann_83 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-02-17, 18:40
  2. Moderkort
    By BenZiN in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-06-20, 01:09
  3. Moderkort
    By Purrman in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 01:07
  4. Moderkort