Visar resultat 1 till 1 av 1

Diskussion: Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0

    Skriver ihop en liten snabb guide eftersom den gamla uppdaterings guiden hanterar hur man gör med CMD Freebooter som är mitt gamla program, har jue gjort ett nytt program, har inte riktigt tid att skriva en utförlig guide just nu, därav har jag tagit ett gäng bilder på hur skärmen ser ut i olika skeden för flash360, hoppas ni förstår den nya snabb guiden, kommer förmodligen skriva om den lite senare med mer information, men detta är som sagt en start änsålänge


    ** OBS: Jag tar INGET ansvar för om din konsoll inte startar efter uppdateringen, det betyder att du gjort något fel, kanske valt fel någonstans? om du känner att det inte verkar gå som det borde, eller att du inte vågar dig på detta kan vi på PSXCare uppdatera åt dig för 350:- **


    Ok, let's begin!

    Steg 1. Ladda hem Flash360 samt xeBuild GUI version 1.1
    Steg 2. Packa upp Flash360 till valfritt USB minne och starta XEXMenu, leta dig fram till Flash360 och starta Flash360.xex eller om den heter Default.xex för dig enligt följande bild:

    bild1.jpg

    Steg 3. Dumpa din nand, det gör du genom följande bild sekvenser:

    Såhär ser Flash360 när du startar, tryck då på X knappen (den blå) för att dumpa

    bild2.jpg

    Tryck därefter på A knappen för att dumpa

    bild3.jpg

    En bit in i dumpen ser det ut någonting såhär:

    bild4.jpg

    När dumpen är färdig ser det ut såhär:

    bild5.jpg

    Steg 4. Det är nu dags för dig att skapa din nya nand image, det gör du med xeBuild GUI som finns länkat längst upp länk till videon finner du här: http://dl.dropbox.com/u/43280539/gui..._1.1_guide.avi behöver du mer
    information om hur man får tag på CPUKey, kolla readme.txt eller här: http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version (det är den gamla guiden)

    Flashdmp.bin som jag använder i videon hittar du där du la flash360 på usbminnet tidigare...

    OBS: videon är en snabb guide, så du kommer behöva pausa den ett par gånger lite här och där för att läsa vad jag skriver i den...

    När du väl är klar med den här delen kopierar du updflash.bin som skapas av programmet, lägg den bredvid flash360, starta sedan Xexmenu igen med USB minnet i konsollen så borde det se ut någonting såhär denna gång du letar dig fram till Flash360:

    bild6.jpg

    Starta Flash360 igen, som tidigare, denna gången trycker du på A knappen eftersom du vill Flasha nanden med nya versionen du borde när du gör det få fram den här skärmen:

    bild7.jpg

    Efter detta kan du få 1 eller 2 varnings meddelanden, ignorera dom och fortsätt ändå som det står på skärmen hur du gör... när du flashat om nanden kan du starta om maskinen så ska du ha nya dashboard versionen
    Last edited by Swizzy; 2012-01-23 at 21:29.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 296
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 10:23
  2. Jtag, hur avslutar jag min dashboard ch återgår till standard för att streama film?
    By davvekulneff in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 22:03
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •