Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vilket chip bör man välja?

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0

Vilket chip bör man välja?

Hejhej!
    Vet inte om jag har placerat mitt inlägg i rätt kategori?

Jag hade tänkt lämna in boxen för att få den "RGH;ad"
    Men nu har jag börjat grunna över att kanske göra det själv istället, då man har viss kunskap om lödning osv. Då man får en skön självkänslaboost när man lyckas med något själv.
    Men nu till frågan,
    Jag har en Falcon box, som tidigare är flashad, men ville äventyra det hela och hämtade lite uppdateringar, så nu kan jag givetvis inte spela mina backup spel.
    Versionen är 2.0.14699.0
    Räcker det med att jag köper ett chip och monterar, eller är det något annat jag måste göra då jag har denna versionen?
    Vilket chip rekommenderar ni?
    Matrix glitcher II? eller, Xecuter coolrunner?

Tacksam för svar!
    Mvh to_K

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag skulle rekommendera Matrix Glitcher II då det är förprogrammerat för alla olika konsollmodeller.
    Swizzy får fylla i resten :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av to_K Visa Inlägg
    Hejhej!
    Vet inte om jag har placerat mitt inlägg i rätt kategori?

Jag hade tänkt lämna in boxen för att få den "RGH;ad"
    Men nu har jag börjat grunna över att kanske göra det själv istället, då man har viss kunskap om lödning osv. Då man får en skön självkänslaboost när man lyckas med något själv.
    Men nu till frågan,
    Jag har en Falcon box, som tidigare är flashad, men ville äventyra det hela och hämtade lite uppdateringar, så nu kan jag givetvis inte spela mina backup spel.
    Versionen är 2.0.14699.0
    Räcker det med att jag köper ett chip och monterar, eller är det något annat jag måste göra då jag har denna versionen?
    Vilket chip rekommenderar ni?
    Matrix glitcher II? eller, Xecuter coolrunner?

Tacksam för svar!
    Mvh to_K
    Well, du måste programmera om moderkortet, vill du även kunna spela dina gamla backup spel (från skivor) måste du även flasha om dvd'n Matrix Glitcher II är det som vi använder mest utav nu för tiden det är lätt att montera speciellt eftersom det är för programmerat

För att programmera moderkortet behöver du någon av dessa: en NAND-X, en Olimex, en maximus nandflasher eller en Matrix SPI flasher det går även att använda en LPT men det är inte rekomenderat av någon
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, du måste programmera om moderkortet, vill du även kunna spela dina gamla backup spel (från skivor) måste du även flasha om dvd'n Matrix Glitcher II är det som vi använder mest utav nu för tiden det är lätt att montera speciellt eftersom det är för programmerat

För att programmera moderkortet behöver du någon av dessa: en NAND-X, en Olimex, en maximus nandflasher eller en Matrix SPI flasher det går även att använda en LPT men det är inte rekomenderat av någon

Jo jag läste läste att jag behövde en NAND-programmer, om du skall använda dig av Xk3y då? behöver även den omprogrammeras?
    Eller är det så att att det inte spelar någon roll vilket chip, eller så du tar, utan du behöver i varje fall köpa dig en NAND-programmer?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jo jag läste läste att jag behövde en NAND-programmer, om du skall använda dig av Xk3y då? behöver även den omprogrammeras?
    Eller är det så att att det inte spelar någon roll vilket chip, eller så du tar, utan du behöver i varje fall köpa dig en NAND-programmer?
    Xk3y är något HELT annat, den används för att emulera DVD'n så du kan köra spelen som om det vore skivor (du kör då med ISO filer direkt på hårddisken)

Men övriga chip måste du ALLTID ha en nand programmerare eftersom du programmerar om moderkortet, chippen i sig har inget med det att göra, det dom används till är att få konsollen ur balans så att den tror att allting är som det ska när det inte är det... (att den tror du har original mjukvara istället för egen mjukvara)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Xk3y är något HELT annat, den används för att emulera DVD'n så du kan köra spelen som om det vore skivor (du kör då med ISO filer direkt på hårddisken)

Men övriga chip måste du ALLTID ha en nand programmerare eftersom du programmerar om moderkortet, chippen i sig har inget med det att göra, det dom används till är att få konsollen ur balans så att den tror att allting är som det ska när det inte är det... (att den tror du har original mjukvara istället för egen mjukvara)
    Får tacka så mycket för informationen Swizzy! =)

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Men va tror du om denna setupen Swizzy,
    1x Mattrix NAND-programmer
    1x Matrix glitcher v2
    1x Lödpenna med tunn spets
    1x limpistol + lim
    + cables, olika färger
    :P va tror du ? hehe

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jag ansåg mig också ha "viss kunskap om lödning" men jag har misslyckats med fler än 1 xbox om man säger så... ;-)
    Det blev ingen egoboost, snarare tvärt om. heh
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Men va tror du om denna setupen Swizzy,
    1x Mattrix NAND-programmer
    1x Matrix glitcher v2
    1x Lödpenna med tunn spets
    1x limpistol + lim
    + cables, olika färger
    :P va tror du ? hehe
    Skippa limpistolen och kör med fästkuddar + eltejp istället, fråga N!klas vad som kan hända om man kör med smältlim han har lyft komponenter med smältlim

Men i övrigt, om du känner att du klarar det, sure, borde funka bra
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jag tror att jag fick bort skiten med lödkolven. Smältlimmet blir rätt långt ifrån den värmen som krävs för att smälta tennet.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Liknande diskussioner

1. vilket chip ska jag välja
    By gniden in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 23:53
  2. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 02:30
  3. Vilket chip ska jag välja??
    By Denilsson78 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 20:35
  4. Vilket Chip ska man välja?
    By Dikkie in forum X-BOX Hårdvaruforum