Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Finns det att köpa nya med 3.55 eller lägre?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    Finns det att köpa nya med 3.55 eller lägre?

    Som det står i rubriken, finns det att få tag på PS3 nya som har fw 3.55 eller lägre? Jag har bara haft xbox360 med jtag och wii med usb innan men tänkte köpa ett ps3 att prova att flasha. Jag har hört att paketet med GT5 ska ha 3.55 men är det garanterat? Eller hur ska man annars gå tillväga, jag har ett ps3 men det är fw 4.0 på det och det går väl inte att fixa eller hur är det? Tack på förhand för en nybörjare på ps3.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det har inte gått att få tag på nya maskiner med 3.55 på väldigt länge, eller det går, men det är väldigt välidgt svårt och handlar isåfall om maskiner som legat på hyllan rätt länge.

    Det är hack på väg till 4.0 också, så förhoppningsvis kommer det snart en nyare CFW till PS3:an, alla spel funkar inte med 3.55 tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Nu har jag lyckats få tag på en maskin med 3.55. Vad är det bästa att lägga in på den för att kunna köra backup-spel. Ska man först jailbreaka för att sedan lägga in custom firmware? Har jag förstått detta rätt och i så fall vilket firmware ska man lägga in?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vic20 Visa Inlägg
    Nu har jag lyckats få tag på en maskin med 3.55. Vad är det bästa att lägga in på den för att kunna köra backup-spel. Ska man först jailbreaka för att sedan lägga in custom firmware? Har jag förstått detta rätt och i så fall vilket firmware ska man lägga in?
    När du "Jailbreakar" den nu för tiden installerar du en CFW.

    Vill du kunna psela dom flesta senaste spelen också är det True Blue som gäller i dagsläget, för att nyttja funktionerna i den firmwaren behöver du även en true blue dongel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Och om jag bara vill lägga in en custom firmware utan dongel till att börja med, vilken gäller då? (kommer nog att köpa en true blue men vill prova lite först). Finns det några vanliga fallgropar man ska undvika?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vic20 Visa Inlägg
    Och om jag bara vill lägga in en custom firmware utan dongel till att börja med, vilken gäller då? (kommer nog att köpa en true blue men vill prova lite först). Finns det några vanliga fallgropar man ska undvika?
    kör på 3.55-Kmeaw
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    nu är jag rätt ny på det hela men att smälla in CFW TB v 2 vore kanske det bästa om du ska köpa en TB DONGEL

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dtype74 Visa Inlägg
    nu är jag rätt ny på det hela men att smälla in CFW TB v 2 vore kanske det bästa om du ska köpa en TB DONGEL
    Ja jo, om du köper den, men vill man testat lite innan så är det bättre att köra med kmeaw, och vid senare tillfälle återställa till ofw och sedan köra in TB v2 CFW'n, då du annars inte kommer åt allt som CFW'n har att ge dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Psp Go. Köpa i USA eller i Sverige?
    By Beppe in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 21:54
  2. köpa Psp eller psp slim?
    By colik in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 16:19
  3. Finns Xbox-orginal dvdpspelare att köpa?
    By Tkachuk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2004-05-23, 20:44
  4. finns det N64 kontroll eller adapter
    By LiMit in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-15, 12:18
  5. Finns det svhs kabel till xboxen att köpa?
    By Antigonos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 17:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •