Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Jordning till xboxet?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Jordning till xboxet?

    Hejsan
    Köpte ett xbox 360 slim i december, men mot min förvåning när jag väl var hemma och skulle koppla in det så fanns det ingen jordad strömkabel till?
    Jag ringde spelbutiken, men dom kunde inte ge något bra svar varför det inte var det.

    Jag passade även på att kika på min tv, den hadde heller ingen jordad strömkotakt?
    Tv:n är visserligen några år äldre en xboxet, men att dom på en såpass ny maskin inte jordar kontakten?

    Varför gör dom inte detta? Jag har jordning hela vägen fram till xboxet och tv:n, men där tar det också slut

    Någon som vet? eller hur man kan lösa det?


    Mvh filip.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av filipj Visa Inlägg
    Hejsan
    Köpte ett xbox 360 slim i december, men mot min förvåning när jag väl var hemma och skulle koppla in det så fanns det ingen jordad strömkabel till?
    Jag ringde spelbutiken, men dom kunde inte ge något bra svar varför det inte var det.

    Jag passade även på att kika på min tv, den hadde heller ingen jordad strömkotakt?
    Tv:n är visserligen några år äldre en xboxet, men att dom på en såpass ny maskin inte jordar kontakten?

    Varför gör dom inte detta? Jag har jordning hela vägen fram till xboxet och tv:n, men där tar det också slut

    Någon som vet? eller hur man kan lösa det?


    Mvh filip.
    Jag och en kollega tippar på att det är för att det kan bli störningar i bilden om du har jord på konsollen men inte på tv'n, vissa nätdelar har dock jord också, till äldre Xbox 360 konsoller, du får bäst svar på den frågan om du ringer MS Supporten men som sagt, vi tippar på att det har något med det att göra, många har ändå tv apparater som inte är jordade...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Nätdelen på Slim är inte jordad. Den har ingen jordpinne om du kollar. Troligen för att det inte behövs.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Nätdelen på Slim är inte jordad. Den har ingen jordpinne om du kollar. Troligen för att det inte behövs.
    Jag vet att den inte har jordningbläck i kontakten, annars hadde jag inte ställt frågan
    Konstigt bara att MS Datorer har jordningsbläck i strömkontakterna men inte deras senaste spelkonsol?

    Att det inte finns pga. störningar i bilden på tv:n kan jag förstå, men dagens tv apparater har egen jordning (förrutom min lite äldre tjock tv), så då borde väll det problemet med störningar vara borta också?

    Men,men jag hör med MS support, låter som ett vettigt allternativ^^


    Vh Filip.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det är troligen för att nätdelen är extern. En nätdel i en stationär dator sitter inne i datorn och då ansluter du sladden direkt bak i datorn. Det gör du inte på xboxen och själva nätdelen är i plast och inte i plåt.

    Hade nätdelen varit i plåt så hade man nog valt att jorda chassit till nätdelen. ;-)
    Det finns liksom inget att jorda.
    Last edited by N!klas; 2012-01-26 at 23:10.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prylarna är CE märkta och seriöst tillverkade.

    Så lägg ner det här nu, finns ingen anledning att ringa runt till spelbutiker eller microsoft och tro att dom har någon förklaring utöver att produkten är godkänd efter de standarder för elsäkerhet som gäller inom EU.

    Använd tiden till något nyttigt istället, går säkert att hitta bra instruktioner för hur man virkar "foliehatt 5000 turbo" någonstans på nätet.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Överföra DVD .img till xboxet?
    By A.T in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 20:02
  2. SvtMediaBrowser. Strema svt till xboxet
    By fittorialaska in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-22, 21:40
  3. Tv till xboxet!
    By ProXen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 16:24
  4. Kan man ha xboxet till en server!!!
    By Jimpan_79 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 11:16
  5. coaxial till xboxet?
    By EGo- in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 10:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •