Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: [Guide:] Kom igång med FreestyleDash 2.2

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    [Guide:] Kom igång med FreestyleDash 2.2

    Eftersom det varit ett gäng som frågat hur man gör för att hitta spel med FreestyleDash (FSD) har jag nu fixat ett gäng screenshots för hur du går tillväga för att få det att funka tänkte även skriva en snabb guide för er som är nya till JTAG

    ** Edit: För er som hellre kollar på en video har jag gjort en video som visar allt nedan (mer eller mindre) fick lite hjälp av en vän att lägga till texten då jag inte har något bra video redigerings program anways här är länken: http://youtu.be/J1M79r0Ckzo **

    Right, let's get started!

    Steg 1: Börja med att starta FSD, du kommer då till en skärm som ser ut någonting i stil med:

    bild1.png

    Steg 2: Gå ner ett steg i menyn, det gör du med vänstra spaken eller styrkorset, du kommer då till följande:

    bild2.png

    Steg 3: Tryck nu på A för att gå in på Settings, väl där hittar du diverse inställningar för FSD, den inställnings menyn du vill gå in på just nu är Content Settings eftersom vi ska tala om för FSD vart den hittar spel etc. stega ner 1 steg, precis som vid steg 2 med vänstra spaken eller styrkorset du får då fram en skärm som ser ut såhär:

    bild3.png

    Steg 4: Gå in på den, med A knappen, gå längst ner till Manage Game Paths, den kommer troligen vara helt tom när du kommer dit (det borde den vara om du läser den här guiden eftersom det troligen betyder att du inte gjort detta tidigare, och per standard är det tomt) nedan ser du en bild av detta:

    bild4.png

    Steg 5: Gå ett steg höger -> som som tidigare med vänstra spaken eller styrkorset, välj "Change Path" råkar du gå över till "Scan Depth" gå ner ett steg för att inte ändra den inställningen och istället gå tillbaka låt inställningarna vara som på bilden nedan:

    bild5.png

    Steg 6: Tryck på A knappen när Change Path är markerad så kommer du få fram en meny där du väljer mappen du vill leta efter spel i, eftersom nedan följer några bilder på processen, för att gå ner ett steg i mapp strukturen trycker du på A knappen, råkar du gå ett steg för lång trycker du på B knappen, när du väl kommit till den mapp där du har spelen trycker du på Y knappen för att välja den.

    bild6.png

    bild7.png

    Steg 7: Om allt blev rätt kommer det se ut någonting i stil med nästa bild, om allting stämmer trycker du på X knappen så sparas dina inställningar

    bild8.png

    Jag kan även rekomendera att du lägger in Hdd1:\Content\0000000000000000\ när du ändå håller på med följande inställningar, på så vis kommer dina XBLA/DLC/GOD spel som ligger på interna hårddisken också med i listan

    bild9.png

    Steg 8: När du är klar kommer Manage Game Paths skärmen se ut någonting i stil med bilderna nedan (det är 2 exempel på hur du kan ha strukturen)

    bild10.png

    bild11.png

    Om du har som jag har här stängt av den automatiska scanningen vid varje start (kan ta en stund när du har massa spel, bättre att köra det manuellt tycker jag när du lägger till nya spel, annars får du vänta en halv evighet på att den ska ladda om allting varje gång du startar om FSD) kan du gå in under Scan Settings (valet ovanför Manage Game Paths) och köra Start Manual Scan enligt nedan bild:

    bild12.png

    När scanningen väl är klar kan du gå tillbaka till "Library" så ska du hitta dina spel där i dom olika kategorierna, om något hamnat fel kan du flytta det mellan dom utan problem själv inför den här guiden gjorde jag en mapp som heter "Spel" och en som heter "Games" för att demonstrera lite hur det kan se ut, och i dom la jag FSD 2.2 i 3 olika mappar för att visa hur det ser ut när du väl fått in spelen, resultatet ser du nedan (under homebrew eftersom den inte känner igen sig själv som ett spel)

    bild13.png
    Last edited by Swizzy; 2012-02-02 at 00:44.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    30
    Respekt
    13
    Riktigt bra guide, tack så hemskt mycket!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Nice Guide!! Ser fram emot guiden: för er som är nya till JTAG

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yrr Visa Inlägg
    Nice Guide!! Ser fram emot guiden: för er som är nya till JTAG
    Vi får se om jag orkar skriva en sådan den skulle bli ganska massiv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nu har jag även lagt till en liten video för att göra det ännu tydligare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    hur fixar man Bilderna på spelen om man inte är uppkopplad??+

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    hur fixar man Bilderna på spelen om man inte är uppkopplad??+
    Enda jag vet är att bara lägga in extraherade spel, har gjort det till några usb-diskar och då verkar åtminstone vanliga covers fungera.
    GOD-spelen har jag inte lyckats få några covers till, men det går säkert

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    Vart ska jag lägga bilderna i ? ska dom vara i själva spel mappen?

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    Vart ska jag lägga bilderna i ? ska dom vara i själva spel mappen?
    Har aldrig lagt in "bilder" själv utan bara extraherat iso-filer till en mapp som jag kopierat till usb-disken. Har fått för mig att det är filen "nxeart" som innehåller bilder.. men kan ha fel.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    måste man vara uppkopplad för att bilder ska komma fram???

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    måste man vara uppkopplad för att bilder ska komma fram???
    Det ska finnas någon editor för det där, men vet inte huruvida den funkar med FSD 2 eller 3... vet att det fanns till första FSD...

    med FSD 2 och 3 har man byggt en hel databas för allt det där, därmed vet jag inte om den går att editera utanför FSD i sig...

    Lättaste är i vilket fall som att koppla in den på nätet och låta FSD hämta alla covers etc. åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    Hur får jag till att boota direkt till fsd3???

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    Hur får jag till att boota direkt till fsd3???
    ändra i launch.ini

    Default =

    ska du skriva till

    Default = HDD:\Sökvägentillfsd3\default.xex

    Om du har FSD3 på interna hårddisken, annars USB:\ för usbenheter...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej. Lånar tråden lite.
    Jag installerade fsd3 på min jtag, och efter de så får "fatal crash intercepted" varje gång jag försöker öppna xexmenu eller flash360.
    Någong kan hjälpa mig att fixa detta problem??

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Hej. Lånar tråden lite.
    Jag installerade fsd3 på min jtag, och efter de så får "fatal crash intercepted" varje gång jag försöker öppna xexmenu eller flash360.
    Någong kan hjälpa mig att fixa detta problem??
    Testa med att sätta i ett tomt usb minne formaterat i FAT32 och starta XEXMenu... funkar det då beror felet på en mapp vid namnet "Games" på HDD1, döp om den till t.ex. Gamez
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tack swizzy de funkar nu. Men när jag använde din guide för att uppdatera boxen så uppdatera den till 13604 vilket är en äldre version en innnan. Har du nån aning om varför? kan ha gjort fel oxå har inte sovit något än

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Tack swizzy de funkar nu. Men när jag använde din guide för att uppdatera boxen så uppdatera den till 13604 vilket är en äldre version en innnan. Har du nån aning om varför? kan ha gjort fel oxå har inte sovit något än
    CMD Freebooter är dessvärre gammalt, därför fick du gammalt program jag inte längre uppdaterar, kör med xeBuild GUI istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Fungerar alla nyaste spel med freestyle dash 2.2? Och hur vet man om man kan installera utan att det förstör JTAGET?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xboxproblem Visa Inlägg
    Fungerar alla nyaste spel med freestyle dash 2.2? Och hur vet man om man kan installera utan att det förstör JTAGET?
    Ja, alla spelen funkar med FSD, oavsett version, även XEXMenu kan köra alla spelen som finns

    Det som avgör om spelen kommer funka är dashboard/kernel version, dvs mjukvaran på moderkortet

    F3 finns redan installerat på din box, du behöver alltså inte skaffa FSD 2.2 då den är äldre än F3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, alla spelen funkar med FSD, oavsett version, även XEXMenu kan köra alla spelen som finns

    Det som avgör om spelen kommer funka är dashboard/kernel version, dvs mjukvaran på moderkortet

    F3 finns redan installerat på din box, du behöver alltså inte skaffa FSD 2.2 då den är äldre än F3
    Dum fråga, men vart hittar man F3 då?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xboxproblem Visa Inlägg
    Dum fråga, men vart hittar man F3 då?
    hdd1:\Apps\F3r402\Default.xex

    Starta XEXMenu 1.1, tryck RB 1 gång och navigera dit med X för att välja enhet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. freestyledash hänger sig/låser sig vid boot/start
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2012-10-14, 16:08
  2. Guide: Hur du kommer igång med en Xk3y
    By Swizzy in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-19, 09:58
  3. Teensy 2.0 Kom igång guide
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Inlägg: 41
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 08:26
  4. Guide: Få igång emulatorer på xboxen
    By rejjo in forum Emulatorer
    Inlägg: 66
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 02:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •