Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Buggig XboX, "hackar", "din skiva är skadad" osv.

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    41
    Respekt
    16

    Buggig XboX, "hackar", "din skiva är skadad" osv.

    Jag får även en varning om att "F" är 0MB stor. Bör man anta att man installerat en BIOS för större diskar, eller att disken har fått spader, och en partitions information har försvunnit? (Disken i fråga är en SP1604N, Samsung, 160GB.) G: verkar hyfsat ok, den går att läsa, spel hackar ibland, och man får lite då och då meddelande om att skivan är skadad.

    Min personliga gissning är att disken är sopor, men innan jag går loss som en tok tänkte jag fråga er som kanske vet lite. Jag har fått tag i en box med SmartXX chip. Dock "bara" en V2'a, build 3333 installerad, och självklart har jag varit på xbin's och hämtat hem 3339, även om den inte fått någon kärlek än. Tanken är så klart att byta ut min TSOP/cheapmoddade box mot den här, och antingen ha den andra som reserv, eller hitta någon annan som tar hand om den. Fick en 1.0 box med ett Duo X2 chip i, där boxen är påstått död. (inte testat än) Det minsta jag har tänkt mig för den är att agera donator för en minnesuppgradering till den jag behåller. Spel osv drar så vitt jag vet inte någon direkt nytta av det, men det ska tydligen vara nyttigt till Mame & N64 emulatorerna, och det kan komma väl till pass.

    Jag har ett par bilder jag hade tänkt dela med mig av, bland annat på en 1.0 chipset kylare som är så dammfyld att fläkten inte ens kan snurra längre, vilket jag gissar är grundorsaken till varför den boxen kan upplevas som helt eller delvis defekt... Men jag hittar inte sladden till min telefon, så det får vara till ett senare tillfälle.
    B!

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    41
    Respekt
    16
    Ah, upplösningen på det här var mycket riktigt en skada. Disken var / är frisk, men innehållet hade gjort sitt, möjligen hade partitionstabeller fått en känga som följd av värmen. En "ominstallation" senare var allt som det skulle.
    B!

Liknande diskussioner

  1. JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 256
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:12
  2. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  3. Bokstaven "Å" i subtitles blir "ì" i XBMC - hjälp!
    By n00rfen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-16, 20:25
  4. Hur får jag en "Launch Menu 2" som hänvisar till "F:\games"?
    By Freddo_mAN in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 19:28
  5. Flera "Items" i samma "section"? (evox.ini)
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •