Hej!
Har problem. mitt falcon fungerade felfritt fram tills någon dag sedan. jag hade precis moddat ett skin i FSD och la över det via FTP och restarta dashen. allt fungerade i ca 1 timma sen fick jag freeze och pixel fel. starta om boxen men den starta inte. fronten lyser grönt, fläktar går igån men i en pulsande effekt och coolrunner glichar inte, bara röd lampa. läste på något forum att FSD kan förstöra ens nand img om man har otur så jag tänkte att det hade hänt mig. plocka isär boxen och flasha och glicha utan problem med x-nand och jtag tool. men samma utgång som innan. läste vidare på nätet och gjorde en så kallad pin reset med att kortsluta nanden på pin 47-44. det fungera också felfritt som att flasha och glicha en tredje gång. men NO LUCK!
Har installerat 4 fläktar i boxen så undrar om det har med strömmen till coolrunner att göra? alla fläktar ligger på stömförsörjningen från original fläktarna. har ifs också startat utan att fläktarna är i men fungerar inte. så undrar om någon säkring eller konding har gått???
Någon som har ideer om detta?
Bookmarks