Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problen men Falcon. Startar inte. Pulsande fläktar!

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0

Problen men Falcon. Startar inte. Pulsande fläktar!

Hej!

Har problem. mitt falcon fungerade felfritt fram tills någon dag sedan. jag hade precis moddat ett skin i FSD och la över det via FTP och restarta dashen. allt fungerade i ca 1 timma sen fick jag freeze och pixel fel. starta om boxen men den starta inte. fronten lyser grönt, fläktar går igån men i en pulsande effekt och coolrunner glichar inte, bara röd lampa. läste på något forum att FSD kan förstöra ens nand img om man har otur så jag tänkte att det hade hänt mig. plocka isär boxen och flasha och glicha utan problem med x-nand och jtag tool. men samma utgång som innan. läste vidare på nätet och gjorde en så kallad pin reset med att kortsluta nanden på pin 47-44. det fungera också felfritt som att flasha och glicha en tredje gång. men NO LUCK!

Har installerat 4 fläktar i boxen så undrar om det har med strömmen till coolrunner att göra? alla fläktar ligger på stömförsörjningen från original fläktarna. har ifs också startat utan att fläktarna är i men fungerar inte. så undrar om någon säkring eller konding har gått???

Någon som har ideer om detta?

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    menade självklart Nand-x

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Man ska absolut inte programmera med en Coolrunner monterad, det kan i många fall skapa en korrupt nand (om den är igång)

Vanligt fel är annars att du får störningar på CPU_RST eller CPU_PLL_BYPASS det kan även vara så att du har kass kontakt med STBY_CLK utöver det kan även POST_OUT1 ställa till med problem...

CPU_RST = D punkten på Coolrunner chippet
    CPU_PLL_BYPASS = A punkten på Coolrunner chippet
    STBY_CLK = B punkten på Coolrunner chippet
    POST_OUT1 = C punkten på Coolrunner chippet

Kolla så att dom har ordentlig kontakt överallt, samt att du inte råkat kortsluta någon punkt runt dom, och att du dragit kablarna på ett sådant sätt att dom inte får störningar av t.ex. Drosslar etc.

Ta gärna bilder på din installation och ladda upp så kan vi kika på det åt dig och se om vi kan se något obvious fel du gjort
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2012
    Respekt
    0
    Saken är att allt fungerade felfritt i ca två månader tills jag la på ett nytt skin i FSD. trodde nand-x va till för att göra allt enklare jag måste väl ha det fastlöddt? om jag ska glicha det igen, måste jag löda av det då??? eller glichar jag med sladden i coolrunner först och kopplar bort sladden och sen nanden??? fattar inte riktigt vad du menar?

Liknande diskussioner

1. Falcon bootar inte
    By Pluppen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 17:30
  2. Falcon rgh vill inte boota
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 17:07
  3. problen:(
    By simme_ in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 19:57
  4. Stort problen
    By TC in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-25, 18:58
  5. PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte
    By Hansi in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner