Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: XBLA spel på RGH box

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    XBLA spel på RGH box

    Hej,

    Som jag förstått det ligger de xbla spel som man redan köpt med när man RGH moddar en box.
    Men jag har även sett att det finns XBLA torrenter att ladda ner för JTAG boxar, fungerar dessa även på RGH boxar?

    Om så är fallet för man över dem som vanliga spel eller behöver man något speciellt program för det?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    va? Menar du att man skulle få med XBLA-spel med själva hacket? Det låter som du har missuppfattat något. Hursomhelst, för att lägga in XBLA spel så brukar spelen ligga i Live-containers i form av en mapp med blandade hexadecimala tecken (t.ex. 4AE37006) . Denna mapp lägger du under Hdd1:/Content/0000000000000000/

    Om spelet inte redan är upplåst så kommer det att gå som demo-version.
    För att låsa upp spelet kan du köra yaris swap på din PC innan du överför det, eller så kan du köra xm360 på din xbox360 så låser den upp alla spel du har på disken.

    Du kan också använda dig av content unlock funktionen i dash launch, men den fungerar inte alltid och ibland ställer den till besvär med vissa spel trots att du har låst upp spelet helt (med yaris swap eller xm360)

    notera även att ovanstående också gäller för DLC
    Last edited by anden1; 2012-01-29 at 13:53.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Loranga Visa Inlägg
    Hej,

    Som jag förstått det ligger de xbla spel som man redan köpt med när man RGH moddar en box.
    Men jag har även sett att det finns XBLA torrenter att ladda ner för JTAG boxar, fungerar dessa även på RGH boxar?

    Om så är fallet för man över dem som vanliga spel eller behöver man något speciellt program för det?
    Dom funkar både på JTAG/RGH-JTAG, slut resultatet mellan RGH och JTAG är samma, det skiljer sig lite hur mjukvaran ser ut, men det är inget du som slutanvändare behöver tänka på (annat än vid uppdateringar)

    Du lägger över spelen enligt instruktionerna i: HDD1:\Content\0000000000000000\...\...\

    Sedan kör du med fördel XM360 för att se till att dom är upplåsta och har rätt filnamn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    va? Menar du att man skulle få med XBLA-spel med själva hacket? Det låter som du har missuppfattat något.
    Hej,

    Tack båda för feedbacken. Vad jag menade var att de XBLA spel som jag redan har köpt via Live på min nu omoddade box fortfarande ligger kvar och går att spela efter det att jag RGH moddat boxen.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    ja, dom försvinner inte utav hacket iaf. Går dom i demoläge så är det bara att låsa upp dom enl. instruktionerna högre upp.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag kom på en till fråga i samma ämne. Låt säge att jag har en omoddad och en rgh fixad box. Går det då att tanka hem XBLA trials på den omoddade boxen och sedan föra över den till RGH boxen för att sedan "låsa upp" dem och spela dem på RGH boxen?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Loranga Visa Inlägg
    Jag kom på en till fråga i samma ämne. Låt säge att jag har en omoddad och en rgh fixad box. Går det då att tanka hem XBLA trials på den omoddade boxen och sedan föra över den till RGH boxen för att sedan "låsa upp" dem och spela dem på RGH boxen?
    Ja, men dom kommer INTE funka på original boxen igen efter det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. XBLA spel problem utan ixtreme 1.9 LT+ help :)
    By Boz666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 08:33
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 21:15
  3. Problem Unlock XBLA
    By binglan in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 14:24
  4. Jtag dlc / xbla
    By Wrekk in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 19:25
  5. Bränna XBLA releaser ?
    By Fraodi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 18:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •