Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: hur flashar man ny nandpro i olimex h2148

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    hur flashar man ny nandpro i olimex h2148

    1.hur flashar man i ny nandpro i denna?

    2. har läst ur nanden på min slim med nandpro 2.0b får reading error 250 reading block 312 är detta normalt, har jämfört båda nanden och ingen skillnad upptäcktes men som sagt får fel i läsningen på båda,

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    1.hur flashar man i ny nandpro i denna?

    2. har läst ur nanden på min slim med nandpro 2.0b får reading error 250 reading block 312 är detta normalt, har jämfört båda nanden och ingen skillnad upptäcktes men som sagt får fel i läsningen på båda,
    1. Ingen aning, det får Hansi svara på, det e han som gjort det åt oss tidigare

    2. Det är fullkomligt normalt, det är vad man kallar för "BadBlock", om du dumpar 2 eller 3 gånger och det inte blir någon skillnad mellan dom är det HELT OK, badblocks kan uppstå när som helst, kan även lösa sig vid senare tillfälle har jag märkt, anyways det ända ******* du absolut aldrig kan ha ett badblock på är block 0, är det dåligt ska inte boxen starta, innehållet från block 312 (som du har här) ligger istället vid block 3FF som är i slutet av nanden (eller FFF om du har en bigblock)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    med andra ord kan jag fortsätta skriva gggggghacket nu då? för visst är det väl 16mb nand i slimmen,

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    med andra ord kan jag fortsätta skriva gggggghacket nu då? för visst är det väl 16mb nand i slimmen,
    Japp, corona har 16MB nand, du kan gå vidare utan problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Trinity?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Skriver ni gggggghacket med python, eller ngt annat

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Trinity?
    Trinity = namnet på det Xbox 360 slim moderkort som går att hacka i dagsläget, du har även ett moderkort som heter Corona, det har 4GB nand

    Vi skapar ecc'n med hjälp av python scriptet, sedan skriver vi det med nandpro till moderkortet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok det jag tänkte på var att jag får inte pytonscriptet att fungera i winxp cmd , har gjort enligt instruktionerna men den säger att python inte är ett katalognamn osv, har ändrat i win avancerade inställningar men hjälpte inte vad kan vara fel,

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    ok det jag tänkte på var att jag får inte pytonscriptet att fungera i winxp cmd , har gjort enligt instruktionerna men den säger att python inte är ett katalognamn osv, har ändrat i win avancerade inställningar men hjälpte inte vad kan vara fel,
    Vilka instruktioner är det du följt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    reset glitch hack free60 dom instruktionerna, men nu gjorde jag imagen i 360 multi builder v0.2 och skrev ecc´n till nanden, nästa steg för att bygga en ggbuild vilken av mina dumpar ska jag använda då spelar det ngn roll?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    reset glitch hack free60 dom instruktionerna, men nu gjorde jag imagen i 360 multi builder v0.2 och skrev ecc´n till nanden, nästa steg för att bygga en ggbuild vilken av mina dumpar ska jag använda då spelar det ngn roll?
    ta en som e original, jag arbetar fortfarande på xeBuild GUI 2.0, men när jag väl släpper den kommer den ha stöd för att bygga ECC som rogero's multi builder
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    nu fick jag den att glicha lite olika uppstartstider första gången ca 1.5 minut andra gången 10sek ja det fungerar ju ialla fall, kan jag använda din xebuild att skapa image i för att sedan köra rawflash?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    nu fick jag den att glicha lite olika uppstartstider första gången ca 1.5 minut andra gången 10sek ja det fungerar ju ialla fall, kan jag använda din xebuild att skapa image i för att sedan köra rawflash?
    Japp, den kan skapa glitchboot/ggboot/freeboot image åt dig, det sista du installerar

    Att du får olika boot tider är fullkomligt normalt vad gäller Xbox 360 slim med Glitch hacket
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Ok nu har jag bara xell när jag startar, vad är bästa imagen att köra sedan är det din xebuild eller vad är bäst?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    Ok nu har jag bara xell när jag startar, vad är bästa imagen att köra sedan är det din xebuild eller vad är bäst?
    jo, det är en av dom bästa väldigt många som använder den och gillar den, många som använder JTAG Tool, Rogero's Multibuilder och/eller Bestpigs Freeboot Toolbox Maker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    fortfarande ingen som kan svara på hur man uppdaterar min olimex för nandpro3.0 har sökt på nätet utan resultat?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    fortfarande ingen som kan svara på hur man uppdaterar min olimex för nandpro3.0 har sökt på nätet utan resultat?
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=699584

    till och med länkat från: http://olimex.com/dev/index.html som är officiella hemsidan för tillverkaren (specifikt: http://olimex.com/dev/lpc-h2148.html ) dom har tydligen använt sig av frames
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    fortfarande ingen som kan svara på hur man uppdaterar min olimex för nandpro3.0 har sökt på nätet utan resultat?
    Jag kan göra det åt dig för 200:-

    :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Får error för varje block med nandpro
    By Tobiey in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 17:42
  2. guide till läsa ur nand med en olimex hjälp
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 19:52
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 12:53
  4. LPC-H2148 USB adapter
    By Stonerman in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 224
    Senaste inlägg: 2010-08-26, 19:49
  5. LPC-H2148 USB adapter
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 11:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •