Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: lägga in xexmenu efter rgh hack

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23

lägga in xexmenu efter rgh hack

går det att göra från usb stick till hdd? hur i såfall

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    går det att göra från usb stick till hdd? hur i såfall
    Ja, det går, lägg den på 2 ställen, en som du länkar till i en launch.ini och en som du sedan kopierar in, sedan startar du bara konsollen med minnet inkopplat
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    jag menar att jag vill kopiera in xexmenu till hårddisken inte köra med minnet i jämt, och hur menar du med köra från 2 ställen?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag menar att jag vill kopiera in xexmenu till hårddisken inte köra med minnet i jämt, och hur menar du med köra från 2 ställen?
    såhär ser strukturen ut på våra minneskort:

Kod:
    x:
      \_Customer
       \HDD1
        \Content
         \0000000000000000
          \C0DE9999
           \00080000
            \C0DE99990F586558 <--- här ligger XEXMenu
      \launch.ini <--- inställningar
      \Apps
       \C0DE99990F586558 <--- XEXMenu ligger här som vi startar igång ovan kopierar vi
    Det ligger lite mer på våra minnen, men detta är bara för att visa hur jag menar
    Last edited by Swizzy; 2012-02-01 at 16:33.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    Jag ska alltså lägga code9999 från xexmenu.rar på minneskortet sedan starta boxen och välja att kopiera code9999 till hårddisken till content 0000000000000000

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ja, men du kan inte kopiera samma fil som du just nu använder, det vill säga, du måste ha den på 2 ställen
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    Ok ja må vara tröger men förstår inte riktigt hur du menar på 2 ställen,

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    jag tror du menar såhär. Maskinen e precis hackad och du kommer bara till NXE, så du har ingen access till FTP eller liknande. Well, det du får göra är att bränna ut en CD som du startar xexmenu från, eller så formaterar du ett USB-minne i xboxen och kopplar in den i en PC som kör windows, sen använder du något program som kan läsa xtaf på datorn (t.ex. Xtaf gui) och lägger in xexmenu (i live-format, inte xex) på pinnen den vägen. Sen e de bara att kopiera in det via nxe's memory manager.

Men om du redan kan få igång xexmenu, ftpa in det.
    Last edited by anden1; 2012-02-01 at 19:12.

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    jepp har precis rgh att den och kört in nanden via xebuild, och nu ville jag ha xexmenu på hdd, kan inte köra från dvd, precis kamikaze pajjat den , har även en hd adapter men xport360 hittar ej min disk av ngn anledning, så då kvarstår altenativet att kopiera in xexmenu från usb pinne till hdd,

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jepp har precis rgh att den och kört in nanden via xebuild, och nu ville jag ha xexmenu på hdd, kan inte köra från dvd, precis kamikaze pajjat den , har även en hd adapter men xport360 hittar ej min disk av ngn anledning, så då kvarstår altenativet att kopiera in xexmenu från usb pinne till hdd,
    Den hittar den troligen inte om det inte är en "officiell" version av hårddisken, men som jag beskriver, lägg XEXMenu både i Apps OCH i content etc. som jag visade ovan, det ligger allts XEXMenu i 2 OLIKA mappar, på SAMMA minne, alltså 2 kopior

Eller så kan du ta den krångliga vägen och följa anden1's förslag, formatera minnet i konsollen, så du skapar ett "virtuellt minne" och sedan på datorn använda xtaf gui, jag kan slänga ihop ett snabbt paket åt dig inom ett par minuter som du bara behöver packa upp så förstår du hur jag menar...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    Ja tack det vore snällt om du ville lägga upp ett paket åt mig )

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ja tack det vore snällt om du ville lägga upp ett paket åt mig )
    http://dl.dropbox.com/u/43280539/spenne.rar <--- ladda hem och packa upp denna till valfritt USB minne, starta sedan med det minnet i så kommer du att kunna installera XEXMenu, kopiera bara innehållet i HDD1 till HDD1 så installerar du XEXMenu
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23
    Tackar så mkt

Liknande diskussioner

1. efter första hacket ggggg reset glitch hack
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 23:31
  2. Ingen nätv. Koppling efter reser glitch hack på falcon
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 09:35
  3. xexmenu hdloader
    By sacha in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 02:51
  4. xexmenu problem
    By slippery pete in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:34
  5. XeXmenu 1.1 released!
    By psytroll in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 22:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner